Premiery | 12.05.23

AC Cobra GT Roadster, ekskluzywna premiera w Londynie

Goszczący na słynnym na całym świecie stadionie Tottenham Hotspur, zaledwie 25 mil od miejsca założenia firmy, najnowocześniejszy roadster zachwycił klientów i zgromadził VIP-ów.

Oszałamiający nowy model AC Cobra GT Roadster miał swoją światową premierę w Londynie, a potwierdzeni nabywcy i klienci zostali zaproszeni na ekskluzywną prezentację, podczas gdy legendarny samochód sportowy powraca w spektakularny sposób.

 

Zaczynając od czystego projektu, AC Cobra GT Roadster to najnowocześniejszy, nowoczesny samochód sportowy, wyprodukowany przy użyciu najnowszych technologii i procesów inżynieryjnych, ale pozostaje wierny duchowi AC Cobra z lat 60-tych.

 

Nowy roadster jest wynikiem wielomilionowej inwestycji prowadzonej przez prawie cztery lata. Zaprojektowany, aby być zarówno pięknym, jak i użytecznym samochodem sportowym, pozostaje klasą samą w sobie. Oczekuje się, że każdego roku na rynki światowe będzie produkowanych zaledwie 250 egzemplarzy GT Roadster, przy czym pierwszy rok produkcji jest już sprzedany.

 

Zaprojektowany tak, aby był w pełni dopuszczony do ruchu drogowego, dostępny z kierownicą po lewej i prawej stronie oraz zawierał nowoczesne funkcje bezpieczeństwa, każdy aspekt, od stylizacji po ergonomię, został przemyślany.

 

Znacząco większy niż oryginalna AC Cobra, nowy GT Roadster nadrabia 50 lat ewolucji projektowej. Całkowicie nowoczesna ergonomia oznacza, że kabina samochodu pomieści kierowców o wzroście znacznie przekraczającym sześć stóp, podczas gdy samochód wykorzystuje nowoczesne technologie układu napędowego i sterowania, aby potwierdzić jego referencje jako Grand Tourer.

Nowe podwozie ma rozstaw osi 2570 mm, czyli o 284 mm więcej niż AC Cobra Mk. VI, ale całkowita długość samochodu wzrosła tylko o 110 mm, do 4225 mm. Rozstaw kół samochodu został również zoptymalizowany, aby zapewnić szerszy rozstaw kół, co wraz z rozkładem masy i środkiem ciężkości samochodu znacznie poprawia prowadzenie i zwinność.

Wyjątkowo lekkie i wyjątkowo odporne na skręcanie, wysoce zaawansowane podwozie z wytłaczanej aluminiowej ramy przestrzennej zostało zaprojektowane dla samochodu z otwartym dachem. Ubrany w opływową karoserię z kompozytu węglowego, która sama waży poniżej 50 kg, masa własna nowego AC Cobra pozostaje poniżej 1450 kg.

 

Po raz kolejny AC Cobra korzysta z potężnego silnika V8, aby uzyskać siłę ognia potrzebną do zapewnienia prędkości i ścieżki dźwiękowej szanowanej przez fanów na całym świecie. Dostępny w dwóch różnych konfiguracjach, nowy AC Cobra GT Roadster jest wyposażony w wolnossący 5-litrowy silnik V8 lub wersję z doładowaniem wykorzystującą ten sam modułowy silnik.

Rozwijający do 654 KM doładowany GT Roadster jest w stanie rozpędzić się od 0 do 100 km na godzinę w zaledwie 3,4 sekundy. Jako doskonałe uzupełnienie silników, dostępne są dwie skrzynie biegów: 6-biegowa manualna skrzynia biegów dla purystów lub zaawansowana 10-biegowa automatyczna skrzynia biegów z łopatkami zmiany biegów zamontowanymi przy kierownicy.

Jak przystało na tak zaawansowany i bardzo ekskluzywny samochód, kabina AC Cobra GT Roadster została potraktowana z taką samą dbałością i poświęceniem, jak reszta projektu. Wyposażony w wykonane na zamówienie detale i unikalne, ręcznie wykończone elementy, niespotykane wcześniej w świecie motoryzacji, podkreśla zaangażowanie AC Cars w rozwój swoich pojazdów.



Renault 4EVER Trophy w kolorach z 1962 roku
Concept Cars | 12.05.23

Renault 4EVER Trophy w kolorach z 1962 roku

Samochód pokazowy Renault 4EVER Trophy powraca do kultowego błękitu Ile-de-France, który zadebiutował w modelu 4L w 1962 roku.

TOYOTA GAZOO Racing prezentuje hipersamochód GR010 HYBRID
MotorSport | 15.01.21

TOYOTA GAZOO Racing prezentuje hipersamochód GR010 HYBRID

Z którym wkracza w nową erę wyścigów długodystansowych. Od sezonu 2021 zespół będzie startował w FIA WEC.

Tylko 6 egzemplarzy wersji specjalnej Toyoty GR Supra GT4 50 Edition
Super Cars | 11.03.22

Tylko 6 egzemplarzy wersji specjalnej Toyoty GR Supra GT4 50 Edition

W niespełna dwa lata od rozpoczęcia produkcji Toyoty GR Supry GT4 dostarczono 50 egzemplarzy tego wyścigowego auta w cenie 175 tys. euro netto za sztukę.