Subaru of America zaprezentowało dziś na Chicago Auto Show 2023 całkowicie nowy model Crosstrek, który oferuje lepszą wydajność, ulepszone funkcje bezpieczeństwa.
Crosstrek zadebiutował 12 lat temu i szybko stał się najszybciej sprzedającym się pojazdem w historii Subaru w Ameryce, z ponad milionem sprzedanych egzemplarzy. W 2022 roku Crosstrek osiągnął najlepsze wyniki pod względem wolumenu z roczną sprzedażą 155 142, osiągając najlepszy rok w historii. Sukces Crosstrek zawdzięcza dużej przestrzeni pasażerskiej i ładunkowej, obszernej liście standardowych i dostępnych funkcji, wszechstronności i możliwościom: wszystko to w kompaktowym SUV-ie w konkurencyjnej cenie.
Kompaktowy SUV trzeciej generacji łączy również całkowicie nowy wygląd zewnętrzny i wewnętrzny z nowym, sztywniejszym podwoziem, aby zapewnić przyjemne i komfortowe wrażenia z jazdy zarówno na drogach, jak iw terenie. Crosstrek 2024 został zaprojektowany w oparciu o koncepcję użyteczności i sportowego charakteru, który nadaje się do aktywnego stylu życia. 8,7-calowy prześwit we wszystkich modelach Crosstrek jest większy niż w wielu SUV-ach, a mimo to zapewnia komfortową niską wysokość wchodzenia zarówno dla pasażerów z przodu, jak i z tyłu.
Standardem w całej linii modelowej jest poprawiony symetryczny napęd na wszystkie koła Subaru z szybszym czasem reakcji, bardziej zwinnym prowadzeniem i lepszą kontrolą zarówno na drodze, jak iw terenie. Wybierany przez kierowcę tryb X-MODE z funkcją Hill Descent Control maksymalizuje kontrolę nad kołami na śliskich nawierzchniach i stromych wzniesieniach. Wersje Sport i Limited uaktualniono do dwufunkcyjnego X-MODE, aby zwiększyć możliwości w szerszym zakresie warunków. Wszystkie modele są wyposażone w asystenta ruszania pod wzniesienie, który na krótko przytrzymuje pojazd, gdy kierowca rusza z miejsca postoju na wzniesieniu.
Wszechstronny Crosstrek posiada oparcia tylnych siedzeń składane w proporcji 60:40. Przy złożonych oparciach siedzeń przestrzeń ładunkowa może wzrosnąć do 54,7 stóp sześciennych przestrzeni użytkowej. Otwór tylnej klapy o szerokości 41,0 cali z niską wysokością podnoszenia umożliwia łatwy załadunek i rozładunek. Standardowe stałe punkty mocowania belek poprzecznych (oraz standardowe podniesione relingi dachowe w wersjach Premium i wyższych) zapewniają właścicielom więcej możliwości przewożenia ładunku.
Modele Base i Premium są wyposażone w 2,0-litrowy, 4-cylindrowy silnik SUBARU BOXER z bezpośrednim wtryskiem i mocą 152 KM. Ulepszenie Sport and Limited do 2,5-litrowego silnika BOXER, zapewniającego responsywne 182 KM. Standardem we wszystkich wersjach wyposażenia jest Lineartronic CVT (przekładnia bezstopniowa) o płynniejszej i cichszej pracy. Wersje Premium, Sport i Limited są wyposażone w tryb ręczny z łopatkami zmiany biegów przy kierownicy, które umożliwiają kierowcy sterowanie przekładnią za pomocą ośmiu wstępnie ustawionych przełożeń.
Układ napędowy SUV-a jest dodatkowo udoskonalony dzięki standardowemu systemowi Active Torque Vectoring i systemowi zarządzania wydajnością SI-Drive. Modele Base i Premium są standardowo wyposażone w 17-calowe felgi aluminiowe, a wersja Sport i Limited w 18-calowe felgi aluminiowe.
Crosstrek 2024 otrzymuje również wersję dwuzębnikowego elektronicznego wspomagania kierownicy WRX, zapewniającego bardziej bezpośrednie i naturalne wyczucie kierowania oraz lepszą reakcję.
Po raz pierwszy Crosstrek będzie produkowany w Stanach Zjednoczonych. 2,5-litrowy silnik Sport and Limited będzie produkowany w Subaru of Indiana Automotive, Inc. w Lafayette w stanie Indiana i trafi do sprzedawców detalicznych Subaru tego lata. Produkcja 2,0-litrowych wersji Base i Premium będzie kontynuowana w zakładach Subaru w Gunma w Japonii i będzie dostępna u sprzedawców detalicznych Subaru tej wiosny.