MotorSport | 27.04.23

Radical Motorsport przedstawia SR1 XXR najbardziej „radykalną” aktualizację swojego podstawowego samochodu

Największy brytyjski producent samochodów wyścigowych, potwierdził dziś najbardziej „radykalną” aktualizację swojego podstawowego modelu SR1, od sześciu lat.


Radical Motorsport przedstawia SR1 XXR najbardziej „radykalną” aktualizację swojego podstawowego samochodu

Po zastosowaniu XXR w modelach SR3 i SR10, Radical Motorsport ogłosił, że SR1 zostanie dostosowany do obu pod szyldem XXR.

Od momentu powstania modelu w 2012 roku, SR1 był preferowany przez setki kierowców jako podstawowy, pierwszy krok do ścigania się Radicalem. Idealny dla entuzjastów, którzy chcą przenieść swoją jazdę po torze na wyższy poziom dzięki skoncentrowanemu na torze samochodowi wyścigowemu z siłą docisku, ale z dwoma siedzeniami i oponami semi-slick (w porównaniu z pełnymi oponami typu slick SR3 i SR10). W ciągu 11 lat od wprowadzenia SR1 Radical Motorsport rozszerzył swoją globalną ofertę wyścigową do 12 międzynarodowych serii wyścigowych, w których model może brać udział, podkreślając nie tylko znaczenie SR1, ale także jego popularność.

 

Premiera SR1 XXR następuje po ostatniej premierze modelu SR3 XXR zaledwie cztery miesiące temu. Dzięki podobnemu projektowi i ulepszeniom technicznym, skupiającym się na łatwości użytkowania i trwałości, zawiera również ulepszenia w aerodynamicznej konstrukcji w postaci centralnej „płetwy” inspirowanej LMP w standardzie. SR1 XXR będzie wyposażony w nowy silnik, jednostkę napędową Generation 5 o pojemności 1340 cm3, pochodzącą z fabryki silników firmy Radical.

 

Koncentrując się na wydajności, niezawodności i długowieczności, firma Radical Performance Engines (RPE) zwiększyła zalecane okresy między wymianami silnika o 25 procent dzięki nowej, chłodzonej cieczą, czterocylindrowej i 16-zaworowej jednostce 1340 cm3 generacji 5. Skutkuje to dłuższym czasem spędzonym na torze przez kierowców SR1 XXR, ze skróconym czasem rozgrzewania i ulepszeniami zarządzania ciepłem, zapewnia kierowcom możliwość szybszego i mocniejszego okrążania przez dłuższy czas. Oprócz tego wydłużyły się również odstępy między wymianami oleju z sześciu do dziesięciu godzin, a także nowy układ dolotowy typu drive-by-wire.

 

Inne godne uwagi ulepszenia obejmują aktualizacje dotyczące trwałości, zewnętrzne czujniki położenia przekładni w skrzyni biegów oraz nową konstrukcję pompy przedmuchowej z ulepszonym przepływem w układzie smarowania. Jednocześnie dokonano całkowitej przeróbki kalibracji silnika i skrzyni biegów, a także ulepszeń natężenia przepływu w głowicy cylindrów. Dalsze ulepszenia obejmują zmniejszenie masy korbowodów, sworzni wału korbowego i układu zapłonowego. Te ulepszenia poprawiają reakcję silnika i właściwości jezdne, ale bez uszczerbku dla trwałości. W połączeniu ze zmienionymi układami suchej miski olejowej i chłodzenia, ulepszonymi układami zapłonowymi typu cewka na wtyczce i nowym elektronicznym układem napędowym, wyścigowy silnik RPE Gen. 5 został zoptymalizowany pod kątem użyteczności i wydajności na czele.



Hennessey Venom 800 F-150
Wiadomości | 25.09.24

Hennessey Venom 800 F-150

Hennessey, teksański producent hipersamochodów i twórca pojazdów o wysokiej wydajności, ogłosił mocniejszą i jeszcze szybszą alternatywę dla Forda F-150 Raptor R – Hennessey Venom 800 F-150.

Bentley Mulsanne koniec pewnej ery
Wiadomości | 25.06.20

Bentley Mulsanne koniec pewnej ery

Po ponad dekadzie produkcji ukończono ostatni egzemplarz Mulsanne, oznaczający koniec wspaniałej i niezwykłej przygody. Ponad 7300 egzemplarzy - wszystkie wykonane ręcznie w fabryce Bentleya w Crewe, Cheshire - ucieleśniało zdolność Bentleya do wyprodukowania luksusowego sedana.

Ekskluzywna jazda próbna nowym Volkswagenem Tiguan trzeciej generacji
Wiadomości | 21.06.23

Ekskluzywna jazda próbna nowym Volkswagenem Tiguan trzeciej generacji

Tiguan od lat jest najlepiej sprzedającym się modelem marki Volkswagen na całym świecie. Od debiutu jesienią 2007 roku ponad 7,4 miliona osób na całym świecie wybrało tego SUV-a.