Tuning | 24.03.22

BRABUS 800 Adventure XLP SUPERWHITE

Ten jedyny w swoim rodzaju pickup oparty na modelu Mercedes-AMG G 63, którego można zabrać wszędzie, łączy światy luksusu arcydzieła na zamówienie i niepowstrzymanej mocy w terenie.

Wysokowydajny pickup BRABUS 800 Adventure XLP SUPERWHITE to kolejna atrakcja w długiej historii sukcesu supersamochodów z Bottrop, która trwa od ponad czterech dekad. Dzięki temu BRABUS po raz kolejny pokazuje ogromne bogactwo wiedzy fachowej firmy akredytowanej jako producent pojazdów w niemieckim Federalnym Urzędzie Transportu Samochodowego.

 

Podstawą tego ekskluzywnego pickupa jest Mercedes-AMG G 63. Aby przekształcić go w BRABUS 800 Adventure XLP, inżynierowie BRABUS zastosowali najnowocześniejszą technologię CAD, aby opracować nową tylną ścianę kabiny z ogrzewanym oknem dla pasażera, kabina oczywiście pozostaje tak samo pojemna jak wcześniej.

 

Aby pomieścić powiększoną skrzynię ładunkową, BRABUS opracował specjalny, wytrzymały moduł ramy dla pojazdu terenowego, który umożliwia przesunięcie tylnego zawieszenia dalej do tyłu. W rezultacie rozstaw osi wzrósł dokładnie o 50 centymetrów (20 cali), co wymagało również zaprojektowania dłuższego wału napędowego. Ponieważ kabina znajduje się nieco wyżej ze względu na zwiększony prześwit, BRABUS 800 Adventure XLP SUPERWHITE jest wyposażony w stopnie wykończone białą powłoką. Opcjonalnie dostępne są stopnie składane elektrycznie, które ułatwiają wsiadanie i wysiadanie. Aby zapewnić bezpieczny krok również po zmroku, w flary wbudowano diody LED, które włączają się po pociągnięciu klamki lub sygnale Keyless Go, gdy kierowca zbliża się do pojazdu. Oświetlają nie tylko stopnie paneli wahliwych, ale także podłoże po bokach pojazdu.

 

Jednak ekskluzywny pickup jest czymś więcej niż tylko ekscytującym wizualnie i niezwykle wszechstronnym towarzyszem. Jego silnik reprezentuje wysokie osiągi w najczystszej postaci. W tym celu czterolitrowy silnik V8 z podwójnym turbodoładowaniem został ulepszony dzięki ulepszeniu wydajności BRABUS PowerXtra B40S-800. Zmiany w osprzęcie silnika dotyczą układu turbodoładowania. Dwie nowo skonfigurowane wysokowydajne turbosprężarki BRABUS z większą jednostką sprężarkową i zmodyfikowanym zespołem rdzenia ze wzmocnionymi łożyskami osiowymi wytwarzają maksymalne ciśnienie doładowania 1,6 bar. BRABUS Boost Xtra zapewnia, że silnik z wymuszonym wlotem wytwarza wyraźnie słyszalny dźwięk przedmuchiwania, gdy kierowca podnosi gaz.

 

BRABUS zaprogramował specjalne mapowanie dla jednostki sterującej silnika w celu ponownej kalibracji elektronicznej kontroli ciśnienia doładowania i dalszej optymalizacji dostarczania mocy bez pogarszania trwałości. W tym celu firma przeprowadziła szeroko zakrojone testy na różnych stanowiskach testowych i na drodze. Nowe oprogramowanie jest wprowadzane przez pomocniczą jednostkę sterującą BRABUS PowerXtra typu plug-and-play, która jest dostosowana do elektroniki silnika.

 

Z mocą 800 KM przy 6600 obr./min i maksymalnym momentem obrotowym 1000 Nm przy niskich obrotach 3600, BRABUS 800 Adventure XLP SUPERWHITE jest jednym z najmocniejszych egzemplarzy tego modelu. Osiągi pojazdu są znakomite jak na pickupa terenowego. Od spoczynku, potężny pojazd z napędem na cztery koła rozpędza się do 100 km/h w zaledwie 4,8 sekundy. Biegi są zmieniane automatycznie lub ręcznie za pomocą ergonomicznych węglowych łopatek zmiany biegów BRABUS RACE na kierownicy. Ze względu na opony terenowe prędkość maksymalna jest elektronicznie ograniczona do 210 km/h.

 

Wnętrze z delikatnej skóry BRABUS również zasługuje na nazwę tego specjalnego modelu. Fotele, panele drzwiowe, konsola środkowa, nowa tylna ściana kabiny, dolna część deski rozdzielczej i uchwyty kierownicy zostały pokryte najdelikatniejszą skórą „White Heat”. Środkowe sekcje siedzeń i wewnętrzne sekcje paneli wykończeniowych zostały dodatkowo wyposażone w pikowanie „Double Cube” i perforowane z niezwykłą precyzją. W hołdzie dla powstania BRABUS w 1977, niektóre elementy wnętrza mają również wytłoczone sygnety „77”. Niezliczone elementy, takie jak otwory wentylacyjne, przełączniki, ramki i maskownice głośników, zostały wykończone precyzyjnie dopasowanym kolorystycznie białym szkłem.

 

Górna część deski rozdzielczej została pokryta czarną skórą, aby dodać uderzającego kontrastu. Ten sam ciemny kolor można znaleźć również w poszyciu słupka dachowego i podsufitce z alcantary. Obramowania w kokpicie i części obręczy kierownicy zostały wykonane z karbonu zabezpieczonego błyszczącym wykończeniem i wyglądają tak samo sportowo jak aluminiowe pedały BRABUS i bolce zamków drzwi.

 

BRABUS 800 Adventure XLP SUPERWHITE zaczyna się od 631 067 euro jako kompletny samochód (cena eksportowa bez ustawowego podatku VAT w Niemczech).

 

Zużycie paliwa, emisja CO2 i klasa efektywności: BRABUS 800 Adventure XLP SUPERWHITE na bazie Mercedesa-AMG G 63: miasto 19,2 l/100 km, autostrada 13,3 l/100 km, w cyklu mieszanym: 15,5 l/100 km.



McLaren potwierdza nazwę hybrydowego supersamochodu nowej generacji
Super Cars | 23.11.20

McLaren potwierdza nazwę hybrydowego supersamochodu nowej generacji

Nowy model Artura po raz pierwszy przenosi wiedzę McLarena o napędach elektrycznych na seryjnie produkowane supersamochody.

Genesis Electrified G80
Premiery | 19.04.21

Genesis Electrified G80

Azjatycka premiera luksusowego elektrycznego sedana modelu wcześniej znanego jako Genesis X Concept. Wideo z premiery.

Jeep Gladiator debiutuje w Salonach sprzedaży Jeepa w całej Europie
Wiadomości | 11.01.21

Jeep Gladiator debiutuje w Salonach sprzedaży Jeepa w całej Europie

Nowy model oznacza powrót marki Jeep do segmentu pickupów po 28-letniej nieobecności.