Nissan w najtrudniejszym i najdłuższym wyścigu na świecie, debiutując na arenie międzynarodowej wyścigów samochodowych oszałamia fanów, nie tylko kończąc - ale wygrywając swoją klasę.
W 1958 r. Pierwszym międzynarodowym rajdem, do którego przystąpił Nissan Motor, był 6. rajd australijski (oficjalna nazwa: 1958 Around Australia Mobilgas Trial), który odbył się w dniach 20 sierpnia - 7 września. Ten konkurs był najdłuższy na świecie w tym czasie, to ponad 16 000-kilometrowa próba wytrzymałościowa, która przebiegła zgodnie z ruchem wskazówek zegara wokół kontynentu australijskiego.
Wyścig rozpoczął się w Sydney i zakończył w Melbourne, z trasą zaprojektowaną, aby rozciągnąć samochody i ich kierowców do absolutnej granicy wytrzymałości. W tym celu organizatorzy wydarzeń zabraniają nikomu poza załogami pracy nad samochodami, uszczelniania wszystkich głównych elementów silnika i skrzyni biegów, a jeśli okaże się, że samochód znajduje się w niebezpiecznym stanie, można go wyeliminować z imprezy.
Aby dać wgląd w szczegóły samego wyścigu, tylko jeden kontrowersyjny objazd przez Jurien Bay i Green Head zmusił zawodników do przemierzania piaszczystych torfowisk, bagiennych bagien i zagrożeń wodnych do głębokości jednego metra. W związku z tym wszyscy kierowcy musieli mieć samochody wyposażone w gaśnice, apteczki i tygodniowe zapasy żywności i wody.
Pod koniec ekstremalnego wyścigu, w którym uczestnicy doznali kilku obrażeń, złamanych kości, a nawet jednej śmierci - tylko 36 z 67 samochodów, które wystartowały w wyścigu, faktycznie go ukończyło. Wstrząsając ówczesnym światem wyścigów, Nissana, Datsun 1000 Sedan (model 210) wygrał wyścig w swojej klasie („klasa A” dla pojazdów o pojemności 1 litra lub mniejszej).
Sława, która przyszła po wyścigu z całego świata, wynikała z odważności Nissana do podjęcia ekstremalnego wyzwania podczas pierwszego międzynarodowego rajdu. Cel ten został również osiągnięty w momencie „udowodnienia jakości i trwałości samochodów na rynku zagranicznym”. Zapewniło to wielki wzrost, gdy Nissan eksportował te modele do Ameryki, Azji i Oceanii.
Sam wyścig był tak wyczerpujący, że po 1958 roku już nigdy się nie odbył, ale zwycięstwo osiągnięte przez Nissana trwa nadal.