Elektryczne | 29.01.21

Rimac C_Two test w tunelu aerodynamicznym

Imponujący materiał wideo pokazujący jak inżynierowie przeprowadzili tysiące testów symulacji modelu C_Two.

 

W ciągu ostatnich dwóch lat trzy różne generacje prototypów C_Two poddano serii testów w tunelu aerodynamicznym. Cel? Aby upewnić się, że aerodynamika flagowego pojazdu Rimac działa na optymalnym poziomie pod względem osiągów, zasięgu i wydajności, jeśli chodzi o radzenie sobie z wpływem wiatru.

 

Zespół inżynierów przeprowadził tysiące symulacji CFD dla C_Two. Każdy model symulacyjny składa się z ponad 120 milionów elementów, z których do 180 milionów zawiera szczegółowe modele wymiany ciepła. W przypadku testów w czasie rzeczywistym krytyczne znaczenie ma weryfikacja oczekiwanych wyników. Testy w czasie rzeczywistym są przeprowadzane w kontrolowanym środowisku testowym w tunelu aerodynamicznym i na torze.

 

Podczas testów inżynierowie Rimac chcą ocenić samochód pod kątem trzech podstawowych aspektów: wydajności samochodu, wydajności chłodzenia i aktywnych systemów aerodynamicznych. Wszystko to jest nawet ważniejsze w przypadku samochodu elektrycznego niż tradycyjny samochód z silnikiem spalinowym. Na przykład na trasach długodystansowych zapotrzebowanie na chłodzenie będzie naturalnie niższe niż podczas jazdy C_Two po torze. Jednocześnie kluczowe znaczenie ma również zapewnienie optymalnego zasięgu akumulatorów i ogólnej zdolności samochodu do pełnego wykorzystania jego ogromnej mocy i momentu obrotowego.

 

Kluczową rolę w tym względzie odgrywa aerodynamika samochodu. C_Two został starannie zaprojektowany i skonstruowany z myślą o tym elemencie. C_Two ma cztery specyficzne aktywne części aerodynamiczne. Wszystko, od aktywnego przedniego splittera i inteligentnych klap powietrza pod podwoziem po adaptowalne skrzydło hamulca pneumatycznego, dowodzi, że C_Two jest kształtowany przez wydajność.

 

Wszystkie testy wypadły już wyjątkowo dobrze pod względem korelacji z naszymi symulacjami. Od początkowej koncepcji C_Two do prototypu walidacji, w wyniku ciągłej optymalizacji, wydajność aerodynamiczna została poprawiona o 34%.



Audi prezentuje bolid e-tron FE07
MotorSport | 29.11.20

Audi prezentuje bolid e-tron FE07

Od zera do setki w zaledwie 2,8 sekundy, ponad 95 procent więcej wydajności całego samochodu i gotowość każdego podzespołu na nawet najbardziej nieprzewidziane wydarzenia. Tak w skrócie można opisać bolid, który wystartuje w Mistrzostwach Świata FIA Formuła E.

Ford Pro Electric SuperVan jedyny w swoim rodzaju pojazd demonstracyjny
Concept Cars | 23.06.22

Ford Pro Electric SuperVan jedyny w swoim rodzaju pojazd demonstracyjny

Cztery silniki elektryczne, akumulator chłodzony cieczą i system sterowania wytwarzają około 2000 KM w celu przyspieszenia od 0 do 100 km/h poniżej dwóch sekund.

Max Verstappen wygrywa 9. raz z rzędu! Mistrz najlepszy w GP Holandii!
MotorSport | 30.08.23

Max Verstappen wygrywa 9. raz z rzędu! Mistrz najlepszy w GP Holandii!

Podczas niedzielnego wyjściu pogoda nie oszczędzała kierowców, gdyż przed samym zgaśnięciem świateł zaczęło padać, co spowodowało wątpliwości, czy będzie wyścig w „poślizgu” czy może jednak warunki się polepszą.