Koncepcyjny kompaktowy SUV Toyota bZ został zaprezentowany w Los Angeles, gdzie swoją światową premierą rozpoczął tegoroczne Los Angeles Auto Show.
Będąc już liderem w dziedzinie elektryfikacji, firma rzuciła okiem na to, jaka może być przyszłość dzięki kompaktowemu SUV-owi Toyota bZ, rozszerzając wizję pod parasolem marki „Toyota bZ”.
Toyota bZ Compact SUV Concept została zaprojektowana jako pojazd w pełni elektryczny z akumulatorem, przy użyciu podejścia projektowego clean-vital. Takie podejście ma na celu wyrażenie tego, co szczególne w pojazdach elektrycznych na baterie, a jednocześnie oferowanie przyjemności z jazdy i niesamowitych osiągów. Reprezentuje pojazd o zerowej emisji, wykorzystujący przyjazne dla środowiska materiały wewnętrzne, który zapewnia również dynamiczne osiągi, wiodącą technologię i stylowy wygląd.
Aerodynamiczna forma koncepcyjnego modelu podkreśla jego futurystyczny wygląd, dociskając koła do narożników, aby uzyskać agresywną sylwetkę – sprawiając wrażenie, jakby się poruszał, nawet gdy stoi w miejscu. Krótkie zwisy i kąty pochylenia sprawiają, że wyróżnia się jako pojazd o zaawansowanej technologii, zwężona konstrukcja kabiny nadaje mu zwinny wygląd przy niskim współczynniku oporu powietrza.
Ostra stylistyka rozciąga się na wnętrze, a wysokiej jakości wykończenia nadają mu charakterystyczny wygląd. Warto zauważyć, że zespół projektowy wprowadził kilka przyjaznych dla środowiska elementów, takich jak siedzenia wykonane z materiałów pochodzenia roślinnego i pochodzących z recyklingu, zgodnie z motywem przewodnim Beyond Zero. A osobisty agent w samochodzie o imieniu „Yui” łączy kierowcę i pasażerów z pojazdem. Za pomocą dźwiękowych i wizualnych sygnałów świetlnych, które poruszają się po kabinie, reaguje na prośby lub polecenia pasażerów z przodu lub z tyłu.
Przesłanie Beyond Zero zachęca do pilnego dostosowywania sposobu, w jaki żyjemy w teraźniejszości, aby zapewnić wszystkim lepszą przyszłość. Toyota wyobraża sobie przyszłość, w której neutralność pod względem emisji dwutlenku węgla zostanie osiągnięta poprzez praktyczne wprowadzenie na rynek portfolio produktów z zaawansowanymi, alternatywnymi i bezemisyjnymi technologiami układów napędowych. Na całym świecie Toyota planuje rozszerzyć sprzedaż do około 30 dedykowanych pojazdów typu BEV, w tym pięciu o nazwie bZ (Beyond Zero). Ta zróżnicowana oferta zelektryfikowanych produktów pomoże Toyocie w osiągnięciu celu, jakim jest neutralność pod względem emisji dwutlenku węgla do 2050 roku.