AMG Brand Center w Gdańsku prezentowany jest limitowany Mercedes-AMG GT Black Series wyposażony w najmocniejszy seryjny silnik AMG V8 w historii o mocy 730 KM.
Od 2006 r. nazwa „Black Series” jest w Mercedes-AMG synonimem modeli bardzo szczególnych: bezkompromisowo sportowych i o wyrazistym designie. Modeli, które są najbardziej konsekwentnew przenoszeniu techniki ze świata motorsportu na otwarte drogi. Black Series to ekskluzywne produkty motoryzacyjne, budowane nie po to, by gromadzić kurz w garażach kolekcjonerów, ale do szybkiej jazdy po torze – choć są dopuszczone do ruchu drogowego. Teraz ich tradycję kontynuuje AMG GT Black Series, najmocniejsza maszyna Mercedes-AMG z seryjnym silnikiem V8.
Sam silnik to prawdziwy majstersztyk: ma 4,0 l pojemności, dwie turbosprężarki oraz „płaski” wał korbowy, który zapewnia mu niezwykle spontaniczne reakcje na wciśnięcie pedału gazu i niespotykane, przeszywające brzmienie. Jednostka osiąga moc 537 kW (730 KM) przy 6700-6900 obr./min, maksymalny moment obrotowy 800 Nm w zakresie 2000-6000 obr./min i „kręci się” do 7200 obr./min. Efekt: dwudrzwiowe coupé rozpędza się od 0 do 100 km/h w 3,2 sekundy, a do 200 km/h – w niecałe 9 sekund. Prędkość maksymalna wynosi 325 km/h.
AMG GT Black Series demonstruje swój potencjał już na pierwszy rzut oka. Jego design z imponującymi wlotami i prowadnicami powietrza nawiązuje do wyścigowego AMG GT3. Wyrafinowaną koncepcję aerodynamiki uzupełniają lekka pokrywa silnika z włókien węglowych z dwoma wylotami powietrza, osłonięte podwozie,a także dwustopniowe, regulowane tylne skrzydło oraz potężny tylny dyfuzor. Bezkompromisowa dynamika jazdy to efekt zastosowania regulowanego, gwintowanego zawieszenia AMG, które wykorzystuje m.in. przedni stabilizator z włókien węglowych. Z kolei w tylnej części podwozia zastosowano karbonową płytę usztywniającą. Również elektronicznie sterowane, dynamiczne mocowania silnika i umieszczonej przy tylnej osi 7-biegowej przekładni dwusprzęgłowej (układ transaxle) zostały dostrojone tak, aby jeszcze bardziej zwiększyć zwinnośći precyzję prowadzenia.
W listopadzie 2020 r. Mercedes-AMG GT Black Series udowodnił swoje kompetencje na najtrudniejszym torze wyścigowym świata, czyli na północnej pętli toru Nürburgring, „wykręcając” tam oficjalnie zmierzonyi poświadczony notarialnie czas 6:43,616 min (pętla o długości 20,6 km) – co zapewniło mu pierwsze miejsce wśród w pełni standardowych, niezmodyfikowanych modeli.