Legenda oraz zwycięzca najtrudniejszej imprezy motorsportowej świata, Rajdu Dakar, teraz w nowej, najwyższej wersji tego modelu. Przedstawiamy Hiluxa GR Sport.
Hilux GR SPORT został zaprojektowany, aby przyciągnąć uwagę klientów, których aktywny tryb życia wykracza daleko poza codzienność, dając im idealny pojazd na pełne przygód podróże i zajęcia sportowe. Toyota wprowadziła specjalne ulepszenia zawieszenia, aby zapewnić jeszcze bardziej satysfakcjonujące wrażenia z jazdy, ze zwiększoną kontrolą, responsywnością i wyczuciem przyczepności. Szereg ekskluzywnych elementów zewnętrznych i wewnętrznych podkreśla atrakcyjność pojazdu.
GR SPORT korzysta również ze znaczących postępów wprowadzonych już w nowym Hiluxie, zapewniając najlepsze wrażenia z jazdy. Jego słynne na całym świecie możliwości jazdy w terenie osiągnęły nowy poziom, dzięki automatycznemu mechanizmowi różnicowemu o ograniczonym poślizgu i aktywnej kontroli trakcji. Jednocześnie wzorcowe prowadzenie i komfort podczas jazdy po drogach zapewniono dzięki ulepszeniom zawieszenia oraz ograniczeniom hałasu i wibracji.
Kluczową cechą zmodernizowanego układu zawieszenia jest wprowadzenie nowych amortyzatorów jednorurowych i nowych sprężyn przednich.
Konstrukcja jednorurowa tworzy większą powierzchnię tłoka, aby zapewnić lepszą wydajność tłumienia, z szybszą reakcją i lepszym rozpraszaniem ciepła. Pomaga również utrzymać odpowiednią jakość oleju wewnątrz jednostki podczas jazdy w trudnych warunkach. Przednie sprężyny śrubowe zostały usztywnione, a zarówno te, jak i nowe amortyzatory pomalowano na czerwono, aby podkreślić wyjątkowy charakter Hilux GR SPORT. Zmiany te są dodatkiem do ulepszeń zawieszenia wprowadzonych wcześniej dla nowego Hiluxa, w tym dostrojonych tylnych resorów piórowych i nowych tulei. Rezultatem jest budząca zaufanie niezawodność w wymagających warunkach jazdy.
W porównaniu do standardowego Hiluxa, zmiany te zapewniają znaczną poprawę właściwości jezdnych, w tym wysiłku w kierowaniu i reakcji na kąt skrętu, osiągów w linii prostej, płaskiej jazdy oraz uspokajającego przechyłu i przyczepności tylnej. Nowa konfiguracja znacząco przyczynia się również do komfortu jazdy, dzięki szybkiej reakcji na wibracje o wysokiej częstotliwości i zwiększonej zdolności tłumienia, aby kontrolować ruchy ciała i eliminować wstrząsy.
GR SPORT jest napędzany mocnym 2,8-litrowym silnikiem Hiluxa, wprowadzonym do gamy w 2020 roku. Zapewnia 204 KM / 150 kW i 500 Nm momentu obrotowego, jest dopasowany do sześciobiegowej automatycznej skrzyni biegów. GR SPORT, wyłącznie w wersji z podwójną kabiną, zachowuje imponujące możliwości przewożenia ładunku Hiluxa, które należą do najlepszych w swojej klasie: może wytrzymać ładowność jednej tony i holować przyczepy z hamulcem do 3,5 tony.
Czarny przedni grill ma dedykowaną siatkę w kształcie litery G i zyskuje widoczny centralny poziomy pasek z klasycznie oddaną nazwą TOYOTA, zamiast emblematu marki. Ten inspirowany dziedzictwem akcent nawiązuje do plakietki Hiluxa czwartej generacji z wczesnych lat 80-tych. Potężny przód został wzmocniony przez nowe, większe obramowania przednich świateł przeciwmgielnych. 17-calowe felgi aluminiowe mają kontrastowe czarne wykończenie i są wyposażone w opony terenowe. Czarny motyw widoczny jest w obudowach lusterek bocznych, stopniach bocznych, błotnikach i klamce tylnej klapy. To sprawia, że jaskrawa czerwień nowych amortyzatorów staje się ostrym kontrastem. Dyskretne plakietki GR SPORT są również dostępne.
W kabinie pojawiły się nowe sportowe przednie fotele w połączeniu czarnej skóry i syntetycznego zamszu z czerwonymi perforacjami i kontrastowymi szwami. Logo GR SPORT znajduje się na oparciach siedzeń, dywanikach, przycisku rozrusznika i animacji graficznej wyświetlacza informacyjnego. Kierowca może używać manetek do ręcznego wyboru przełożeń, a aluminiowe sportowe pedały są zamontowane. Całość podkreślają wstawki ozdobne w stylu włókna węglowego, czerwona linia dekoracyjna na całej szerokości deski rozdzielczej oraz niebieskie podświetlenie panelu drzwi.
Nowy Hilux GR SPORT pojawi się w sprzedaży w całej Europie latem 2022 roku.