Nowa generacja modelu połączyła zalety samochodu kompaktowego z wydajnością paliwową i cichą pracą hybrydowego samochodu elektrycznego w przystępnej cenie.
Pierwsza generacja Aqua pojawiła się w 2011 roku, samochód połączył doskonałą praktyczność samochodu kompaktowego z wyjątkową wydajnością paliwową i cichą pracą hybrydowego samochodu elektrycznego a to wszystko w przystępnej cenie. Od momentu wprowadzenia na rynek na całym świecie sprzedano około 1,87 miliona sztuk tego modelu.
Całkowicie nowa Aqua to pierwszy na świecie pojazd, w którym zastosowano wysokowydajny dwubiegunowy akumulator niklowo-wodorowy jako akumulator do napędu elektrycznego. W porównaniu z akumulatorem niklowo-wodorowym wyposażonym w poprzednią generację Aqua, nowy akumulator osiąga około dwukrotnie większą moc wyjściową, zapewnia również lepszą reakcję na pedał przyspieszenia i umożliwia płynne, liniowe przyspieszanie z niskich prędkości. Ponadto rozszerzono zakres prędkości, przy którym zupełnie nowa Aqua może działać wyłącznie na energię elektryczną, umożliwiając pojazdowi jazdę wyłącznie na prąd, bez włączania silnika, w wielu różnych sytuacjach miejskich.
Dzięki zastosowaniu platformy TNGA (GA-B) w tym samym kompaktowym nadwoziu, co poprzednio, całkowicie nowy Aqua charakteryzuje się wysoką sztywnością, wyjątkową ciszą i stabilną jazdą. Zachowując ten sam, kompaktowy rozmiar nadwozia, idealnie dostosowany do japońskich warunków drogowych, rozstaw osi Aqua został wydłużony o 50 mm; zapewnia to zarówno większą przestrzeń, szczególnie dla pasażerów siedzących na tylnych siedzeniach, jak i powiększa przestrzeń bagażową, co zapewnia większą wygodę.
Oprócz nowego 718 Cayman GT4 RS, po raz pierwszy pojawią się 718 Cayman GT4 RS Clubsport, Taycan GTS, Taycan GTS Sport Turismo i Panamera Platinum Edition.
Zapowiedź czwartej generacji modelu. Kiedy premiera?
Zmieniony wygląd zewnętrzny nowego Q8 z nowymi przednimi i tylnymi zderzakami podkreśla mocny charakter SUV-a coupé.