Tuning | 18.05.23

Range Rover Sport trzeciej generacji, MANHART Sport SV 650

Ten samochód ma najmocniejszą z dwóch dostępnych jednostek benzynowych, która jest również jedynym oferowanym V8 i jak dotąd topowym silnikiem Range Rovera Sport.

Modele samochodów brytyjskiej marki pojazdów terenowych i SUV-ów Land Rover charakteryzują się luksusową i szlachetną atmosferą w standardowym stanie. Dotyczy to również tych modeli, które noszą w nazwie przyrostek „Sport”, a jeszcze bardziej dużej serii Range Rover. Ale oczywiście te angielskie pojazdy z napędem na wszystkie koła oferują również potencjał do indywidualnych optymalizacji tuningu. Specjaliści z MANHART Performance udowodnili to już w przeszłości dzięki interpretacjom Defendera i Velara. Teraz pojawia się kolejny dowód: MANHART Sport SV 650.

 

Podstawą tego wizualnie i technicznie dynamicznego dzieła jest Range Rover Sport trzeciej generacji, który został wprowadzony na rynek latem ubiegłego roku. Dokładniej mówiąc jest to kopia modelu P530 w wersji First Edition. Ten samochód ma najmocniejszą z dwóch dostępnych jednostek benzynowych, która jest również jedynym oferowanym V8 i jak dotąd topowym silnikiem Range Rovera Sport. Ośmiocylindrowy silnik turbo o pojemności 4,4 litra wytwarza fabrycznie 530 KM i 750 Nm i jest to silnik BMW z M850i. Instalując sprawdzony powerbox MHtronik, udało nam się wydobyć z silnika trochę dodatkowej mocy: w arkuszu danych podano teraz imponujące 653 KM i 900 Nm. Jeszcze bardziej charakterystyczny dźwięk zapewnia układ wydechowy MANHART od filtrów OPF wstecz ze zdalnie sterowanymi zaworami. Niestety jednak nie ma jeszcze certyfikatu TÜV na to ani na ulepszenie wydajności. Jedynym wyjątkiem jest tylny tłumik.

 

Po stronie podwozia obniżyliśmy Range Rovera o około 30 milimetrów za pomocą drążków łączących, które również nie wymagają homologacji TÜV. Dzięki obniżonemu nadwoziu nowe, wyjątkowo duże kute koła MANHART harmonijnie współgrają z nadkolami: mają wymiary 10×24 cali i są pokryte oponami 295/35ZR24.

 

Wizualnie felgi przyciągają uwagę połączeniem podwójnych szprych i szprych w kształcie litery Y oraz wykończeniem w typowym dla MANHART kolorze złotym. Wreszcie, doskonale pasują do indywidualnego projektu nadwozia: dzięki zestawowi naklejek MANHART liczne złote napisy i listwy ozdobne rozciągają się na czarnym lakierze.



106 lat działalności Maserati pokazane w niecałe 4 minuty
Wiadomości | 01.12.20

106 lat działalności Maserati pokazane w niecałe 4 minuty

Święto Maserati od A do Z. Marka weszła w nowy etap swojej historii, kierując się śmiałością wpisaną w jej DNA. Święto przeszłości i spojrzenie w przyszłość łączą się. Wideo

Ken Block prezentuje swoją zelektryfikowaną bestię
MotorSport | 09.08.22

Ken Block prezentuje swoją zelektryfikowaną bestię

Audi S1 e-tron quattro Hoonitron. Projekt jedynego w swoim rodzaju, całkowicie elektrycznego pojazdu, inspirowanego historycznym Audi Sport quattro S1.

Nowy Radical SR10 potwór momentu obrotowego
Tuning | 19.02.21

Nowy Radical SR10 potwór momentu obrotowego

Ostatnia ewolucja najbardziej udanego podwozia Radicala spowodowała prawdziwą rewolucję w wyścigach.