Tuning | 19.12.20

Volkswagen Beetle GSR, klasyk w żółto-czarnym kolorze

GSR to efektowny, sportowy samochód w kolorze trzmiela, który był odpowiedzią na wieloletnie prośby fanów Beetle o bardziej sportową wersję klasycznego coupe.


Volkswagen Beetle GSR, klasyk w żółto-czarnym kolorze

Choć Volkswagen Beetle może być jednym z najbardziej rozpoznawalnych samochodów na świecie, jeden z jego najbardziej przyciągających wzrok wariantów jest mniej znany - wyścigówka GSR® w żółto-czarne paski.

GSR to efektowny, sportowy samochód w kolorze trzmiela, który był odpowiedzią na wieloletnie prośby fanów Beetle o bardziej sportową wersję klasycznego coupe. W 1973 roku Volkswagen zaprezentował sportowe aktualizacje GSR zaprojektowane z myślą o europejskich wyścigach rajdowych, z jasnożółtym lakierem z płaską czarną maską i zderzakami oraz sportowe fotele i trójramienną kierownicę wyścigową. Każde 15-calowe koło, wyposażone w bardzo szerokie opony, posiadało numer seryjny pojazdu.

Jedną rzeczą, która nie uległa zmianie w pierwszym modelu GSR, był silnik Beetle'a. Wciąż był napędzany słynną płaską czwórką, która oferowała 50 koni mechanicznych i 80 funtostopowy moment obrotowy - trochę niski, nawet jak na historyczne standardy. Chociaż GSR wydawałby się ciasny na nowoczesnych autostradach, kupujący w tamtym czasie szukali niedrogiego pakietu do rajdów, a nie dojeżdżania do pracy.

Oryginalny GSR powstał pod koniec okresu eksploatacji Garbusa w Europie i zbudowano tylko 3500 egzemplarzy, z których znanych jest obecnie tylko sto egzemplarzy, co czyni je rzadkimi i bardzo poszukiwanymi.

Rzadki model zrobił coś w rodzaju kurtyny ze specjalną edycją Beetle GSR, która zadebiutowała w 2014 roku. Nowoczesna interpretacja oryginału z lat 70., nowoczesna wersja obejmuje takie elementy, jak całkowicie czarne lusterka, napis GSR nad bocznymi spódnicami i duży tylny spojler. Główna różnica między oryginałem a nową wersją była teraz widoczna z przodu, pod maską - nowoczesny, chłodzony wodą silnik o mocy 210 koni mechanicznych i momencie obrotowym 207 funtów.

Dzięki zaledwie trzem literom i dwóm kolorom GSR stanowi jedną uderzającą ikonę motoryzacji zarówno w wersji „wtedy”, jak i „teraz”.



Rusza przedsprzedaż największego SUV-a Toyoty
Wiadomości | 27.10.20

Rusza przedsprzedaż największego SUV-a Toyoty

W salonach Toyoty rozpoczęła się przedsprzedaż nowego Highlandera. Jest to największy SUV w europejskiej gamie Toyoty, który łączy przestronne, 7-osobowe wnętrze o wysokim standardzie wykończenia, bardzo bogate wyposażenie oraz dynamiczny napęd hybrydowy 4. generacji z automatyczną skrzynią biegów i elektrycznym napędem na 4 koła AWD-i.

Nowe Lamborghini Countach LPI 800-4
Premiery | 13.08.21

Nowe Lamborghini Countach LPI 800-4

Futurystyczna limitowana edycja składająca hołd kultowemu statusowi Countacha jako rewolucyjnego łamacza zasad projektowania i technologii, odtworzonego na potrzeby XXI wieku.

Rekordowy rok 2022 Automobili Lamborghini
Wiadomości | 11.01.23

Rekordowy rok 2022 Automobili Lamborghini

Firma z siedzibą w Sant'Agata Bolognese kontynuuje swoją ścieżkę wzrostu, osiągając kolejny rekord sprzedaży, dostarczając ponad 9 000 samochodów.