Elektryczne | 18.06.20

RIMAC pokazuje zupełnie nową linię produkcyjną prototypu C_Two

Rimac Automobili pokazał kolejny etap rozwoju całkowicie elektrycznego hipersamochodu C_Two. Nową linie produkcyjną.

W oparciu o niedawno otwarty zakład produkcyjny Rimac w Veliko Trgovišće w Chorwacji linia przyspieszy produkcję prototypów C_Two niezbędnych do ostatecznej weryfikacji i testów zderzeniowych do światowej homologacji. Montaż każdego C_Two zajmie teraz zespołowi około pięciu tygodni, co skróci czas produkcji o połowę w porównaniu do „produkcji gniazd” i pozwoli na budowę czterech pojazdów końcowych na miesiąc przy pełnej wydajności. Podczas gdy prototypowy proces montażu trwa 5 tygodni, proces rozpoczyna się znacznie wcześniej w Rimac, ponieważ duża liczba komponentów i systemów jest produkowana we własnym zakresie i dostarczana do końcowej linii montażowej.

Do tej pory Rimac zmontował cztery wczesne prototypy pojazdów, ale kolejnych 13 jest potrzebnych do testów i homologacji, a następnie kolejnych 10 samochodów z serii seryjnych - z których większość zostanie wyprodukowana w tym roku. Pełnoprawny proces homologacji, bez żadnych skrótów, trwa od trzech do czterech lat, od pierwszych koncepcji, przez pełne prototypy, aż po samochody na drodze. Po wprowadzeniu nowej linii Rimac Automobili zacznie dostarczać samochody klientów w 2021 r., zamiast w 2020 r. zgodnie z pierwotnym planem sprzed COVID. Ostateczna nazwa i wygląd samochodu zostaną ujawnione jeszcze w tym roku.

Nowa linia produkcyjna jest podzielona na pięć głównych stref, zaczynając od klejenia wszystkich wsporników i punktów mocowania na monocoque. Dwie osoby w każdej kolejnej strefie dalej budują samochód kawałek po kawałku. Podzespoły, takie jak zespół napędowy, deska rozdzielcza lub chłodnica przednia, są montowane z dala od linii i dostarczane jako kompletne do zamontowania.

Mate Rimac, założyciel i dyrektor generalny Rimac Automobili, powiedział: „Ciężko pracowaliśmy nad tym, aby C_Two znalazło się na obecnym etapie, i chcemy, aby nasi klienci na całym świecie mogli doświadczyć emocji o mocy 1914 KM. Jedynym sposobem, w jaki możemy to zrobić, jest ścisły proces testowania zderzeniowego wymagający wielu różnych prototypów, z których każdy ma swój własny cel. Podczas gdy niektóre samochody jadą prosto z linii produkcyjnej do centrum testów zderzeniowych, inne używane do różnych testów walidacyjnych przed uderzeniem w ścianę. Tylko garść prototypów nie ulegnie awarii podczas tego programu. Ponieważ zwiększamy produkcję prototypów, ta nowa linia jest absolutnie niezbędną inwestycją, aby usprawnić proces i pomoże nam gdy zaczynamy dostarczać samochody klientów od przyszłego roku. ”

 



MH2 to pierwsza koncepcja słowackiego samochodu wodorowego
Super Cars | 11.03.22

MH2 to pierwsza koncepcja słowackiego samochodu wodorowego

Koncepcja wodorowa samochodu MH2 jest nośnikiem postępu, nowych wizji i pokazuje potencjał innowacyjny Słowacji.

Limitowana, pamiątkowa edycja Toyoty GR Supra GT4 100 Edition
MotorSport | 06.05.23

Limitowana, pamiątkowa edycja Toyoty GR Supra GT4 100 Edition

Od czasu premiery GR Supra GT4 inżynierowie TOYOTA GAZOO Racing podróżowali po torach wyścigowych na całym świecie, aby pozyskać dane w ekstremalnych warunkach wyścigowych.

Rekord Lexusa w sprzedaży aut zelektryfikowanych
Wiadomości | 18.05.21

Rekord Lexusa w sprzedaży aut zelektryfikowanych

Od 2005 roku Lexus dostarczył swoim klientom na całym świecie ponad 2 miliony zelektryfikowanych samochodów.