Premiery | 08.03.22

Światowa premiera całkowicie nowe Renault Austral

Renault przedstawia swojego nowego zelektryfikowanego SUV-a, który jest nowoczesny i oferuje zaawansowane, proaktywne i inteligentne technologie w tym nowy silnik E-TECH Full Hybrid.

Renault wprowadza do swojej gamy SUV-ów ambitny model: Nowe Renault Austral. Będzie służyć wzmocnieniu wysiłków na rzecz odzyskania segmentu C, który stanowi rdzeń światowego rynku motoryzacyjnego. Całkowicie nowy Austral wpisuje się w tradycję „samochodów do życia” i wyznacza kolejny kamień milowy w ofensywie segmentu C, zapoczątkowanej przez Arkana i całkowicie nowego Megane E-TECH Electric, z zdecydowanie nowoczesnym podejściem. „Nouvelle Vague” (nowa fala), którego celem jest przekształcenie marki w branżowy punkt odniesienia dla technologii, czystej energii i usług.

 

Całkowicie Nowe Renault Austral łączy cechy charakterystyczne modeli SUV z nowymi zasadami projektowania zmysłowej technologii Renault: jego zaokrąglona, zmysłowa sylwetka stylowo współgra z wyrazistymi geometrycznymi liniami, detalami konstrukcyjnymi, takimi jak technologia mikrooptyczna zastosowana z tyłu Światła LED i wzory w kształcie rombu w przednich światłach.

 

Emanuje podwyższonym poczuciem jakości, wzmocnionym przez dobrze dopracowane geometryczne linie i ma idealne proporcje, które dają poczucie przestronności, gdy patrzy się na nią z zewnątrz. Całkowicie nowy Austral jest dostępny w siedmiu kolorach nadwozia. Wersja Esprit Alpine zawiera również ekskluzywny Satin Shale Grey, który podkreśla jej sportowy wygląd. Najwyższy poziom wykończenia obejmuje w standardzie dwukolorowe wykończenie. Całkowicie nowy Austral dumnie zasiada na imponujących kołach z charakterystycznymi aluminiowymi obręczami od 17 do 20 cali, z których większość jest wycinana diamentem.

 

Zaawansowany technologicznie kokpit nowego Australa jest zbudowany wokół dużego ekranu OpenR, który łączy 12,3-calowy wyświetlacz na desce rozdzielczej z 12-calowym pionowym ekranem multimedialnym. Nowy wyświetlacz Head Up o przekątnej 9,3 cala, wyświetlany przez przednią szybę, zwiększa całkowitą liczbę ekranów na pokładzie.

Samoregulująca jasność i zoptymalizowane właściwości odblaskowe umożliwiły pozbycie się ekranu OpenR z tradycyjnej osłony przeciwsłonecznej. Daje to większe poczucie przestrzeni i sprawia, że deska rozdzielcza wydaje się unosić w powietrzu.

 

W całym wnętrzu znajdują się liczne praktyczne schowki, z których każdy może korzystać. Całkowita pojemność nowego Australa wynosi około 35 litrów schowka we wnętrzu. Modułowa konstrukcja oznacza, że niektóre modele są wyposażone w dzieloną tylną kanapę dzieloną w 2/3–1/3, którą można również indywidualnie regulować na 16-centymetrowych szynach. Obszerny bagażnik jest wyposażony w elektryczną klapę bagażnika bez użycia rąk i 500 dm3 VDA w modelach Mild Hybrid i Mild Hybrid Advanced. Dzięki przesuwanej kanapie pojemność zbiornika wzrasta od 575 dm3 VDA do 1525 dm3 VDA (po złożeniu tylnej kanapy).

 

Całkowicie Nowe Renault Austral jest pierwszym modelem Renault, który korzysta z możliwości nowej platformy CMF-CD nowej generacji Sojuszu. Całkowicie nowa platforma CMF-CD zapowiada całkowitą przebudowę linii kompaktowych i wysokiej klasy segmentów dla międzynarodowych marek Sojuszu. Całkowicie nowe podwozie Austral jest dostępne w dwóch wersjach: z elastyczną belką skrętną dla modeli z dwoma kołami skrętnymi oraz z wielowahaczową tylną osią z systemem 4CONTROL Advanced do kierowania czterema kołami.

Model ze sterowaniem na cztery koła ma promień skrętu wynoszący 10,1 metra. Prowadzenie nowego Australa na drogach miejskich jest podobne do prowadzenia samochodu miejskiego. Nie ma sobie równych wśród innych w segmencie. Karoseria nowego Australa została usztywniona, a podwozie ulepszone, a podwozie lżejsze, ale mocniejsze, co zapewnia najlepszy na rynku stosunek komfortu/wydajności/reaktywności.

 

Całkowicie Nowe Renault Austral korzysta z szeregu innowacyjnych układów napędowych z wyborem silników zelektryfikowanych, które obejmują wszystkie zastosowania bez konieczności zmiany nawyków jazdy: najnowsza generacja silników E-TECH Hybrid w sieci 400 V o mocy do 200 KM, oraz dwa silniki benzynowe: 130 KM 48V Mild Hybrid Advanced i 140 KM / 160 KM 12V Mild Hybrid.

 

Całkowicie nowy Austral wprowadza zupełnie nowy, samoładujący się silnik E-TECH „w pełni hybrydowy”, który został udoskonalony, aby napędzać pojazd z segmentu wyższej klasy o lepszych osiągach i większej przyjemności z jazdy, przy jednoczesnym zmniejszeniu zużycia paliwa i emisji CO2. Jest wyposażony w 3-cylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1,2 l z turbodoładowaniem w połączeniu z silnikiem elektrycznym, akumulator litowo-jonowy 400 V o pojemności 1,7 kWh oraz inteligentny, wielotrybowy, bezsprzęgłowy boks dla psa. Ma łączną moc do 146 kW, czyli 200 KM. Podobnie jak w przypadku poprzedniej generacji silników E-TECH Hybrid, samochód zawsze uruchamia się w trybie w pełni elektrycznym, zapewniając wrażenia z jazdy unikalne dla samochodów elektrycznych, łącząc ciszę z szybkością reakcji. Wyposażony w najnowszy silnik E-TECH Hybrid, całkowicie nowy Austral charakteryzuje się optymalnym poziomem zużycia paliwa i emisji CO2 (począwszy od 4,6 l/100 km i 105 g CO2/km, oczekiwanie na certyfikację), co czyni go jednym z najbardziej kosztownych -wydajne hybrydowe SUV-y do jazdy.

 

Silnik Mild Hybrid Advanced debiutuje w Renault wraz z nowym Australem i stanowi prawdziwą alternatywę dla Diesla. Łączy najnowszy 3-cylindrowy, turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 1,2 litra z 48-woltowym akumulatorem litowo-jonowym i rozrusznikiem. Silnik o mocy 130 KM i manualna skrzynia biegów sprawiają, że prowadzenie Nowego Australa to przyjemność, przy jednoczesnym zachowaniu niskiego zużycia paliwa i emisji CO2 na najwyższym poziomie w tej kategorii: od 5,3 l/100 km i 123 g CO2/km (w trakcie certyfikacji). Ustawienia można przełączać, aby zmaksymalizować wydajność energetyczną przy jednoczesnym utrzymaniu zużycia paliwa o 20% niższego niż w równoważnym niehybrydowym silniku spalinowym.

 

Silnik Mild Hybrid jest pierwszym silnikiem hybrydowym oferowanym w Nowym Australu i wykorzystuje 1,3-litrowy 4-cylindrowy silnik benzynowy z turbodoładowaniem z bezpośrednim wtryskiem, który jest już dostępny w wybranych pojazdach Renault. Opracowany we współpracy z Daimlerem silnik jest wspierany przez rozrusznik i 12-woltowy akumulator litowo-jonowy. Może szczycić się mocą 140 KM lub 160 KM z automatyczną skrzynią biegów X-TRONIC lub 140 KM w modelu manualnym. 160-konny silnik 12V Mild Hybrid w nowym Australu może pochwalić się maksymalnym momentem obrotowym 270 Nm dostępnym w zakresie od 1800 do 3500 obr./min i niskim zużyciem paliwa w cyklu mieszanym wynoszącym 6,2 l/100 km, przy emisji CO2 od 136 g/km (w trakcie certyfikacji).

 



Rekordowy rok 2022 Automobili Lamborghini
Wiadomości | 11.01.23

Rekordowy rok 2022 Automobili Lamborghini

Firma z siedzibą w Sant'Agata Bolognese kontynuuje swoją ścieżkę wzrostu, osiągając kolejny rekord sprzedaży, dostarczając ponad 9 000 samochodów.

Ile Polacy są skłonni wydać na auto elektryczne?
Elektryczne | 31.08.21

Ile Polacy są skłonni wydać na auto elektryczne?

Marka Volkswagen i InsightOut Lab regularnie badają wiedzę i nastawienie Polaków do elektromobilności. Najnowsza analiza przynosi odpowiedź na powyższe pytanie.

Porsche Taycan trafia do Księgi Rekordów Guinnessa
Elektryczne | 24.11.20

Porsche Taycan trafia do Księgi Rekordów Guinnessa

Najdłuższy drift samochodem elektrycznym na torze Hockenheimring Porsche Experience Center.