Premiery | 14.04.21

Światowa premiera modeli Audi Q4 e-tron

To pierwsze kompaktowe elektryczne SUV-y marki z pod znaku Czterech Pierścieni. Zachwycają nowym, przestronnym wnętrzem i rozwiązaniami technologicznymi.

Elektryczna ofensywa w Audi nadal nabiera tempa. Po dużych SUV-ach e-tron i e-tron Sportback, a także sportowym e-tron GT quattro i RS e-tron GT, pojawiły się teraz Q4 e-tron i Q4 Sportback e-tron. Dwa nowe modele odgrywają kluczową rolę w strategii elektryfikacji marki, ponieważ są wprowadzane na rynek w segmencie rynku, który przeżywa szczególnie szybki wzrost - w klasie kompaktowych SUV-ów. Dla klientów Audi oferują one atrakcyjne cenowo wejście do świata mobilności elektrycznej premium.

 

Wszechstronne samochody do codziennego użytku, które przenoszą progresywną konstrukcję samochodów koncepcyjnych na produkcję seryjną i które można prowadzić lokalnie bez emisji spalin: Audi Q4 e-tron i Q4 Sportback e-tron to pierwsze kompaktowe elektryczne SUV-y z pod znaku czterech pierścieni. Oba imponują nowym, przestronnym wnętrzem i pionierskimi rozwiązaniami w zakresie obsługi, wyświetlania i systemów wspomagających. Wyświetlacz head-up rzeczywistości rozszerzonej łączy świat wirtualny i rzeczywisty w zupełnie nowy sposób.

 

Gama obejmuje trzy wersje napędu, na czele z modelem quattro o maksymalnej mocy 220 kW (299 KM). Wspólne atrybuty to zerowa lokalna emisja spalin i duży zasięg, czas ładowania wynoszący około dziesięciu minut, zapewniający wystarczającą moc do pokonania około 130 kilometrów (80,8 mil) w idealnych warunkach (WLTP) oraz wygodne ładowanie za pomocą usługi ładowania e-tron. Napęd na tylne koła Q4 40 e-tron osiąga zasięg do 520 kilometrów (323,1 mil) w cyklu WLTP. 

 

Nową erę technologii, w którą wkroczyło Audi, można doświadczyć także we wnętrzu Q4 e-tron i Q4 Sportback e-tron. Deska rozdzielcza prezentuje się z progresywną elegancją i podkreśla wrażenie przestronności. Kokpit ma wyraźnie trójwymiarową konstrukcję, a jego geometryczne bryły są ze sobą powiązane w elektryzujący sposób.

W obu elektrycznych SUV-ach panele obsługi i wyświetlacze pełnią funkcję elementów stylistycznych bardziej niż kiedykolwiek. Cyfrowy instrument dla kierowcy jest osadzony jak diament między dwoma tomami - krótką po lewej stronie, która zawiera otwór wentylacyjny, i długą po prawej stronie. Rozciąga się aż do przednich drzwi pasażera i zawiera dodatkowe nawiewy. Centralny wyświetlacz dotykowy MMI, który wydaje się czysty i lekki, zajmuje przestrzeń przed nim. Jest pochylony w kierunku kierowcy i umieszczony w ergonomicznym, łatwym do osiągnięcia miejscu.

 

Odporny na zderzenia, sztywny skrętnie, aerodynamiczny - nadwozia Q4 e-tron i Q4 Sportback e-tron łączą w sobie wiele mocnych stron. Duże części wykonane ze stali formowanej na gorąco stanowią mocny kręgosłup kabiny pasażerskiej i stanowią 26 procent masy. Łączą w sobie niewielką wagę z bardzo dużą wytrzymałością na rozciąganie i są stosowane wszędzie tam, gdzie w przypadku zderzenia muszą być pochłaniane duże siły - w przejściu między podłużnicami a kabiną pasażerską, w słupkach A i B, w podłużnice dachu, jako podwójne usztywnienia krzyżowe pod przednimi siedzeniami i w progach bocznych.

 

Audi Q4 e-tron pojawi się na rynkach europejskich w czerwcu 2021 r., A modele Sportback późnym latem. W Niemczech ceny za 4 kwartał 35 e-tron zaczynają się od 41 900 EUR. Cena Q4 40 e-tron kosztuje 47 500 EUR, a Q4 50 e-tron quattro - łącznie z zaawansowanym nadwoziem - 52 900 EUR. Sportback będzie o około 2000 euro więcej.



KTM X-BOW Odkryj zupełnie nowy concept car
Concept Cars | 24.10.20

KTM X-BOW Odkryj zupełnie nowy concept car

GTX & GT2 concept to pierwsze samochody wyścigowe GT, w których połączono homologowaną kabinę typu monocoque z homologowaną klatką bezpieczeństwa GT i fotelem wyścigowym z włókna węglowego. Wideo

Szkoła jazdy BMW Driving Experience
Wiadomości | 30.11.21

Szkoła jazdy BMW Driving Experience

Udział w akademii BMW Driving Experience to idealny pomysł dla osób, które chcą poprawić swoje umiejętności za kierownicą i przetestować najnowsze modele bawarskiej marki.

BMW Concept XM
Concept Cars | 30.11.21

BMW Concept XM

Najmocniejszy samochód BMW M, jaki kiedykolwiek wszedł do produkcji seryjnej, która ma rozpocząć się pod koniec przyszłego roku.