Wiadomości | 10.05.21

Prototypy całkowicie elektrycznego Porsche Macan na testach drogowych

Dobrze zakamuflowane prototypy kompaktowego SUV-a nowej generacji po raz pierwszy wyruszają poza teren Porsche.


Prototypy całkowicie elektrycznego Porsche Macan na testach drogowych

W pełni elektryczny Macan jest gotowy do drogi: po wstępnych testach na poligonach Centrum Rozwoju Porsche w Weissach dobrze zakamuflowane prototypy kompaktowego SUV-a nowej generacji po raz pierwszy wyruszają poza teren Porsche.

Cyfrowy rozwój i testowanie nie tylko oszczędza czas i koszty, ale także chroni zasoby, a więc zwiększa zrównoważony rozwój. Zamiast prawdziwych pojazdów, inżynierowie używają cyfrowych prototypów - modeli obliczeniowych, które odtwarzają właściwości, układy i jednostki napędowe pojazdu z dużą dokładnością. Istnieje 20 cyfrowych prototypów do celów symulacji w różnych kategoriach rozwoju, takich jak aerodynamika, zarządzanie energią, działanie i akustyka. „Regularnie gromadzimy dane z różnych działów i wykorzystujemy je do tworzenia kompletnego, wirtualnego pojazdu, który jest tak szczegółowy, jak to tylko możliwe” - wyjaśnia dr Andreas Huber, kierownik ds. Cyfrowych prototypów w Porsche. Pozwala to na szybką identyfikację i rozwiązywanie wcześniej nieodkrytych konfliktów projektowych.

 

Wirtualne prototypy można łączyć z rzeczywistymi scenariuszami na wczesnym etapie. Najlepszym przykładem jest tutaj opracowanie zupełnie nowej koncepcji wyświetlania i obsługi dla następnej generacji Macan. Wykorzystując tzw. Siedzisko do odtworzenia środowiska kierowcy, koncepcję wyświetlacza i obsługi można zrealizować we wczesnej fazie rozwoju w połączeniu z cyfrowym prototypem. „Symulacja pozwala nam ocenić wyświetlacze, procedury operacyjne i zmieniające się wpływy podczas jazdy z punktu widzenia kierowcy” - wyjaśnia Fabian Klausmann z działu rozwoju Driver Experience. Tutaj „kierowcy testowi” to nie tylko sami specjaliści, ale także osoby niebędące ekspertami. Pozwala to na zbadanie wszystkich interakcji między kierowcą a pojazdem w najdrobniejszych szczegółach, umożliwiając selektywną optymalizację jeszcze przed zbudowaniem pierwszego fizycznego kokpitu.


Pierwsze fizyczne prototypy całkowicie elektrycznego Macana zbudowano na podstawie danych uzyskanych z symulacji - w niektórych przypadkach ręcznie.
 Z tego samego powodu wyniki testów drogowych są bezpośrednio wprowadzane do rozwoju cyfrowego. „Testy wytrzymałościowe na zamkniętych obiektach badawczych i drogach publicznych w rzeczywistych warunkach są nadal niezbędne, aby zapewnić, że konstrukcja pojazdu, stabilność operacyjna i niezawodność sprzętu, oprogramowania i wszystkich funkcji spełniają nasze wysokie standardy jakości” - mówi członek zarządu Zarząd Michael Steiner.


Wymagający program testów całkowicie elektrycznego Macana, przeprowadzany w ekstremalnych warunkach klimatycznych i topograficznych, obejmuje takie dyscypliny, jak ładowanie i kondycjonowanie akumulatora wysokonapięciowego, który musi spełniać bardzo rygorystyczne normy. „Podobnie jak Taycan, w pełni elektryczny Macan o architekturze 800-woltowej będzie oferował typowe dla Porsche E-Performance”, obiecuje Steiner, powołując się na cele rozwojowe, takie jak zasięg na duże odległości, szybkie ładowanie o wysokiej wydajności i powtarzalne osiągi. osiągi w klasie: „W pełni elektryczny Macan będzie najbardziej sportowym modelem w swoim segmencie”.

 

Wprowadzenie na rynek całkowicie elektrycznego Macana - pierwszego Porsche zbudowanego na platformie Premium Electric (PPE) - planowane jest na 2023 r. Porsche elastycznie przygotowuje się do przejścia na czystą elektromobilność. „W Europie popyt na pojazdy elektryczne nadal rośnie, ale tempo zmian jest bardzo zróżnicowane na całym świecie. Dlatego w 2021 roku zamierzamy wypuścić kolejnego konwencjonalnego następcę obecnego Macana ”- mówi Michael Steiner. Nowe modele Macan z silnikiem spalinowym będą w przyszłości oferowane obok całkowicie elektrycznego Macana. Jednak do tego czasu wciąż ma do pokonania miliony kilometrów testowych - zarówno w prawdziwym życiu, jak i wirtualnie.



Pierwsze szkice projektowe Ferrari 296 GT3
Super Cars | 17.03.22

Pierwsze szkice projektowe Ferrari 296 GT3

Przyszłość Ferrari na scenie wyścigów GT nabiera kształtów i rozwija się wokół modelu 296 GTB, definiując ją na nowo zgodnie z wymaganiami toru i osiągów.

Gordon Murray Automotive przedstawia T.33 Spider
Premiery | 04.04.23

Gordon Murray Automotive przedstawia T.33 Spider

Nie ma drugiego takiego supersamochodu. Wolnossący silnik Cosworth GMA.2 V12 o mocy 617 KM, manualna skrzynia biegów, napęd na tylne koła i lekka konstrukcja.

Peugeot Inception concept zaprezentowany na targach CES w Las Vegas
Wiadomości | 08.01.23

Peugeot Inception concept zaprezentowany na targach CES w Las Vegas

Peugeot pokazało przyszły kierunek projektowania pojazdów elektrycznych marki, który pojawi się w modelach wprowadzonych na rynek od 2025 roku.