Concept Cars | 23.09.22

Urodzony do driftu, Renault R5 Turbo 3E

Spektakularny, w pełni elektryczny samochód pokazowy zaprojektowany do driftu, w hołdzie dla uczczenia 50. rocznicy powstania najbardziej znanych sportowych wersji Renault 5.


Urodzony do driftu, Renault R5 Turbo 3E

Renault obiecał „popowy rok pełen niespodzianek”, rozpoczynając w styczniu 2022 r. obchody 50-lecia modelu Renault 5, jednej z jego najważniejszych ikon. Marka zaprezentuje światową premierę R5 TURBO 3E podczas konkursu Chantilly Arts & Elegance 2022, który odbędzie się 25 września.

 

Wkład tego w pełni elektrycznego samochodu pokazowego w obchody 50-lecia Renault 5 to najświeższe ujęcie i hołd dla najbardziej znanych wersji sportowych: Renault 5 Turbo i Turbo 2. Logicznie nazywa się go R5 TURBO 3E. „3”, ponieważ następuje po Turbo 2 i „E” dla elektrycznego.

 

R5 TURBO 3E to kolejny obok Renault 5 Prototype przykład „elektrycznego odrodzenia” flagowego modelu marki. Renault elektryzuje swoją historię, aby lepiej przygotować swoją całkowicie elektryczną przyszłość w Europie w 2030 roku. Ta reinterpretacja Renault 5 Turbo 2 jest celowo żywiołowa, a jego osiągi są najlepsze w swojej klasie. Będzie to hit na konkursie elegancji w Chantilly i idealnie wpasuje się w etos tego spotkania, mieszankę „samochodu przyszłości i mody”.

 

R5 TURBO 3E został zaprojektowany z myślą o osiągach i torach, jest czystym drifterem, w pełni elektrycznym i napędem na tylne koła. Podobnie jak jego kultowy poprzednik, jest to stricte dwumiejscowy samochód. Teraz jednak z tyłu znajduje się układ napędowy – dwa silniki elektryczne, każdy poruszający jednym z kół, z akumulatorami pośrodku pod podłogą.

 

R5 TURBO 3E jest zbudowany na podwoziu rurowym, chronionym płaską podstawą i osłoniętym pałąkami zabezpieczającymi zatwierdzonymi przez Fédération Internationale de l’Automobile (FIA). Silnik ma 280 kW (odpowiada 380 KM) całkowitej mocy i 700 Nm natychmiast dostępnego momentu obrotowego. R5 Turbo 2 nowej generacji może przejechać 100 metrów z miejsca w zaledwie 3,5 sekundy (3,9 sekundy w trybie Drift) i osiągnąć prędkość maksymalną 200 km/h. Jego bateria 42 kWh ma wystarczającą pojemność na kilka okrążeń lub szalejącą gymkhanę.

 

Aby ułatwić nagrywanie występów na pokładzie, R5 TURBO 3E jest wyposażony w około 10 wsporników montażowych do kamer wewnątrz i na zewnątrz – na przykład w szczelinach na reflektory i lusterka zewnętrzne, które są idealne do uzyskania najlepszego materiału filmowego podczas driftu.



Nowy model Skody pokazany na oficjalnych szkicach projektowych
Wiadomości | 04.11.21

Nowy model Skody pokazany na oficjalnych szkicach projektowych

Elegancka limuzyna Skoda SLAVIA to drugi model marki na rynek indyjski, którego premierę zobaczymy jeszcze przed końcem listopada.

PEUGEOT i-Cockpit kilka ciekawostek
Wiadomości | 29.05.20

PEUGEOT i-Cockpit kilka ciekawostek

Chociaż to pierwsza generacja PEUGEOT 208 w 2012 roku była pierwszym samochodem produkcyjnym wyposażonym w PEUGEOT i-Cockpit?, samochody koncepcyjne odegrały ważną rolę w pracy nad tym rozwiązaniem. Są one prawdziwymi laboratoriami pomysłów!

Zobacz jedną z najlepszych firm tuningowych od środka Mansory
Wiadomości | 16.05.20

Zobacz jedną z najlepszych firm tuningowych od środka Mansory

Mansory Group. Krótkie wideo prezentujące pracę firmy nad nowymi projektami samochodów.