Kolejna podróż w przeszłość prowadzi do tegorocznej wersji koncepcyjnej Resto-mod. Coroczne Wielkanocne Safari Jeepem po pustyni Moab w stanie Utah (USA), edycja 2023.
Wprowadzony po raz pierwszy w 1974 roku, Jeep Cherokee (SJ) był sportową, dwudrzwiową wersją Wagoneera i był wyposażony w kubełkowe fotele, sportową kierownicę i sportowe detale zaprojektowane z myślą o młodszych, bardziej żądnych przygód kierowcach.
Rok później opcja Wide-Track była dostępna z kluczowymi ulepszonymi funkcjami, w tym zewnętrznymi paskami, większymi oponami, 3-calowymi szerszymi osiami, większymi wycięciami przednich i tylnych kół, przednią i tylną osią Dana 44 oraz wnętrzem zapewniającym większy komfort.
Co prowadzi nas do dnia dzisiejszego tej koncepcyjnej podróży z miłością do pojazdów. Aby oddać hołd Jeepowi Cherokee SJ, pierwszemu w swoim rodzaju pojazdowi przystosowanemu do jazdy po drogach i w terenie, zespół projektantów Jeepa postanowił na nowo wyobrazić sobie kultowego pełnowymiarowego SUV-a w nowoczesnym wydaniu.
Koncepcja Jeepa Cherokee 4xe rozpoczęła się jako Jeep Cherokee z 1978 roku, który został pieszczotliwie połączony z Jeepem Wranglerem Rubicon 4xe z 2022 roku. Oryginalny Jeep Cherokee miał przenieść Jeepa Cherokee SJ na wyższy poziom osiągów i ten etos jest prawdziwy w przypadku tego pojazdu koncepcyjnego.
Oryginalne nadwozie zostało mocno zmodyfikowane, a nadwozie łączy oryginalne proporcje z jasnym, wielokolorowym malowaniem, charakterystycznym dla lat 70. Podczas gdy koncepcyjny Jeep Cherokee 4xe z 1978 roku na pierwszy rzut oka przypomina zabytkowego Jeepa Cherokee SJ, zmienił się w nowoczesny, zelektryfikowany samochód terenowy.
Pod maską koncepcyjnego Jeepa Cherokee 4xe z 1978 roku znajduje się zaawansowany układ napędowy Jeep Wrangler 4xe, który zapewnia wyjątkowe wrażenia na drodze i w terenie dzięki połączeniu dwóch silników elektrycznych, akumulatora wysokonapięciowego i zaawansowanego technologicznie silnika 2.0. -litrowy turbodoładowany silnik I-4. Ośmiobiegowa automatyczna skrzynia biegów jest połączona ze skrzynią rozdzielczą 4:1, aby dostarczyć więcej niż wystarczającą moc do 37-calowych opon owiniętych wokół niestandardowych 17-calowych kół typu „slotted mag”.
Niestandardowe wnętrze koncepcyjnego Jeepa Cherokee 4xe z roku 78 obejmuje fotele kubełkowe z niskim oparciem i obszyte skórą. Tylna kanapa została zastąpiona czteropunktową klatką bezpieczeństwa, a tylna przestrzeń ładunkowa mieści pełnowymiarowe koło zapasowe na wypadek, gdyby szlak stał się trochę zbyt dziki.