Wiadomości | 10.05.21

Prototypy całkowicie elektrycznego Porsche Macan na testach drogowych

Dobrze zakamuflowane prototypy kompaktowego SUV-a nowej generacji po raz pierwszy wyruszają poza teren Porsche.


Prototypy całkowicie elektrycznego Porsche Macan na testach drogowych

W pełni elektryczny Macan jest gotowy do drogi: po wstępnych testach na poligonach Centrum Rozwoju Porsche w Weissach dobrze zakamuflowane prototypy kompaktowego SUV-a nowej generacji po raz pierwszy wyruszają poza teren Porsche.

Cyfrowy rozwój i testowanie nie tylko oszczędza czas i koszty, ale także chroni zasoby, a więc zwiększa zrównoważony rozwój. Zamiast prawdziwych pojazdów, inżynierowie używają cyfrowych prototypów - modeli obliczeniowych, które odtwarzają właściwości, układy i jednostki napędowe pojazdu z dużą dokładnością. Istnieje 20 cyfrowych prototypów do celów symulacji w różnych kategoriach rozwoju, takich jak aerodynamika, zarządzanie energią, działanie i akustyka. „Regularnie gromadzimy dane z różnych działów i wykorzystujemy je do tworzenia kompletnego, wirtualnego pojazdu, który jest tak szczegółowy, jak to tylko możliwe” - wyjaśnia dr Andreas Huber, kierownik ds. Cyfrowych prototypów w Porsche. Pozwala to na szybką identyfikację i rozwiązywanie wcześniej nieodkrytych konfliktów projektowych.

 

Wirtualne prototypy można łączyć z rzeczywistymi scenariuszami na wczesnym etapie. Najlepszym przykładem jest tutaj opracowanie zupełnie nowej koncepcji wyświetlania i obsługi dla następnej generacji Macan. Wykorzystując tzw. Siedzisko do odtworzenia środowiska kierowcy, koncepcję wyświetlacza i obsługi można zrealizować we wczesnej fazie rozwoju w połączeniu z cyfrowym prototypem. „Symulacja pozwala nam ocenić wyświetlacze, procedury operacyjne i zmieniające się wpływy podczas jazdy z punktu widzenia kierowcy” - wyjaśnia Fabian Klausmann z działu rozwoju Driver Experience. Tutaj „kierowcy testowi” to nie tylko sami specjaliści, ale także osoby niebędące ekspertami. Pozwala to na zbadanie wszystkich interakcji między kierowcą a pojazdem w najdrobniejszych szczegółach, umożliwiając selektywną optymalizację jeszcze przed zbudowaniem pierwszego fizycznego kokpitu.


Pierwsze fizyczne prototypy całkowicie elektrycznego Macana zbudowano na podstawie danych uzyskanych z symulacji - w niektórych przypadkach ręcznie.
 Z tego samego powodu wyniki testów drogowych są bezpośrednio wprowadzane do rozwoju cyfrowego. „Testy wytrzymałościowe na zamkniętych obiektach badawczych i drogach publicznych w rzeczywistych warunkach są nadal niezbędne, aby zapewnić, że konstrukcja pojazdu, stabilność operacyjna i niezawodność sprzętu, oprogramowania i wszystkich funkcji spełniają nasze wysokie standardy jakości” - mówi członek zarządu Zarząd Michael Steiner.


Wymagający program testów całkowicie elektrycznego Macana, przeprowadzany w ekstremalnych warunkach klimatycznych i topograficznych, obejmuje takie dyscypliny, jak ładowanie i kondycjonowanie akumulatora wysokonapięciowego, który musi spełniać bardzo rygorystyczne normy. „Podobnie jak Taycan, w pełni elektryczny Macan o architekturze 800-woltowej będzie oferował typowe dla Porsche E-Performance”, obiecuje Steiner, powołując się na cele rozwojowe, takie jak zasięg na duże odległości, szybkie ładowanie o wysokiej wydajności i powtarzalne osiągi. osiągi w klasie: „W pełni elektryczny Macan będzie najbardziej sportowym modelem w swoim segmencie”.

 

Wprowadzenie na rynek całkowicie elektrycznego Macana - pierwszego Porsche zbudowanego na platformie Premium Electric (PPE) - planowane jest na 2023 r. Porsche elastycznie przygotowuje się do przejścia na czystą elektromobilność. „W Europie popyt na pojazdy elektryczne nadal rośnie, ale tempo zmian jest bardzo zróżnicowane na całym świecie. Dlatego w 2021 roku zamierzamy wypuścić kolejnego konwencjonalnego następcę obecnego Macana ”- mówi Michael Steiner. Nowe modele Macan z silnikiem spalinowym będą w przyszłości oferowane obok całkowicie elektrycznego Macana. Jednak do tego czasu wciąż ma do pokonania miliony kilometrów testowych - zarówno w prawdziwym życiu, jak i wirtualnie.



Olej SORT BOXER XR 100% SYNTHETIC
Oleje SORT | 02.04.24

Olej SORT BOXER XR 100% SYNTHETIC

Zespół Mercedes-Benz EQ ogłosił skład w siódmym sezonie Formuły E
MotorSport | 08.11.20

Zespół Mercedes-Benz EQ ogłosił skład w siódmym sezonie Formuły E

W 7. sezonie Mistrzostw Świata Formuły E ABB FIA w barwach ekipy Mercedes-Benz EQ wystartują Nyck de Vries i Stoffel Vandoorne

MANHART RQ 900 czyli podrasowane Audi RS Q8
Tuning | 24.09.21

MANHART RQ 900 czyli podrasowane Audi RS Q8

Jak zwykle nowe oznaczenie pojazdu jest już wyraźnym wyznacznikiem nowych osiągów: czterolitrowy ośmiocylindrowy silnik RS Q8 generuje teraz nie mniej niż 918 KM.