MotorSport | 27.04.23

Radical Motorsport przedstawia SR1 XXR najbardziej „radykalną” aktualizację swojego podstawowego samochodu

Największy brytyjski producent samochodów wyścigowych, potwierdził dziś najbardziej „radykalną” aktualizację swojego podstawowego modelu SR1, od sześciu lat.


Radical Motorsport przedstawia SR1 XXR najbardziej „radykalną” aktualizację swojego podstawowego samochodu

Po zastosowaniu XXR w modelach SR3 i SR10, Radical Motorsport ogłosił, że SR1 zostanie dostosowany do obu pod szyldem XXR.

Od momentu powstania modelu w 2012 roku, SR1 był preferowany przez setki kierowców jako podstawowy, pierwszy krok do ścigania się Radicalem. Idealny dla entuzjastów, którzy chcą przenieść swoją jazdę po torze na wyższy poziom dzięki skoncentrowanemu na torze samochodowi wyścigowemu z siłą docisku, ale z dwoma siedzeniami i oponami semi-slick (w porównaniu z pełnymi oponami typu slick SR3 i SR10). W ciągu 11 lat od wprowadzenia SR1 Radical Motorsport rozszerzył swoją globalną ofertę wyścigową do 12 międzynarodowych serii wyścigowych, w których model może brać udział, podkreślając nie tylko znaczenie SR1, ale także jego popularność.

 

Premiera SR1 XXR następuje po ostatniej premierze modelu SR3 XXR zaledwie cztery miesiące temu. Dzięki podobnemu projektowi i ulepszeniom technicznym, skupiającym się na łatwości użytkowania i trwałości, zawiera również ulepszenia w aerodynamicznej konstrukcji w postaci centralnej „płetwy” inspirowanej LMP w standardzie. SR1 XXR będzie wyposażony w nowy silnik, jednostkę napędową Generation 5 o pojemności 1340 cm3, pochodzącą z fabryki silników firmy Radical.

 

Koncentrując się na wydajności, niezawodności i długowieczności, firma Radical Performance Engines (RPE) zwiększyła zalecane okresy między wymianami silnika o 25 procent dzięki nowej, chłodzonej cieczą, czterocylindrowej i 16-zaworowej jednostce 1340 cm3 generacji 5. Skutkuje to dłuższym czasem spędzonym na torze przez kierowców SR1 XXR, ze skróconym czasem rozgrzewania i ulepszeniami zarządzania ciepłem, zapewnia kierowcom możliwość szybszego i mocniejszego okrążania przez dłuższy czas. Oprócz tego wydłużyły się również odstępy między wymianami oleju z sześciu do dziesięciu godzin, a także nowy układ dolotowy typu drive-by-wire.

 

Inne godne uwagi ulepszenia obejmują aktualizacje dotyczące trwałości, zewnętrzne czujniki położenia przekładni w skrzyni biegów oraz nową konstrukcję pompy przedmuchowej z ulepszonym przepływem w układzie smarowania. Jednocześnie dokonano całkowitej przeróbki kalibracji silnika i skrzyni biegów, a także ulepszeń natężenia przepływu w głowicy cylindrów. Dalsze ulepszenia obejmują zmniejszenie masy korbowodów, sworzni wału korbowego i układu zapłonowego. Te ulepszenia poprawiają reakcję silnika i właściwości jezdne, ale bez uszczerbku dla trwałości. W połączeniu ze zmienionymi układami suchej miski olejowej i chłodzenia, ulepszonymi układami zapłonowymi typu cewka na wtyczce i nowym elektronicznym układem napędowym, wyścigowy silnik RPE Gen. 5 został zoptymalizowany pod kątem użyteczności i wydajności na czele.



Nowy Mercedes EQE
Premiery | 08.09.21

Nowy Mercedes EQE

Zaledwie kilka miesięcy po premierze EQS, Mercedes-EQ prezentuje już kolejny model oparty na architekturze elektrycznej opracowanej specjalnie dla pojazdów elektrycznych.

Prezentacja BMW M4 GT3 EVO na torze Nürburgring
Wiadomości | 01.06.24

Prezentacja BMW M4 GT3 EVO na torze Nürburgring

Inżynierowie BMW M Motorsport intensywnie pracowali, aby ich flagowy model wyścigowy GT, BMW M4 GT3, był jeszcze lepszy.

Wyposażenie auta w Unii Europejskiej. Poznaj swoje prawa w świetle konwencji wiedeńskiej.
Wiadomości | 24.06.22

Wyposażenie auta w Unii Europejskiej. Poznaj swoje prawa w świetle konwencji wiedeńskiej.

Czy wiesz, jakie jest obowiązkowe wyposażenie auta w Unii Europejskiej? Poznaj swoje prawa i sprawdź, o czym mówi konwencja wiedeńska.