Concept Cars | 01.07.21

Volvo Concept Recharge elektryczna przyszłość Volvo Cars

Elektryfikacja to coś więcej niż tylko zmiana układu napędowego. Można wiele o tym mówić lub pokazać samochód koncepcyjny.

Zgodnie z dziedzictwem skandynawskiego designu, Concept Recharge ma u podstaw mantrę „mniej, ale lepiej”. Na przykład, usuwając złożoność silnika spalinowego, projektanci byli w stanie zmienić proporcje samochodu, aby zwiększyć przestrzeń wewnętrzną, jednocześnie poprawiając wydajność aerodynamiczną. Rezultatem jest samochód, który oferuje naprawdę lepsze rozwiązania wspierające zrównoważone życie rodzinne.

 

Pierwsza generacja samochodów elektrycznych Volvo dzieli podłogę z samochodami napędzanymi silnikami spalinowymi, co wymaga wyważenia proporcji i przestrzeni, aby móc pomieścić zarówno zestaw akumulatorów, jak i silnik spalinowy. Następna generacja w pełni elektrycznych samochodów Volvo – z których pierwszy jest pierwszym SUV-em firmy opartym na całkowicie nowej bazie technologii wyłącznie elektrycznej – będzie miała płaskie podłogi, jak pokazano w Concept Recharge.

Wymontowując silnik i zastępując go pełnym akumulatorem pod płaską podłogą, projektanci powiększyli rozstaw osi i rozmiar kół samochodu. Rezultatem są krótsze zwisy, a także dużo więcej przestrzeni wewnętrznej, w tym duży schowek między przednimi siedzeniami.

 

W Concept Recharge te postępy skłoniły projektantów do zmiany położenia siedzeń, optymalizacji profilu dachu i obniżenia maski samochodu, przy jednoczesnym zachowaniu wysokiego punktu widzenia, uwielbianego przez kierowców samochodów takich jak Volvo XC40, XC60 i XC90. Takie podejście zapewnia wzrost wydajności w aerodynamice w porównaniu z typowym SUV-em, co poprawia zasięg. Ten samochód koncepcyjny wprowadza również nowy język projektowania Volvo. Kontynuując temat „mniej, ale lepiej”, wszystkie niepotrzebne elementy zostały usunięte, a to, co pozostało, zostało potraktowane bardzo precyzyjnym wykonaniem.

 

Tradycyjny grill został zastąpiony strukturą przypominającą tarczę. Charakterystyczne pionowe tylne lampy łączą się z silnym dziedzictwem projektowym marki, ale zostały przeprojektowane z zestawem skrzydeł, które rozciągają się przy wyższych prędkościach przelotowych, aby jeszcze bardziej poprawić ogólną aerodynamikę. Płaska podłoga zapewnia więcej miejsca i lepszą pozycję siedzącą wszystkim osobom w samochodzie.

Duży, stojący ekran dotykowy o przekątnej 15 cali jest centrum nowego i ulepszonego doświadczenia użytkownika dla połączonego systemu informacyjno-rozrywkowego nowej generacji firmy. Zaprojektowana tak, aby była logiczna i intuicyjna w użyciu, technologia pomaga zapewnić ciszę i spokój.
 

Wreszcie koncepcja ładowania koncepcyjnego odzwierciedla również ambicje Volvo Cars w zakresie bezpieczeństwa na nadchodzące lata. Czujnik LiDAR, zbudowany przez firmę technologiczną Luminar i kluczową część planu Volvo Cars dotyczącego przyszłej technologii bezpiecznej autonomicznej jazdy, jest umieszczony w optymalnej pozycji na dachu, aby gromadzić dane o środowisku wokół samochodu.



Najpotężniejszy produkcyjny Aston Martin w historii DBS 770 Ultimate
Premiery | 18.01.23

Najpotężniejszy produkcyjny Aston Martin w historii DBS 770 Ultimate

Limitowana edycja DBS 770 Ultimate do 499 egzemplarzy oznacza koniec obecnej produkcji flagowego modelu DBS, kultowego Super GT Astona Martina.

Dwa nowe modele Ferrari prawdopodobnie jeszcze w tym roku
Wiadomości | 26.04.20

Dwa nowe modele Ferrari prawdopodobnie jeszcze w tym roku

Ferrari planuje w tym roku zaprezentować dwa nowe modele, a jej dyrektor handlowy Enrico Galliera zasugerował, że będą kontynuować ekspansję na nowe rynki. Firma wprowadziła na rynek pięć nowych modeli w 2019 r., w tym F8 Tributo, SF90 Stradale i Roma, w ramach dużego rozszerzenia asortymentu, który obejmuje 15 samochodów w pięcioletnim okresie.

Bugatti Chiron w specjalnej edycji
Super Cars | 24.11.20

Bugatti Chiron w specjalnej edycji

Ekskluzywna edycja oddająca hołd legendarnym francuskim pilotom, którzy byli również słynnymi kierowcami wyścigowymi.