Super Cars | 28.04.21

Zaprezentowano specjalną edycję Aston Martin V12 Speedster DBR1

Tylko 88 egzemplarzy w niestandardowej specyfikacji, która z pewnością podkreśli natychmiastowy status kolekcjonerski samochodów.


Zaprezentowano specjalną edycję Aston Martin V12 Speedster DBR1

Nowy samochód z wdziękiem wpisuje się w dziedzictwo, które obejmuje nie tylko wyjątkowy DBR1, ale także zapierający dech w piersiach CC100, który został zaprezentowany w 2013 roku jako oszałamiające święto stulecia doskonałości samochodów sportowych Aston Martin - odzwierciedlając sportowe dziedzictwo i wyjątkowe możliwości projektowe. ponad 100 lat historii Aston Martin.

DBR1 jest jak dotąd najbardziej udaną maszyną wyścigową skonstruowaną przez Astona Martina, która triumfowała w 24-godzinnym wyścigu Le Mans i 1000 km toru Nürburgring w 1959 r. Wygrywając także ten ostatni w 1957 i 1958 r.

Wyprodukowany jako czysty model wyścigowy - nie wywodzący się bezpośrednio z samochodu drogowego - zbudowano tylko pięć egzemplarzy DBR1: cztery używane do tak imponującego efektu przez zespół Aston Martin Works i jeden samochód do użytku prywatnego. Przy tak bogatej i ważnej historii nie jest więc zaskoczeniem, że marka zdecydowała się stworzyć dedykowaną opcjonalną specyfikację DBR1 dla swojego nowego V12 Speedster.


 
Wyposażony w sprytnie zintegrowane niestandardowe elementy, przypominające zwycięski samochód wyścigowy Le Mans, specyfikacja Aston Martin V12 Speedster DBR1 oferuje takie atrakcje, jak kultowy Aston DBR1.
Lakier w kolorze Martin Racing Green, prążki i okrągłe paski Clubsport White, atrapa chłodnicy w kolorze Satin Silver z grafiką szminki Clubsport, skóra siodła Conker i tkanina techniczna w kolorze Viridian Green / skóra Caithness. Wszystkie te cechy wskazują na atrybuty okresu, które uczyniły DBR1 niekwestionowaną ikoną, którą pozostaje do dziś.


 
Cechą charakterystyczną tej specjalistycznej specyfikacji są satynowe, czarne diamenty obrabiane 21-calowe koła z centralną blokadą, przy czym każdy Aston Martin V12 Speedster spędza ponad 50 godzin w samym procesie malowania w zaawansowanej lakierni tej marki.


 
Sercem nowego samochodu jest wysokowydajny wariant kultowego, 5,2-litrowego silnika V12 Twin-Turbo Astona Martina, który generuje moc około 700 KM i 753 Nm. Silnik współpracuje z 8-biegową automatyczną skrzynią biegów ZF zamontowaną z tyłu samochodu. Przekłada się to na czas od 0 do 100 mil na godzinę, rzędu 3,4 sekundy i maksymalną prędkość 198 mil na godzinę - to nie lada wyczyn w samochodzie pozbawionym dachu lub przedniej szyby.

 
Już teraz przyjmowane są zamówienia na customowe Speedstery V12 DBR1, z których każdy jest ręcznie budowany w siedzibie firmy w Gaydon, a dostawy mają rozpocząć się w połowie 2021 roku.



Rolls-Royce Spectre, pierwsze na świecie ultraluksusowe elektryczne Super Coupe
Super Cars | 19.10.22

Rolls-Royce Spectre, pierwsze na świecie ultraluksusowe elektryczne Super Coupe

Spectre to coś więcej niż samochód. To deklaracja intencji i symbol świetlanej, śmiałej przyszłości, gdy Rolls-Royce wkracza w całkowicie elektryczną erę.

Unikalny egzemplarz pod młotkiem, 911 Classic Club Coupe sprzedany za rekordową cenę
Wiadomości | 12.06.23

Unikalny egzemplarz pod młotkiem, 911 Classic Club Coupe sprzedany za rekordową cenę

Za 1,2 miliona dolarów entuzjasta Porsche zapewnił sobie wyjątkowy pojazd, który Porsche Classic zbudował dla Porsche Club of America.

Misha Charoudin Interview at Ultrace 2024
Wiadomości | 01.07.24

Misha Charoudin Interview at Ultrace 2024

Podczas wywiadu Misha poruszył wiele ciekawych tematów związanych ze swoją karierą, doświadczeniami na torze Nürburgring i przyszłością sportów motorowych.