Nowa ŠKODA OCTAVIA dostępna będzie na rynku polskim z aż czterema różnymi rodzajami napędów.
Nowa ŠKODA OCTAVIA dostępna będzie na rynku polskim z aż czterema różnymi rodzajami napędów. Poza udoskonalonymi silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi bestseller ŠKODY jest drugim autem tej marki oferowanym w wersji hybrydowej typu plug-in oraz pierwszym z technologią miękkiej hybrydy e-TEC. Co więcej, po raz pierwszy z silnikiem elektrycznym dostępna jest usportowiona OCTAVIA RS iV.
Nowa OCTAVIA jest drugim modelem, po flagowej ŠKODZIE SUPERB, dostępnym z hybrydowym napędem typu plug-in – i to w dwóch wariantach mocy. W najmocniejszym wariancie usportowionej RS iV, silnik benzynowy 1.4 TSI 110 kW (150 KM) i silnik elektryczny 85 kW zapewniają łączną moc 180 kW (245 KM) i maksymalny moment obrotowy 400 Nm. OCTAVIA iV natomiast, w wersji wyposażenia Ambition i Style, dysponuje łączną mocą 150 kW (204 KM) oraz momentem obrotowym 350 Nm. Sześciobiegowa skrzynia DSG obsługiwana elektronicznie w technologii shift-by-wire zapewnia płynność i dynamikę jazdy.
- W ŠKODZIE OCTAVIA czwartej generacji oferujemy najszerszy wybór układów napędowych w historii wszystkich modeli marki. Wiele różnych wariantów napędów sprawia, że każdy kierowca znajdzie opcję dopasowaną do swoich preferencji. Warianty iV mogą bezemisyjnie pokonać do 60 km w cyklu WLTP. Ponadto stale dopracowujemy nasze silniki spalinowe. Stały się one jeszcze bardziej wydajne, a emisje tlenków azotu w nowej generacji silników diesla EVO zostały przez nas zmniejszone o około 80% dzięki zastosowaniu technologii twin dosing - komentuje Christian Strube, członek zarządu ŠKODA AUTO ds. rozwoju technicznego.
Toyota zaprezentowała swoją nową ciężarówkę wyścigową na sezon 2022 NASCAR Camping World Truck Series, który rozpocznie się na Daytona International Speedway w lutym.
Produkcja będzie ograniczona do zaledwie ośmiu egzemplarzy homologowanych do użytku drogowego, a jego odważne linie inspirowane są Huayrą R, Hypercarem stworzonym wyłącznie do użytku na torze.
Dwa i pół roku po premierze pierwszej generacji, w pełni elektryczny bestseller marki z Wolfsburga wchodzi na rynek z pakietem ulepszeń.