MotorSport | 01.03.23

Wreszcie jest! Honda CR-V Hybrid Racer

2,2-litrowa, podwójnie turbodoładowana, zelektryfikowana jednostka napędowa i skrzynia biegów Hondy V6 INDYCAR pod nadwoziem Hondy CR-V Hybrid, tworzy laboratorium na kołach.

Opracowany i zaprojektowany przez inżynierów z Honda Performance Development (HPD) w Kalifornii oraz projektantów z North America Auto Design Division (NAAD) amerykańskiej Hondy. Następnie zbudowany w Honda Automotive Development Center (ADC) w Ohio przez zespół Honda of America Racing Team (HART). CR-V Hybrid Racer umieszcza 2,2-litrową, podwójnie turbodoładowaną, zelektryfikowaną jednostkę napędową i skrzynię biegów Hondy V6 INDYCAR pod nadwoziem Hondy CR-V Hybrid 2023, tworząc „toczące się laboratorium” dla dalszego rozwoju zelektryfikowanej technologii przez Hondę i HPD. 

 

Podczas gdy hybrydowe jednostki napędowe oficjalnie zadebiutują w NTT INDYCAR SERIES w 2024 roku, zarówno fani wyścigów, jak i entuzjaści samochodów będą mieli okazję zobaczyć „zapowiedź” nadchodzącej technologii wraz z debiutem Hondy CR-V Hybrid Racer podczas otwarcia sezonu. Honda CR-V Hybrid Racer zadebiutuje publicznie w dniach 3-5 marca podczas otwierającego sezon NTT INDYCAR SERIES Grand Prix Firestone w St. Petersburgu na Florydzie.

 

CR-V Hybrid Racer jest napędzany w 100% odnawialnym paliwem wyścigowym Shell i zawiera wiodące na świecie superkondensatory szkieletowe oraz technologię silników hybrydowych Empel MGU.

Podwozie z rur ze stali chromowo-molibdenowej Hondy CR-V Hybrid Racer jest ubrane w odpowiednio „hybrydowe” nadwozie zaprojektowane przez NAAD. Od linii bocznej wzwyż, Hybrid Racer wykorzystywał standardowe nadwozie ze stali CR-V szóstej generacji, w tym szklaną przednią szybę, okna, a nawet szyberdach. Dolna połowa ma konstrukcję z kompozytu węglowego, obejmującą masywny przedni splitter i żaluzjowe, poszerzone błotniki. Równie duże tylne skrzydło i półotwarte drzwi po obu stronach dla kierowcy i pasażera uzupełniają nadwozie.

 


Gotowa Honda CR-V Hybrid Racer jest okryta jedyną w swoim rodzaju folią zaprojektowaną przez Lili Melikian, starszą projektantkę nadwozia. Przyciągający wzrok projekt zawiera wiele „jajek wielkanocnych”, w tym widmowe obrazy układu napędowego i obwodów INDYCAR SERIES.

 


W trakcie opracowywania projekt nosił odpowiednią nazwę kodową „The Beast”, a jego wygląd przypominał sylwetki samochodów wyścigowych GT i samochodów rajdowych Grupy B z lat 80. i 90. XX wieku. Ale technologia pod skórą jest ściśle XXI wieku.



Jedyna w swoim rodzaju szkoła jazdy w terenie Ford Bronco Raptor Off-Roadeo
Wiadomości | 10.02.23

Jedyna w swoim rodzaju szkoła jazdy w terenie Ford Bronco Raptor Off-Roadeo

Kupując nowego Forda Bronco Raptor otrzymasz specjalne jednodniowe profesjonalne szkolenie z jazdy w terenie w jednej z czterech lokalizacji w USA.

NIO wprowadza na rynek pierwszy autonomiczny model jazdy ET7
Premiery | 12.01.21

NIO wprowadza na rynek pierwszy autonomiczny model jazdy ET7

ET7 to flagowy sedan z napędem elektrycznym, oferujący ponad 100 standardowych funkcji komfortu, bezpieczeństwa i inteligentnych funkcji.

Zupełnie nowy Hyundai Santa Fe zaprezentowany podczas Los Angeles Auto Show 2023
Premiery | 16.11.23

Zupełnie nowy Hyundai Santa Fe zaprezentowany podczas Los Angeles Auto Show 2023

Hyundai zaprezentował dziś zupełnie nowego Santa Fe z koncepcją rozwoju „Otwarty na więcej”, skupioną wokół nowej, szerszej pokrywy bagażnika i przestronnego wnętrza.