MotorSport | 15.01.21

Alpine Cars, Renault Sport Cars i Renault Sport Racing łączą siły w ramach flagowej marki Alpine

Marka połączy unikalną wiedzę inżynieryjną i dziedzictwo marki Alpine.

Firma Alpine ogłosiła dziś swoje plany długoterminowego rozwoju jako marka Grupy Renault poświęcona innowacyjnym, autentycznym i ekskluzywnym samochodom sportowym.

 

(Zobacz oficjalą premierę : Alpine F1 Team) - wideo

 

Bieżąca działalność samochodów Alpine, Renault Sport Cars i Renault Sport Racing zostanie połączona w jedną całość pod marką Alpine. Alpine połączy wiarygodność autentycznej marki, wyspecjalizowaną produkcję, mistrzostwo inżynieryjne oraz znaczną ekspozycję medialną Formuły 1. Razem stworzyli fundamenty, aby naprawdę stworzyć wartość rynkową wokół Alpine i przenieść ją do innej ligi.

Nowo utworzona jednostka Alpine będzie marką motoryzacyjną „nowej generacji” dla wymagających, pełnych pasji pierwszych użytkowników.

Obecne mocne strony i nowe synergie dla nowych wyzwań

 

Alpine jest prawdopodobnie uosobieniem francuskiej motoryzacji, opierając się na niezwykłych zwycięstwach w całej swojej historii. To marka z tradycją i rodowodem. Jest to również fabryka zatrudniająca wysoko wykwalifikowanych specjalistów, produkujących A110 w Dieppe.

 

Renault Sport Cars to zespół 300 osób, które są mistrzami w tworzeniu samochodów sportowych. Dali Groupe Renault kultowe produkty, takie jak R5 Turbo, Clio V6, Megane RS Trophy i nowy Alpine A110.

 

Renault Sport Racing, wraz ze swoim tytułowym zespołem F1, gromadzi 1200 osób, które wspólnie z najlepszymi aerodynamikami, mechanikami i inżynierami układu napędowego opracowują „wielkie skomplikowane zegarki sportów motorowych”. F1 to także ogromna platforma marketingowa z pół miliarda fanów na całym świecie, co stanowi wyjątkową okazję do ulepszenia marki Alpine na całym świecie.

 

Alpine wykorzysta również skalę i możliwości Groupe Renault i RNM Alliance, w tym technologię z natywną platformą Alliance EV, globalny zasięg produkcyjny, potężne ramię zakupowe zapewniające optymalną konkurencyjność kosztową, globalną sieć dystrybucji oraz RCI Bank and Services. Wyraźnym celem jest osiągnięcie rentowności w 2025 r., W tym inwestycje w sporty motorowe.



Dacia Spring, grubo ponad 100 tysięcy zamówień od momentu premiery
Wiadomości | 30.03.23

Dacia Spring, grubo ponad 100 tysięcy zamówień od momentu premiery

Zaprezentowana wiosną 2021 roku Dacia Spring stała się trzecim najczęściej sprzedawanym pojazdem elektrycznym w Europie wśród klientów prywatnych.

Polska premiera Mercedes-AMG EQS 53
Premiery | 27.11.21

Polska premiera Mercedes-AMG EQS 53

Po raz pierwszy w Polsce można było zobaczyć nowy model: EQS-a 53 4MATIC+. Pierwsza sportowa maszyna z Affalterbach w 100% na prąd.

Nowy supersamochód Donkervoort F22
Premiery | 11.12.22

Nowy supersamochód Donkervoort F22

Mając 500 koni mechanicznych z pięciocylindrowego silnika turbo i ważąc zaledwie 750 kg, innowacyjny F22 łączy w sobie oszałamiający design i ogromną prędkość.