Volkswagen Tiguan - najlepiej sprzedający się SUV w Europie zaprezentowany w nowej odsłonie
Volkswagen Tiguan – najpopularniejszy SUV w Europie i jeden z najlepiej sprzedających się SUV-ów na świecie – został zaprezentowany w nowej odsłonie. Do tej pory wyprodukowano ponad sześć milionów egzemplarzy tego modelu. W 2019 roku dostarczono klientom około 911.000 sztuk Tiguana, co ponownie zapewniło mu status nie tylko najpopularniejszego modelu marki, ale również całej Grupy Volkswagen.
Bestsellerowy model Volkswagena został odświeżony pod każdym względem. Pojawiła się nie tylko wersja z nowoczesnym napędem hybrydowym typu plug-in* (o mocy systemowej 180 kW/245 KM), ale również odmiana o wysokich osiągach – Tiguan R* – z silnikiem TSI o mocy 235 kW (320 KM). Volkswagen R opracował dla niej nowy układ przeniesienia napędu na cztery koła z kontrolą podziału momentu obrotowego pomiędzy kołami obydwu osi i między każdym z tylnych kół. Zastosowanie systemu twindosing we wszystkich turbodieslach gwarantuje, że turbodoładowane silniki wysokoprężne (TDI) w nowym Tiguanie należą do najczystszych silników spalinowych na świecie. Dzięki nowemu systemowi Travel Assist nowy Tiguan może poruszać się częściowo automatycznie z prędkością do 210 km/h. Ponadto najnowsza generacja systemu multimedialnego na pokładzie sprawia, że kierowca ma dostęp do nowej gamy usług i funkcji online. Kolejnym nowym (opcjonalnym) elementem wyposażenia jest 480-watowy system audio renomowanej firmy Harman/Kardon. Do obsługi klimatyzacji służy cyfrowy panel z dotykowymi polami i suwakami. Nowe oświetlenie IQ.LIGHT z reflektorami matrycowymi w technologii LED zwiększa komfort i bezpieczeństwo podróżowania w nocy.
Podobnie jak poprzednicy, nowy Tiguan jest niezwykle wszechstronny. To prawdziwy SUV, zdolny do holowania przyczepy o masie do 2,5 tony – Volkswagen, który z łatwością radzi sobie w każdej sytuacji. Pomagają mu w tym zarówno nowe jednostki napędowe, jak również nowe systemy asystujące.
Jedną z najważniejszych nowości w nowym Tiguanie jest zespół napędowy eHybrid, który stanowi integralny element elektryfikacji modeli Volkswagena. Dr Frank Welsch, Członek Zarządu Marki ds. Rozwoju, powiedział: „Zaprojektowaliśmy napęd w taki sposób, że Tiguan eHybrid zawsze uruchamia się w trybie elektrycznym E-MODE, pod warunkiem, że akumulator jest dostatecznie naładowany. Według WLTP pojazd może przejechać około 50 kilometrów** na jednym ładowaniu akumulatora, co sprawia, że większość użytkowników na co dzień będzie wykorzystywała Tiguana eHybrid jako samochód napędzany energią elektryczną. O to właśnie chodzi – zero emisji podczas lokalnych podróży”. Łatwy w konfiguracji tryb hybrydowy umożliwia magazynowanie wystarczającej ilości energii elektrycznej nawet podczas długich podróży. Tak, aby końcowy dystans w mieście można było pokonać bez emisji spalin. W trybie elektrycznym Tiguan eHybrid może poruszać się z prędkością do 130 km/h. W trybie hybrydowym silnik elektryczny wspomaga podczas przyspieszania wydajny silnik benzynowy TSI z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa. Współpraca silników – elektrycznego i spalinowego w tym trybie zapewnia imponującą moc i osiągi, ponieważ silnik elektryczny zapewnia dodatkowy moment obrotowy dostępny natychmiast po wciśnięciu pedału przyspieszenia. Szczególnie dynamiczną jazdę umożliwia tryb GTE, który aktywuje się przyciskiem obok dźwigni zmiany biegów.