Premiery | 08.02.22

Alfa Romeo Tonale metamorfoza marki

Wierna swojemu DNA, Alfa Romeo, którą od 1910 roku cechuje szlachetna włoska sportowa elegancja, dzięki nowemu modelowi Tonale, przechodzi radykalną ewolucję ku przyszłości.

Dzięki niezwykłej pracy wykonanej w Centro Stile Alfa Romeo, produkcyjna wersja Alfy Romeo Tonale jest niezwykle wierna samochodowi koncepcyjnemu, z którego się wywodzi. Stworzona z myślą o młodych i dynamicznych mieszkańcach miast, Tonale, cechuje się wyrazistym, zmysłowym i wybiegającym w przyszłość designem, wyznaczając nowe kanony stylistyczne, które pozostaną punktem odniesienia w przyszłych modelach Alfy Romeo.


Kompaktowe wymiary Tonale - długość 4,53 m, szerokość 1,84 m i wysokość 1,6 m - łączą w sobie wyjątkowość włoskiego kunsztu i oryginalny, współczesny styl typowy dla Alfy Romeo, tworząc syntezę prestiżowego dziedzictwa i spojrzenia w przyszłość. Widzimy charakterystyczne cechy stylistyczne, które weszły do historii światowej motoryzacji, jak „GT Line”, która biegnie od tyłu do reflektorów, przywołując na myśl kształty Giulii GT i przeplatając się z pełnymi i eleganckimi bryłami nadwozia, przypominającymi kultowe modele, jak 8C Competizione.  Z przodu znajduje się niepowtarzalne „Trilobo” oraz charakterystyczny grill Alfy Romeo „Scudetto" w centralnym punkcie.


Reflektory adaptacyjne (matrycowe) „3+3” z nową matrycą Full-LED przywodzą na myśl dumny wygląd modelu SZ Zagato lub samochodu koncepcyjnego Proteo. Trzy moduły, opracowane we współpracy z firmą Marelli, tworzą unikalną linię przodu samochodu i jednocześnie zapewniają światła dzienne, dynamiczne kierunkowskazy oraz funkcję „Welcome and Goodbye” (aktywowaną za każdym razem, gdy kierowca włącza lub wyłącza samochód), aby zapewnić najlepsze warunki oświetlenia dzięki wprowadzeniu dwóch zaawansowanych technologii. Pierwsza z nich, „Adaptive Driving Beam", stale dostosowuje światła mijania w zależności od prędkości i warunków jazdy; druga, „Glare-Free High Beam Segmented Technology”, automatycznie wykrywa ruch przed samochodem i/lub jazdę z przeciwnego kierunku, aby uniknąć oślepiania przez inne samochody; wreszcie trzeci moduł, automatycznie aktywowany podczas pokonywania zakrętów, aby zapewnić najlepsze możliwe oświetlenie boczne. Technologie te zapewniają większą wydajność - pod względem trwałości i oszczędności energii, dzięki dwukrotnie większej intensywności światła w porównaniu z konwencjonalnymi lampami halogenowymi i niższej emisji - oraz większe bezpieczeństwo, dzięki mniejszemu zmęczeniu oczu i lepszemu komfortowi jazdy.


W tylnych światłach zastosowano te same elementy stylistyczne, co w światłach przednich, tworząc krzywą sinusoidalną, która oplata całą tylną część samochodu, tworząc niepowtarzalną i charakterystyczną sygnaturę świetlną. Zmysłowość i dynamizm samochodu przejawiają się również w ogromnej tylnej szybie, będącej hołdem dla modelu 8C Competizione, oraz we wzorze obręczy kół, które odwzorowują „tarczę telefonu".

Zainspirowane historią wyścigów Alfy Romeo, wnętrze Tonale jest silnie skoncentrowane na kierowcy, z łatwym dostępem do wszystkich elementów sterujących, co zapewnia bezpieczne i niezrównane wrażenia z jazdy. Z taką samą troską potraktowano pasażerów, którym zapewniono idealną przestrzeń do komfortowego podróżowania. W rezultacie powstało wnętrze zaprojektowane dla i wokół pasażerów, charakteryzujące się drobiazgową dbałością o szczegóły oraz najwyższą jakością.

 

Dla marki, Tonale stanowi naturalny punkt wejścia w świat elektryfikacji. Przewidziane są dwa poziomy elektryfikacji: Hybrid i Plug-in Hybrid. Tonale debiutuje z silnikiem Hybrid VGT  („Variable-Geometry Turbo”) o mocy 160 KM, zaprojektowanym specjalnie dla Alfy Romeo. Jej turbosprężarka o zmiennej geometrii w zestawieniu z 7-biegową, dwusprzęgłową skrzynią biegów Alfa Romeo TCT i 48-woltowym silnikiem elektrycznym „P2" o mocy 15 kW i momencie obrotowym 55 Nm sprawia, że 1,5-litrowy silnik benzynowy może napędzać koła nawet wtedy, gdy silnik spalinowy jest wyłączony. Alfa Romeo zdecydowała się na takie rozwiązanie techniczne, aby zaoferować autentyczne wrażenia ze zelektryfikowanej jazdy. Napęd umożliwia uruchomienie i jazdę w trybie elektrycznym przy niskich prędkościach, a także podczas parkowania i długiej jazdy. W momencie wprowadzenia na rynek dostępna będzie także wersja hybrydowa o mocy 130 KM, również zestawiona z 7-biegową skrzynią biegów Alfa Romeo TCT i 48-woltowym silnikiem elektrycznym „P2".

 

Najwyższe osiągi gwarantuje wyjątkowy układ napędowy Plug-in Hybrid Q4 o mocy 275 KM, który przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 6,2 sekundy, a jego zasięg w trybie wyłącznie elektrycznym wynosi nawet 80 km w cyklu miejskim, co stanowi najlepszą wartość w klasie w tym segmencie. Standardowo w układzie napędowym Plug-in Hybrid układ napędu Q4 zapewnia niezrównany poziom bezpieczeństwa i przyjemności z jazdy.


Ofertę silników dopełnia nowy silnik wysokoprężny o pojemności 1,6 litra i mocy 130 KM, dysponujący momentem obrotowym 320 Nm, zestawiony z 6-biegową, dwusprzęgłową, automatyczną skrzynią biegów Alfa Romeo TCT i napędem na przednie koła.



Mustang Mach-E potrzebuje 10 min ładowania aby przejechać dodatkowe 119 km
Wiadomości | 16.05.20

Mustang Mach-E potrzebuje 10 min ładowania aby przejechać dodatkowe 119 km

Ostatnie testy Forda pokazują, że nowy, całkowicie elektryczny Mustang Mach-E szacuje się, że zwiększy zasięg średnio o 119 km w ciągu około 10 minut ładowania, gdy używana jest stacja ładująca IONITY.

Najtańszy nowy, w pełni elektryczny samochód w Europie, Dacia Spring
Premiery | 22.02.24

Najtańszy nowy, w pełni elektryczny samochód w Europie, Dacia Spring

Dacia wprowadza na rynek w pełni elektryczną nową Dacie Spring. Większa wygoda i wszechstronność, najlepsza ładowność w swoim segmencie i wiele inteligentnych funkcji.

Gymkhana na wakacjach, co za jazda!
Wiadomości | 07.12.22

Gymkhana na wakacjach, co za jazda!

Subaru wypuściło dzisiaj drugi film Travisa Pastrany Gymkhana, Vacation Shred. Travis ściga się na Florydzie w najlepszym pojeździe, Subaru Family Huckster.