Tuning | 27.10.21

Project 356 World Rally Tour: Antarktyda

Renée Brinkerhoff jeździła swoim Porsche 356 na całym świecie, teraz będzie jeździć na nartach swoim przeprojektowanym sportowym samochodem przez surowe warunki Antarktydy.


Project 356 World Rally Tour: Antarktyda

Po prawie dwóch latach Renée Brinkerhoff przygotowuje się do ostatniego etapu swojego Project 356 World Rally Tour swoim wiernym Porsche 356 A z 1956 roku. Amatorski kierowca rajdowy ścigał się już tym klasycznym samochodem sportowym na sześciu kontynentach, na każdym rodzaju teren – ekstremalne przedsięwzięcie dla każdego, nie mówiąc już o jeździe klasycznym 65-letnim wyścigowcem. Teraz chce sprawdzić ostateczną masę lądową, poddając Porsche ostateczny test, pokonując 587 kilometrów – 356 mil – na Antarktydzie.

 

„Chociaż jesteśmy niezwykle dumni z ukończenia każdego rajdu wytrzymałościowego, w którym braliśmy udział, naszą prawdziwą misją było to, aby nasze wyścigowe wysiłki stały się ogólnoświatową wizualizacją, która wspiera nasze dążenie do położenia kresu handlowi dziećmi” – mówi Brinkerhoff. „Naszym celem było przełamanie barier i ustanowienie nowych rekordów i mamy nadzieję, że nasza wyprawa na Antarktydę właśnie to zrobi”.

356 jest już w tranzycie do Chile statkiem ze swojego warsztatu w Wielkiej Brytanii, a po przybyciu zostanie wysłany drogą powietrzną do ekstremalnych warunków, które czekają na lodowcu Union na Antarktydzie. Brinkerhoff i zespół Valkyrie Racing spotkają się w Chile pod koniec listopada, a jeśli pogoda dopisze, sprint w temperaturze poniżej zera rozpocznie się na Antarktydzie 5 grudnia i powinien zakończyć się przed końcem roku. Długo oczekiwana podróż została przesunięta pod koniec 2020 roku, a ponad 18 miesięcy planowania pozwoliło również, aby naturalnie wolnossące mieszkanie 6 356 zostało poddane całkowitej przebudowie na zdradziecki teren.

 

„Sukces Renée i jej samochodu będzie pochodził z przemyślanej równowagi między odpowiednią technologią, którą dodaliśmy, a wdrożoną redukcją masy” – mówi Kieron Bradley, starszy inżynier projektu podwozia w projekcie i doświadczony ekstremalny odkrywca. Bradley zastąpił tylne opony pojazdu śladami śniegu, a z przodu przymocowano parę nart wraz ze specjalistycznym usztywnieniem i systemem zawieszenia. W celu stabilizacji, 356 użyje zawieszenia jednoramiennego z amortyzatorami coilover dla obu gąsienic z tyłu.

 

Chociaż dodanie nart i torów zwiększyło całkowitą masę modelu 356 – problem, ponieważ niska waga jest kluczem do jazdy po lodzie, a nie do zapadania się – masa na cal kwadratowy, czyli ślad, została zmniejszona do mniej niż czterech procent standardowego przemieszczenia koła. „Narty, które stworzyliśmy, muszą wykonać 40-50 procent pracy, zagęszczając i przygotowując śnieg, aby zespół gąsienicy podążał za nim, z dolnym lemieszem kierującym kierunkiem. Gwarantuje to, że gąsienice nie zanurzą się w lekkim śniegu”, wyjaśnia Bradley.

 

Dodatkową myślą, którą Bradley musiał wziąć pod uwagę, było to, że narty i gąsienice muszą być łatwo zdejmowane, aby opony z kolcami można było ponownie zamontować bez konieczności zmiany geometrii kół. Do zmiany zostanie użyty pneumatyczny podnośnik nadmuchiwany. Do Brinkerhoffa w 356A podczas wyprawy polarnej dołączy brytyjski odkrywca Jason de Carteret, który będzie pełnił funkcję nawigatora. De Carteret poprowadził ponad 50 ekspedycji, w tym na biegun północny i południowy, a wraz z Bradleyem ustanowił dwa rekordy świata w najszybszej drodze lądowej na biegun południowy, podróżując zaprojektowanym przez siebie pojazdem polarnym Thomson Reuters.

 

Project 356 World Rally Tour to zarówno ekspedycja, jak i wysiłek humanitarny, a wyzwanie z grudnia 2021 r. jest dopełnieniem ostatecznego przedsięwzięcia jednej kobiety, jednego samochodu i jednej globalnej misji, aby pomóc w powstrzymaniu handlu dziećmi. Dzięki Valkyries Gives, filantropijnemu ramieniu jej zespołu wyścigowego, Brinkerhoff zebrała prawie pół miliona dolarów, z czego 100 procent zysków trafia do ofiar handlu ludźmi na całym świecie. Podsumowując, Brinkerhoff przejedzie blisko 32 000 kilometrów na wszystkich siedmiu kontynentach, biorąc udział w rajdach wytrzymałościowych, takich jak Pekin do Paryża, East African Safari Classic Rally i La Carrera Panamericana.



Ford Mustang Cobra Jet 1400. W pełni elektryczny dragster
Premiery | 23.04.20

Ford Mustang Cobra Jet 1400. W pełni elektryczny dragster

Po raz pierwszy w historii Ford Performance wprowadza unikatowego, fabrycznego wyścigowego dragstera Mustanga Cobra Jet 1400 z całkowicie elektrycznym napędem. Ten jedyny w swoim rodzaju wyścigowy dragster wytwarza potężną moc 1400 koni mechanicznych i miażdżący moment obrotowy 1491 Nm. Bezszelestnie oraz bez kropli paliwa pokona ćwierć mili poniżej 8 sekund przy prękości ponad 170 km/h.

Całkowicie nowa Honda Civic Type R to najmocniejszy Type R w historii
Premiery | 21.07.22

Całkowicie nowa Honda Civic Type R to najmocniejszy Type R w historii

Zaprezentowana podczas specjalnego wydarzenia w Los Angeles. To najmocniejszy model w 30-letniej historii Type R, który został zaprojektowany od podstaw.

Indywidualna konfiguracja sprawia, że każdy Bugatti Divo jest wyjątkowy
Wiadomości | 07.05.20

Indywidualna konfiguracja sprawia, że każdy Bugatti Divo jest wyjątkowy

Niezwykle potężny i bardzo ekskluzywny. Hiper sportowe samochody Bugatti zawsze były na najwyższym poziomie budowy samochodów. Są to unikalne elementy najwyższej jakości i kunsztu, opracowane i wyprodukowane z niezwykłą dbałością o szczegóły. Indywidualna konfiguracja sprawia, że każdy Bugatti Divo jest wyjątkowy.