Oficjalnie zapowiedział dziś nową erę, wirtualnie ogłaszając swój pierwszy w historii udział w Mistrzostwach Świata Formuły 1 FIA.
Tegoroczny konkurent, A521, ma uderzające barwy niebieskiego, białego i czerwonego, które są synonimem alpejskiego dziedzictwa i rodowodu w sportach motorowych. Samochód będzie napędzany silnikiem Renault E-Tech 20B 1,6 l V6, zaprojektowanym i opracowanym w Viry-Châtillon, z okazji 45-lecia nieprzerwanej działalności w F1 dla francuskiego producenta samochodów.
A521 to ewolucja R.S.20, która brała udział w mistrzostwach 2020. Zgodnie ze zmianami regulacyjnymi uzgodnionymi w zeszłym roku w odpowiedzi na globalną pandemię, główne elementy strukturalne A521 to przeniesienie z poprzedniego sezonu. Jednak opracowaliśmy i ulepszyliśmy każdą część, która nie została homologowana, zwłaszcza tył samochodu, gdzie FIA narzuciła dodatkowe zmiany w przepisach aerodynamicznych.
Pierwszy pretendent Alpine F1 Team zostanie przekazany kierowcom Esteban Ocon i Fernando Alonso. Fernando wraca do Formuły 1 po dwuletniej przerwie, ponownie dołączając do zespołu, w którym zdobył dwa mistrzostwa świata kierowców Formuły 1 w 2005 i 2006 roku.
Esteban - który rozpoczyna swój drugi rok w drużynie - będzie starał się wykorzystać mocną kampanię 2020, w której 24-latek po raz pierwszy w historii zdobył podium w Formule 1 podczas Grand Prix Sakhira w 2020 roku. Rozpoczyna czwarty pełny sezon w sporcie, odkąd zadebiutował w sierpniu 2016 roku.
Kierowca Alpine Academy, Guanyu Zhou, nadal pełni rolę kierowcy testowego zespołu, obok rywalizacji w Mistrzostwach Formuły 2 FIA dla UNI-Virtuosi.
Pierwszy w historii bolid Alpine F1 Team zadebiutuje jutro na torze z Estebanem Oconem w dniu filmowania na torze Silverstone, dwa tygodnie przed oficjalnymi testami przedsezonowymi na torze Bahrain International Circuit.