Tuning | 19.12.20

Volkswagen Beetle GSR, klasyk w żółto-czarnym kolorze

GSR to efektowny, sportowy samochód w kolorze trzmiela, który był odpowiedzią na wieloletnie prośby fanów Beetle o bardziej sportową wersję klasycznego coupe.


Volkswagen Beetle GSR, klasyk w żółto-czarnym kolorze

Choć Volkswagen Beetle może być jednym z najbardziej rozpoznawalnych samochodów na świecie, jeden z jego najbardziej przyciągających wzrok wariantów jest mniej znany - wyścigówka GSR® w żółto-czarne paski.

GSR to efektowny, sportowy samochód w kolorze trzmiela, który był odpowiedzią na wieloletnie prośby fanów Beetle o bardziej sportową wersję klasycznego coupe. W 1973 roku Volkswagen zaprezentował sportowe aktualizacje GSR zaprojektowane z myślą o europejskich wyścigach rajdowych, z jasnożółtym lakierem z płaską czarną maską i zderzakami oraz sportowe fotele i trójramienną kierownicę wyścigową. Każde 15-calowe koło, wyposażone w bardzo szerokie opony, posiadało numer seryjny pojazdu.

Jedną rzeczą, która nie uległa zmianie w pierwszym modelu GSR, był silnik Beetle'a. Wciąż był napędzany słynną płaską czwórką, która oferowała 50 koni mechanicznych i 80 funtostopowy moment obrotowy - trochę niski, nawet jak na historyczne standardy. Chociaż GSR wydawałby się ciasny na nowoczesnych autostradach, kupujący w tamtym czasie szukali niedrogiego pakietu do rajdów, a nie dojeżdżania do pracy.

Oryginalny GSR powstał pod koniec okresu eksploatacji Garbusa w Europie i zbudowano tylko 3500 egzemplarzy, z których znanych jest obecnie tylko sto egzemplarzy, co czyni je rzadkimi i bardzo poszukiwanymi.

Rzadki model zrobił coś w rodzaju kurtyny ze specjalną edycją Beetle GSR, która zadebiutowała w 2014 roku. Nowoczesna interpretacja oryginału z lat 70., nowoczesna wersja obejmuje takie elementy, jak całkowicie czarne lusterka, napis GSR nad bocznymi spódnicami i duży tylny spojler. Główna różnica między oryginałem a nową wersją była teraz widoczna z przodu, pod maską - nowoczesny, chłodzony wodą silnik o mocy 210 koni mechanicznych i momencie obrotowym 207 funtów.

Dzięki zaledwie trzem literom i dwóm kolorom GSR stanowi jedną uderzającą ikonę motoryzacji zarówno w wersji „wtedy”, jak i „teraz”.



Jak powstaje silnik limitowanej CUPRY Formentor VZ5?
Wiadomości | 30.08.23

Jak powstaje silnik limitowanej CUPRY Formentor VZ5?

Pięciocylindrowy silnik modelu CUPRA Formentor VZ5 jest efektem pracy inżynierów, której celem jest zapewnienie maksymalnych osiągów pojazdu. Dziennie powstaje 77 silników.

CUPRA Formentor VZ5
Wiadomości | 04.02.21

CUPRA Formentor VZ5

Pierwszy pojazd opracowany specjalnie dla tej marki, teraz bije pięciocylindrowym sercem.

Kia przedstawia zupełnie nowego Sportage piątej generacji
Premiery | 06.07.21

Kia przedstawia zupełnie nowego Sportage piątej generacji

Całkowicie nowy Sportage jest wynikiem współpracy między główną światową siecią projektantów Kia w Korei, Niemczech, Stanach Zjednoczonych i Chinach.