Imponujący materiał wideo pokazujący jak inżynierowie przeprowadzili tysiące testów symulacji modelu C_Two.
W ciągu ostatnich dwóch lat trzy różne generacje prototypów C_Two poddano serii testów w tunelu aerodynamicznym. Cel? Aby upewnić się, że aerodynamika flagowego pojazdu Rimac działa na optymalnym poziomie pod względem osiągów, zasięgu i wydajności, jeśli chodzi o radzenie sobie z wpływem wiatru.
Zespół inżynierów przeprowadził tysiące symulacji CFD dla C_Two. Każdy model symulacyjny składa się z ponad 120 milionów elementów, z których do 180 milionów zawiera szczegółowe modele wymiany ciepła. W przypadku testów w czasie rzeczywistym krytyczne znaczenie ma weryfikacja oczekiwanych wyników. Testy w czasie rzeczywistym są przeprowadzane w kontrolowanym środowisku testowym w tunelu aerodynamicznym i na torze.
Podczas testów inżynierowie Rimac chcą ocenić samochód pod kątem trzech podstawowych aspektów: wydajności samochodu, wydajności chłodzenia i aktywnych systemów aerodynamicznych. Wszystko to jest nawet ważniejsze w przypadku samochodu elektrycznego niż tradycyjny samochód z silnikiem spalinowym. Na przykład na trasach długodystansowych zapotrzebowanie na chłodzenie będzie naturalnie niższe niż podczas jazdy C_Two po torze. Jednocześnie kluczowe znaczenie ma również zapewnienie optymalnego zasięgu akumulatorów i ogólnej zdolności samochodu do pełnego wykorzystania jego ogromnej mocy i momentu obrotowego.
Kluczową rolę w tym względzie odgrywa aerodynamika samochodu. C_Two został starannie zaprojektowany i skonstruowany z myślą o tym elemencie. C_Two ma cztery specyficzne aktywne części aerodynamiczne. Wszystko, od aktywnego przedniego splittera i inteligentnych klap powietrza pod podwoziem po adaptowalne skrzydło hamulca pneumatycznego, dowodzi, że C_Two jest kształtowany przez wydajność.
Wszystkie testy wypadły już wyjątkowo dobrze pod względem korelacji z naszymi symulacjami. Od początkowej koncepcji C_Two do prototypu walidacji, w wyniku ciągłej optymalizacji, wydajność aerodynamiczna została poprawiona o 34%.
Porsche 911 Turbo wzorzec od 45 lat, kwintesencja wyczynowego samochodu sportowego w codziennym użytkowaniu. Po wprowadzeniu na rynek 911 Turbo S, następna generacja 911 Turbo Coupé i Cabriolet jest teraz prezentowana - jeszcze mocniejsza, jeszcze szybsza i jeszcze bardziej indywidualna.
Stellantis ogłasza wprowadzenie nowej generacji pojazdów, które mają wejść do produkcji w historycznej fabryce Stellantis w Hordain, niedaleko Valenciennes w północnej Francji.
Marka Volkswagen zdominowała konkurs Automotive Brand Contest 2020. ID.3 całkowicie elektryczny model, został uznany za ?Best of Best? w co najmniej dwóch kategoriach. Nowy Golf, ID.3. SPACE VIZZION samochód koncepcyjny znalazł się również wśród tegorocznych laureatów. Konkurs na markę motoryzacyjną jest jedynym niezależnym międzynarodowym konkursem projektowym dla marek motoryzacyjnych.