Premiery | 14.04.21

Światowa premiera modeli Audi Q4 e-tron

To pierwsze kompaktowe elektryczne SUV-y marki z pod znaku Czterech Pierścieni. Zachwycają nowym, przestronnym wnętrzem i rozwiązaniami technologicznymi.

Elektryczna ofensywa w Audi nadal nabiera tempa. Po dużych SUV-ach e-tron i e-tron Sportback, a także sportowym e-tron GT quattro i RS e-tron GT, pojawiły się teraz Q4 e-tron i Q4 Sportback e-tron. Dwa nowe modele odgrywają kluczową rolę w strategii elektryfikacji marki, ponieważ są wprowadzane na rynek w segmencie rynku, który przeżywa szczególnie szybki wzrost - w klasie kompaktowych SUV-ów. Dla klientów Audi oferują one atrakcyjne cenowo wejście do świata mobilności elektrycznej premium.

 

Wszechstronne samochody do codziennego użytku, które przenoszą progresywną konstrukcję samochodów koncepcyjnych na produkcję seryjną i które można prowadzić lokalnie bez emisji spalin: Audi Q4 e-tron i Q4 Sportback e-tron to pierwsze kompaktowe elektryczne SUV-y z pod znaku czterech pierścieni. Oba imponują nowym, przestronnym wnętrzem i pionierskimi rozwiązaniami w zakresie obsługi, wyświetlania i systemów wspomagających. Wyświetlacz head-up rzeczywistości rozszerzonej łączy świat wirtualny i rzeczywisty w zupełnie nowy sposób.

 

Gama obejmuje trzy wersje napędu, na czele z modelem quattro o maksymalnej mocy 220 kW (299 KM). Wspólne atrybuty to zerowa lokalna emisja spalin i duży zasięg, czas ładowania wynoszący około dziesięciu minut, zapewniający wystarczającą moc do pokonania około 130 kilometrów (80,8 mil) w idealnych warunkach (WLTP) oraz wygodne ładowanie za pomocą usługi ładowania e-tron. Napęd na tylne koła Q4 40 e-tron osiąga zasięg do 520 kilometrów (323,1 mil) w cyklu WLTP. 

 

Nową erę technologii, w którą wkroczyło Audi, można doświadczyć także we wnętrzu Q4 e-tron i Q4 Sportback e-tron. Deska rozdzielcza prezentuje się z progresywną elegancją i podkreśla wrażenie przestronności. Kokpit ma wyraźnie trójwymiarową konstrukcję, a jego geometryczne bryły są ze sobą powiązane w elektryzujący sposób.

W obu elektrycznych SUV-ach panele obsługi i wyświetlacze pełnią funkcję elementów stylistycznych bardziej niż kiedykolwiek. Cyfrowy instrument dla kierowcy jest osadzony jak diament między dwoma tomami - krótką po lewej stronie, która zawiera otwór wentylacyjny, i długą po prawej stronie. Rozciąga się aż do przednich drzwi pasażera i zawiera dodatkowe nawiewy. Centralny wyświetlacz dotykowy MMI, który wydaje się czysty i lekki, zajmuje przestrzeń przed nim. Jest pochylony w kierunku kierowcy i umieszczony w ergonomicznym, łatwym do osiągnięcia miejscu.

 

Odporny na zderzenia, sztywny skrętnie, aerodynamiczny - nadwozia Q4 e-tron i Q4 Sportback e-tron łączą w sobie wiele mocnych stron. Duże części wykonane ze stali formowanej na gorąco stanowią mocny kręgosłup kabiny pasażerskiej i stanowią 26 procent masy. Łączą w sobie niewielką wagę z bardzo dużą wytrzymałością na rozciąganie i są stosowane wszędzie tam, gdzie w przypadku zderzenia muszą być pochłaniane duże siły - w przejściu między podłużnicami a kabiną pasażerską, w słupkach A i B, w podłużnice dachu, jako podwójne usztywnienia krzyżowe pod przednimi siedzeniami i w progach bocznych.

 

Audi Q4 e-tron pojawi się na rynkach europejskich w czerwcu 2021 r., A modele Sportback późnym latem. W Niemczech ceny za 4 kwartał 35 e-tron zaczynają się od 41 900 EUR. Cena Q4 40 e-tron kosztuje 47 500 EUR, a Q4 50 e-tron quattro - łącznie z zaawansowanym nadwoziem - 52 900 EUR. Sportback będzie o około 2000 euro więcej.



Mini telewizja od Porsche
Wiadomości | 16.05.20

Mini telewizja od Porsche

Porsche poszerza swoją ofertę cyfrowej komunikacji. Po raz pierwszy producent samochodów sportowych ze Stuttgartu zaprezentuje światowej publiczności dwa nowe warianty modelu 911 na własnym internetowym kanale telewizyjnym.

Genesis oficjalnie pokazał zdjęcia G90
Wiadomości | 30.11.21

Genesis oficjalnie pokazał zdjęcia G90

Flagowy model Genesis zawiera najbardziej elegancką interpretację tożsamości projektowej Genesis, z super smukłą dwuliniową lampą zrealizowaną dzięki innowacjom technicznym.

Ford i M-Sport zaprezentowali dziś prototyp nowego samochodu rajdowego Puma Rally1
MotorSport | 08.07.21

Ford i M-Sport zaprezentowali dziś prototyp nowego samochodu rajdowego Puma Rally1

Wyposażony w hybrydowy układ napędowy typu plug-in, na bazie kompaktowego SUV-a Forda Pumy, zadebiutuje podczas Goodwood Festival of Speed.