Ten zupełnie nowy model jest pierwszym z pełnej gamy pojazdów o zasięgu międzynarodowym, co ilustruje nową strategię marki na rynki pozaeuropejskie.
Renault Kardian to kompaktowy miejski pojazd segmentu B, którego DNA Renault stanowi serce jego konstrukcji, zarówno pod względem stylu, jak i wyposażenia. Przód prezentuje nową tożsamość stylistyczną marki, z logo „Nouvel’R” i nowym, charakterystycznym wzorem oświetlenia.
Zdecydowanie nowoczesny Kardian może poszczycić się innowacjami i funkcjami zarezerwowanymi zwykle dla pojazdów z wyższej półki – 17-calowymi felgami, wysoką konsolą z dźwignią zmiany biegów „e-shifter”, a także ustawieniami MULTI‑SENSE oferującymi różne tryby jazdy i osiem opcji oświetlenia otoczenia. Renault Kardian jest również wyposażone w sześć poduszek powietrznych, a także w 13 zaawansowanych systemów wspomagających kierowcę (ADAS), takich jak system ostrzegania o martwym polu widzenia i system kamer z wieloma widokami.
Kardian inauguruje nową platformę Renault, która jest modułowa i bardzo wszechstronna i umożliwi rozwój różnorodnej gamy modeli na wiele rynków pozaeuropejskich. W chwili premiery Kardian będzie wyposażony w innowacyjną kombinację mechaniczną w Ameryce Południowej. Kardian zostanie wprowadzony na rynek z trzycylindrowym silnikiem o pojemności 1,0 litra z turbodoładowaniem i mocą 125 KM i momentem obrotowym 220 Nm z bezpośrednim wtryskiem paliwa, połączonym z automatyczną skrzynią biegów Efficient Dual Clutch (EDC).
Dzięki swojej wieloletniej obecności przemysłowej w kilku regionach świata, Renault będzie produkować Kardian najpierw w fabryce w Kurytybie w Brazylii, a następnie, dzięki sprawności i elastyczności naszego systemu przemysłowego, w fabryce w Casablance (SOMACA) w Maroku.
„Dzięki Międzynarodowemu Planowi Gry Renault Brand 2027 naszym celem jest przekształcenie marki Renault na całym świecie, demonstrując nieustające zaangażowanie w dostarczanie wartości naszym klientom. Kardian – pierwszy z ośmiu modeli, które wprowadzimy na rynek do 2027 roku – doskonale ucieleśnia ten plan w segmencie B, przygotowując grunt pod szerszą ofensywę w segmentach C i D." - Fabrice Cambolive, dyrektor generalny marki Renault
„W Kardianie obecne jest całe DNA i wiedza Renault, wraz z nowym stylem projektowania i technologiami, które są innowacyjne w tym segmencie, użyteczne i przemyślane oraz przynoszą znaczną wartość naszym klientom. Pojazd ten wyraźnie wzmacnia i unowocześnia naszą ofertę w segmencie B – najpierw w Ameryce Łacińskiej, a następnie na innych rynkach, takich jak Maroko”. - Bruno Vanel, wiceprezes marki Renault, wydajność produktu