Tuning | 18.05.23

Range Rover Sport trzeciej generacji, MANHART Sport SV 650

Ten samochód ma najmocniejszą z dwóch dostępnych jednostek benzynowych, która jest również jedynym oferowanym V8 i jak dotąd topowym silnikiem Range Rovera Sport.

Modele samochodów brytyjskiej marki pojazdów terenowych i SUV-ów Land Rover charakteryzują się luksusową i szlachetną atmosferą w standardowym stanie. Dotyczy to również tych modeli, które noszą w nazwie przyrostek „Sport”, a jeszcze bardziej dużej serii Range Rover. Ale oczywiście te angielskie pojazdy z napędem na wszystkie koła oferują również potencjał do indywidualnych optymalizacji tuningu. Specjaliści z MANHART Performance udowodnili to już w przeszłości dzięki interpretacjom Defendera i Velara. Teraz pojawia się kolejny dowód: MANHART Sport SV 650.

 

Podstawą tego wizualnie i technicznie dynamicznego dzieła jest Range Rover Sport trzeciej generacji, który został wprowadzony na rynek latem ubiegłego roku. Dokładniej mówiąc jest to kopia modelu P530 w wersji First Edition. Ten samochód ma najmocniejszą z dwóch dostępnych jednostek benzynowych, która jest również jedynym oferowanym V8 i jak dotąd topowym silnikiem Range Rovera Sport. Ośmiocylindrowy silnik turbo o pojemności 4,4 litra wytwarza fabrycznie 530 KM i 750 Nm i jest to silnik BMW z M850i. Instalując sprawdzony powerbox MHtronik, udało nam się wydobyć z silnika trochę dodatkowej mocy: w arkuszu danych podano teraz imponujące 653 KM i 900 Nm. Jeszcze bardziej charakterystyczny dźwięk zapewnia układ wydechowy MANHART od filtrów OPF wstecz ze zdalnie sterowanymi zaworami. Niestety jednak nie ma jeszcze certyfikatu TÜV na to ani na ulepszenie wydajności. Jedynym wyjątkiem jest tylny tłumik.

 

Po stronie podwozia obniżyliśmy Range Rovera o około 30 milimetrów za pomocą drążków łączących, które również nie wymagają homologacji TÜV. Dzięki obniżonemu nadwoziu nowe, wyjątkowo duże kute koła MANHART harmonijnie współgrają z nadkolami: mają wymiary 10×24 cali i są pokryte oponami 295/35ZR24.

 

Wizualnie felgi przyciągają uwagę połączeniem podwójnych szprych i szprych w kształcie litery Y oraz wykończeniem w typowym dla MANHART kolorze złotym. Wreszcie, doskonale pasują do indywidualnego projektu nadwozia: dzięki zestawowi naklejek MANHART liczne złote napisy i listwy ozdobne rozciągają się na czarnym lakierze.



Hiszpańska marka hipersamochodów Hispano Suiza wraca do Stanów Zjednoczonych
Super Cars | 10.03.22

Hiszpańska marka hipersamochodów Hispano Suiza wraca do Stanów Zjednoczonych

Amerykański kolekcjoner samochodów odebrał w ten weekend swój ekskluzywny samochód wykonany na zamówienie i zbudowany według jego własnych specyfikacji.

Volvo, Polestar, Smart, Lotus czyli europejskie marki w rękach chińskiego smoka
Wiadomości | 19.04.23

Volvo, Polestar, Smart, Lotus czyli europejskie marki w rękach chińskiego smoka

Geely Holding, najbardziej międzynarodowy chiński gracz w branży motoryzacyjnej przedstawia nowe produkty na pierwszym od ponad trzech lat globalnym salonie samochodowym w Szanghaju.

Test przedprodukcyjnej wersji Audi RS e-tron GT
Elektryczne | 05.11.20

Test przedprodukcyjnej wersji Audi RS e-tron GT

Moment szczerości: kierowca Formuły E Lucas di Grassi testuje przedprodukcyjną wersję Audi RS e-tron GT