Tylko 88 egzemplarzy w niestandardowej specyfikacji, która z pewnością podkreśli natychmiastowy status kolekcjonerski samochodów.
Nowy samochód z wdziękiem wpisuje się w dziedzictwo, które obejmuje nie tylko wyjątkowy DBR1, ale także zapierający dech w piersiach CC100, który został zaprezentowany w 2013 roku jako oszałamiające święto stulecia doskonałości samochodów sportowych Aston Martin - odzwierciedlając sportowe dziedzictwo i wyjątkowe możliwości projektowe. ponad 100 lat historii Aston Martin.
DBR1 jest jak dotąd najbardziej udaną maszyną wyścigową skonstruowaną przez Astona Martina, która triumfowała w 24-godzinnym wyścigu Le Mans i 1000 km toru Nürburgring w 1959 r. Wygrywając także ten ostatni w 1957 i 1958 r.
Wyprodukowany jako czysty model wyścigowy - nie wywodzący się bezpośrednio z samochodu drogowego - zbudowano tylko pięć egzemplarzy DBR1: cztery używane do tak imponującego efektu przez zespół Aston Martin Works i jeden samochód do użytku prywatnego. Przy tak bogatej i ważnej historii nie jest więc zaskoczeniem, że marka zdecydowała się stworzyć dedykowaną opcjonalną specyfikację DBR1 dla swojego nowego V12 Speedster.
Wyposażony w sprytnie zintegrowane niestandardowe elementy, przypominające zwycięski samochód wyścigowy Le Mans, specyfikacja Aston Martin V12 Speedster DBR1 oferuje takie atrakcje, jak kultowy Aston DBR1.
Lakier w kolorze Martin Racing Green, prążki i okrągłe paski Clubsport White, atrapa chłodnicy w kolorze Satin Silver z grafiką szminki Clubsport, skóra siodła Conker i tkanina techniczna w kolorze Viridian Green / skóra Caithness. Wszystkie te cechy wskazują na atrybuty okresu, które uczyniły DBR1 niekwestionowaną ikoną, którą pozostaje do dziś.
Cechą charakterystyczną tej specjalistycznej specyfikacji są satynowe, czarne diamenty obrabiane 21-calowe koła z centralną blokadą, przy czym każdy Aston Martin V12 Speedster spędza ponad 50 godzin w samym procesie malowania w zaawansowanej lakierni tej marki.
Sercem nowego samochodu jest wysokowydajny wariant kultowego, 5,2-litrowego silnika V12 Twin-Turbo Astona Martina, który generuje moc około 700 KM i 753 Nm. Silnik współpracuje z 8-biegową automatyczną skrzynią biegów ZF zamontowaną z tyłu samochodu. Przekłada się to na czas od 0 do 100 mil na godzinę, rzędu 3,4 sekundy i maksymalną prędkość 198 mil na godzinę - to nie lada wyczyn w samochodzie pozbawionym dachu lub przedniej szyby.
Już teraz przyjmowane są zamówienia na customowe Speedstery V12 DBR1, z których każdy jest ręcznie budowany w siedzibie firmy w Gaydon, a dostawy mają rozpocząć się w połowie 2021 roku.