Wiadomości | 04.01.23

Volkswagen ID 7 przed światową premierą podczas targów CES w Las Vegas

Pokazany w specjalnym kamuflażu elektryczny sedan Volkswagena ID. 7 to potencjalny rywal Tesli Model 3. Światowa premiera jest zaplanowana na drugi kwartał 2023 r.

Na targach CES (Consumer Electronics Show) w Las Vegas w dniach 5-8 stycznia 2023 r. Volkswagen zaprezentuje swoją pierwszą w pełni elektryczną limuzynę opartą na modułowej matrycy napędu elektrycznego (MEB). Zaprezentowane w Las Vegas auto będzie zakamuflowane przy pomocy unikatowej technologii z wielowarstwowym lakierem do tworzenia efektów świetlnych na karoserii pojazdu. Kamuflaż jest interaktywny, co symbolizuje kolejny krok na drodze do cyfryzacji przyszłego flagowego modelu rodziny ID. którego studyjną wersję zaprezentowano w ubiegłym roku w Chinach. W tym aucie, podobnie jak w przypadku ID.7, nacisk położono na doskonałość aerodynamiczną, dzięki czemu zasięg nowego modelu rodziny ID. może wynieść nawet do 700 kilometrów (wg WLTP).

 

Na targach CES w Las Vegas VW pokaże model ID.7 w szczególnej odmianie, ukrytej pod kamuflażem. Nowa limuzyna wyróżnia się „cyfrowym” designem z unikatowym lakierem, który jest interaktywnie podświetlany. Na aucie jest 40 warstw lakieru, z których część jest przewodząca, a pozostałe cechują się właściwościami izolującymi. W sumie można niezależnie sterować 22 obszarami karoserii, które mogą świecić dzięki zjawisku elektroluminescencji. Podświetlenie może się zmieniać w rytm muzyki.
Kody QR na masce i po obu stronach samochodu stanowią swego rodzaju interfejs między światem fizycznym i cyfrowym. Cały kamuflaż również kontynuuje motyw kodu QR i w ten sposób ukrywa kontury auta w wersji produkcyjnej.

 

MEB pozwala na zaprojektowanie opływowej sylwetki przy zachowaniu przestronnego wnętrza
Pod względem stylistycznym ID.7 to rozwinięcie stylistyki znanej z innych modeli rodziny modeli ID. Charakterystyczne cechy sedana to opływowe nadwozie, które przyczynia się do zmniejszenia zużycia energii, jak i zwiększenia zasięgu. Wloty powietrza umieszczone w przedniej części kierują przepływające przez nie powietrze w dół po bokach pojazdu do tyłu w przemyślany sposób. Tworzą one swego rodzaju kurtynę powietrzną, która uspokaja przepływ powietrza z boków pojazdu. Opadający ku tyłowi dach wygląda dynamicznie i przyczynia się do uzyskania bardzo niskiego współczynnika oporu powietrza. Zasięg wynosić ma do ok. 700 km (wg WLTP).

 

Podobnie jak inne modele z rodziny ID., także ID.7 bazuje na platformie MEB Grupy Volkswagen. Jej cechy charakterystyczne to krótkie zwisy i długi rozstaw osi (2,97 m), co przekłada się na przestronne wnętrze. W limuzynie, takiej jak ID.7 jest to szczególnie istotne.
Kampania elektromobilności Volkswagena: 500 000 aut na platformie MEB dostarczono do klientów
Wprowadzenie sedana ID.7 oznacza, że Volkswagen rozszerzy rodzinę w pełni elektrycznych modeli ID. na klasę wyższą średnią. To jeden z elementów strategii ACCELERATE. Volkswagen osiągnął już pierwszy kamień milowy: od przekazania klientom pierwszych egzemplarzy modelu ID.3 we wrześniu 2020 roku Volkswagen dostarczył na całym świecie poprzez swoje spółki zależne 500 000 pojazdów z rodziny ID. – ten cel udało się osiągnąć rok wcześniej niż planowano i to pomimo trwających trudności w łańcuchu dostaw.

 

Po modelach ID.3, ID.4, ID.5 i ID.6 (ten ostatni dostępny wyłącznie w Chinach) oraz nowym ID. Buzz, ID.7 będzie szóstym modelem z rodziny ID. i drugim po ID.4 globalnym samochodem Volkswagena opartym na platformie MEB. Elektryczny sedan będzie oferowany na trzech najważniejszych rynkach – w Chinach, Europie i Ameryce Północnej. ID.7 przeznaczony na rynek europejski będzie produkowany w zakładach Volkswagena w Emden. W tej fabryce jest już produkowany Volkswagen ID.4.



Modele Forda, których nie kupisz w salonie
Tuning | 05.04.23

Modele Forda, których nie kupisz w salonie

Przedstawiamy pięć niestandardowych modeli Forda, które stanowią poligon doświadczalny dla nowych technologii i sprawdzają się w sytuacjach ekstremalnych.

Radical Motorsport prezentuje Project 25
MotorSport | 02.01.23

Radical Motorsport prezentuje Project 25

Projekt 25 został zaprojektowany, aby pokazać kulminację wiedzy, którą Radical Motorsport zgromadził, produkując światowej klasy samochody wyścigowe przez ponad ćwierć wieku.

Ferrari ogłosiło zamiar ścigania się Le Mans Hypercar
MotorSport | 24.02.21

Ferrari ogłosiło zamiar ścigania się Le Mans Hypercar

Ferrari ogłasza rozpoczęcie programu Le Mans Hypercar, w którym od 2023 roku zacznie rywalizację w World Endurance Championship.