Na marginesie weekendu Formuły 1 w Szanghaju Mercedes-AMG zaprezentował nowy, topowy model swojej serii GT.
Niezwykle mocny napęd hybrydowy E PERFORMANCE składający się z silnika V8 i silnika elektrycznego zapewnia błyskawiczną reakcję na sygnały wejściowe wraz z wyraźnym dostarczaniem mocy. Innowacyjna technologia sportów motorowych, zainspirowana zespołem Mercedes-AMG PETRONAS F1, stanowi podstawę wyjątkowych wrażeń z jazdy, pełnych osiągów i dynamiki jazdy.
„Od zera do 100 w 2,8 sekundy – żaden model serii AMG nigdy wcześniej nie biegł tak szybko. Biorąc pod uwagę te wartości, było jasne, że światowa premiera nowego AMG GT 63 S E PERFORMANCE musiała odbyć się na marginesie wyścigu Formuły 1™. Nasz czterolitrowy silnik V8 w połączeniu z wydajnym układem hybrydowym sprawia, że pojazd ten jest najlepszym modelem w naszej rodzinie GT. GT 63 S E PERFORMANCE łączy w sobie ogromne osiągi z bardzo dynamiczną jazdą, wywołując tym samym gęsią skórkę. Jednocześnie pojazd oferuje bogate opcje wyposażenia i wysokiej jakości materiały, co czyni go jednym z najbardziej ekskluzywnych coupé o wysokich osiągach na rynku”. Michael Schiebe, dyrektor generalny Mercedes-AMG GmbH i szef jednostek biznesowych Mercedes-Benz Klasy G i Mercedes Maybach
W nowym AMG GT 63 S E PERFORMANCE (średnie zużycie energii ważone: 12,6 kWh/100 km plus 8,2 l/100 km | średnie zużycie paliwa na rozładowanym akumulatorze: 12,3 l/100 km | łączna emisja CO₂ ważona: 188 g/km | klasa CO₂ łącznie ważony: G |. Rozładowany akumulator klasy CO₂: G)[1], 4,0-litrowy silnik V8 biturbo i elektryczna jednostka napędowa AMG wspólnie generują moc systemową 600 kW (816 KM) i maksymalny moment obrotowy do 1420 Nm [2]. Szybkie przyspieszenie do 100 km/h w 2,8 sekundy i prędkość maksymalna 320 km/h podkreślają potężne osiągi. Systemy takie jak zawieszenie AMG ACTIVE RIDE Control z półaktywną stabilizacją przechyłów i aktywnym kierowaniem tylnej osi zapewniają szeroki rozpiętość pomiędzy dynamiką jazdy a komfortem na co dzień.
Jeszcze odważniejszy, jeszcze bardziej emocjonujący, jeszcze bardziej intuicyjny w obsłudze i wyposażony w zupełnie nowe napędy elektryczne i hybrydowe.
Podczas targów motoryzacyjnych w Monachium stoisko Volkswagena przedstawia Pan Hubert Niedzielski, Kierownik ds. PR marki Volkswagen.
Aby uczcić 150. rocznicę w zakładach Audi w Neckarsulm, dwunastu praktykantów zelektryfikowało klasyczny samochód wyprodukowany w 1971 roku wykorzystując komponenty z Audi e-tron i Audi Q7 TFSI e quattro.