Wiadomości | 08.07.20

Samouczący się system operacyjny MBUX Mercedes-Benz User Experience

W ostatnich latach żadna inna innowacja nie wpłynęła tak radykalnie na obsługę Mercedesów jak samouczący się system operacyjny MBUX (Mercedes-Benz User Experience). W Klasie S zadebiutuje jego druga generacja.


Samouczący się system operacyjny MBUX Mercedes-Benz User Experience

Bez względu na to, czy chodzi o menedżerów, czy o dzieci – w Klasie S szef często siedzi z tyłu. Dotyczy to zwłaszcza głównych rynków jej zbytu, czyli Chin i USA. Dlatego Mercedes-Benz konsekwentnie projektował nowe wydanie swojego flagowego modelu z myślą o tylnych fotelach. Przykład? Podróżujący w drugim rzędzie siedzeń mogą korzystać z tych samych rozbudowanych funkcji z zakresu informacji i rozrywki oraz komfortu, co kierowca i pasażer z przodu. Mają dostęp do nawet trzech ekranów dotykowych oraz różnych opcji sterowania, takich jak Asystent wnętrza MBUX lub sterowanie głosowe „Hej Mercedes”.

 

W ostatnich latach żadna inna innowacja nie wpłynęła tak radykalnie na obsługę Mercedesów jak samouczący się system operacyjny MBUX (Mercedes-Benz User Experience). W Klasie S zadebiutuje jego druga generacja. Wnętrze limuzyny jest jeszcze bardziej cyfrowe i inteligentne – zarówno w dziedzinie sprzętu, jak i oprogramowania nastąpił bowiem znaczący postęp. Sterowanie funkcjami pojazdu jeszcze bardziej ułatwia nawet pięć dużych ekranów ze znakomitej jakości grafiką, częściowo w technice OLED. Oczywiście najważniejszy jest zawsze czynnik ludzki, toteż poszerzono możliwości personalizacji, a obsługa stała się jeszcze bardziej intuicyjna. Dotyczy to zarówno tyłu, jak i kierowcy: na przykład nowy trójwymiarowy wyświetlacz kierowcy po raz pierwszy, za naciśnięciem przycisku, oferuje widok przestrzenny. Prawdziwy efekt 3D osiąga się tu bez konieczności zakładania okularów 3D.

 

Asystent głosowy „Hej Mercedes” jest w stanie nawiązywać jeszcze bardziej rozbudowany dialog. Niektóre czynności można wykonać nawet bez wypowiadania hasła aktywującego „Hej Mercedes” – na przykład odebrać połączenie telefoniczne lub wyświetlić mapę nawigacji. Asystent może teraz wyjaśnić też, gdzie znajduje się apteczka lub jak podłączyć smartfon przez Bluetooth.

 

Poza klasycznym wprowadzaniem kodu PIN wprowadzono nową metodę uwierzytelniania, zapewniającą wysoki poziom bezpieczeństwa. W tym celu połączono rozpoznawanie odcisków palców, twarzy i głosu. Funkcja ta umożliwia dostęp do indywidualnych ustawień lub weryfikację cyfrowych płatności bezpośrednio z pojazdu.

 

Kolejną unikalną cechą MBUX jest współpraca z szeroką gamą systemów samochodu i danych płynących z czujników. Na przykład funkcja ostrzegania przy wysiadaniu korzysta teraz z kamer, aby rozpoznać, czy kierowca lub pasażer chce wysiąść z Klasy S. Jeśli w martwym polu pojawi się inny użytkownik drogi, aktywne nastrojowe oświetlenie stanie się elementem systemu ostrzegawczego i zacznie migać na czerwono. Z kolei Asystent wnętrza MBUX sprawdzi, czy fotelik dziecięcy jest prawidłowo przymocowany do fotela pasażera z przodu. Monitorowany jest także poziom koncentracji kierowcy. System ATTENTION ASSIST ostrzeże go, jeśli odnotuje oznaki mikrosnu.

 

„Naszym nadrzędnym celem jest oferowanie naszym klientom najwyższego poziomu komfortu, personalizacji oraz wygody. Systemu, który jest bardziej drobiazgowy, przemyślany i zindywidualizowany niż kiedykolwiek wcześniej. Nazwałbym to nawet »Moim MBUX«. Jeszcze większa łatwość użytkowania sprawia, że nasi klienci zyskują dodatkowy czas i wartość dodaną. Wykracza to poza same ekrany oraz sterowanie głosowe. Mój MBUX staje się teraz kręgosłupem, a nawet mózgiem pojazdu”.

 

Sajjad Khan, członek zarządu Mercedes-Benz AG odpowiedzialny za strategię CASE

 

„Nasz MBUX to najbardziej pożądany samochodowy system operacyjny. Przenieśliśmy do niego dwubiegunowość naszej estetycznej duszy – czyli filozofię zmysłowej przejrzystości. To pragnienie piękna połączone z efektem »wow«, jaki wzbudza sposób działania systemu”

Gorden Wagener, szef designu Grupy Daimler

 

Nowej Klasy S można doświadczyć niemal wszystkimi zmysłami – widząc, czując i słysząc. Równocześnie najnowsza generacja modelu zaoferuje liczne innowacje w zakresie wsparcia kierowcy, ochrony i interakcji.



Mercedes EQS pierwsze jazdy testowe przed premierą
Elektryczne | 03.04.21

Mercedes EQS pierwsze jazdy testowe przed premierą

Mercedes pokazał pierwsze wrażenia z jazdy nowym modelem EQS, którego oficjalna premiera nastąpi 15 kwietnia.

Audi przedstawia koncepcyjny samochód Audi urbansphere concept
Concept Cars | 21.04.22

Audi przedstawia koncepcyjny samochód Audi urbansphere concept

Designerzy i inżynierowie stworzyli Audi urbansphere z myślą o wykorzystywaniu go w natężonym ruchu chińskich megamiast, jak i w centrum każdej metropolii na świecie.

Tylko 6 egzemplarzy wersji specjalnej Toyoty GR Supra GT4 50 Edition
Super Cars | 11.03.22

Tylko 6 egzemplarzy wersji specjalnej Toyoty GR Supra GT4 50 Edition

W niespełna dwa lata od rozpoczęcia produkcji Toyoty GR Supry GT4 dostarczono 50 egzemplarzy tego wyścigowego auta w cenie 175 tys. euro netto za sztukę.