Tradycyjnemu sedanowi nadano dynamiczny design i szereg nowoczesnych rozwiązań. Jest drugim samochodem opracowanym z myślą o spełnieniu specyficznych wymagań indyjskich klientów.
Łączenie kilku światów. To dobry sposób na opisanie nowej ŠKODY SLAVIA. Samochód o tradycyjnym nadwoziu sedana, czyli ze schodkowym tyłem i podnoszoną klapą bagażnika, jest odpowiedzią na niesłabnące zapotrzebowanie indyjskich klientów z tego segmentu. Jednocześnie SLAVIA została obdarzona nowoczesnym i dynamicznym designem z krystalicznymi elementami, które czynią z niej typową ŠKODĘ XXI wieku.
Nazwa SLAVIA nawiązuje do tradycji czeskiego producenta samochodów. Tak jak kiedyś rowery SLAVIA były przeznaczone dla założycieli firmy Václava Laurina i Václava Klementa, nazwa jest również symbolem nowego początku dla ŠKODY, tym razem na rynku indyjskim. Symbolizuje także związki między tradycją indoeuropejską a kulturą czeską i indyjską.
Technologia LED jest standardowo stosowana w światłach do jazdy dziennej, a moduły LED z tyłu stanowią część reflektorów standardowo umieszczoną w nadwoziu. W najwyższej specyfikacji sześciokątny moduł LED wytwarza światła mijania i drogowe, podczas gdy światła do jazdy dziennej są zapewniane przez uderzający, ostro zarysowany pasek LED w kształcie litery L oraz elementy LED w części tylnych świateł, również znajdujące się w pokrywa bagażnika. To w tych wersjach najbardziej wyróżnia się krystaliczny design SLAVII. Z przodu jego głównymi elementami są sześciokątna osłona chłodnicy i reflektory o płaskiej konstrukcji, podczas gdy elementy tylnego światła tworzą typową sygnaturę w kształcie litery C.
Również we wnętrzu SLAVIA pozostaje typowym przedstawicielem czeskiej marki samochodowej. Charakterystyczne poziome linie podkreślają przestrzeń wnętrza, a duży, wolnostojący wyświetlacz informacyjno-rozrywkowy (o przekątnej do 10 cali) nie pozostawia wątpliwości co do nowoczesnych technologii technicznych samochodu. Te dwa elementy zbiegają się w punkcie wyświetlacza, a pozioma linia podążająca za kształtem grzbietu maski jest wygodnym miejscem do oparcia dłoni pod wyświetlaczem, co ułatwia obsługę systemu informacyjno-rozrywkowego. SLAVIA posiada również okrągłe wyloty klimatyzacji.
Nie trzeba dodawać, że SLAVIA jest standardowo wyposażona w wydajną klimatyzację, klimatyzację Climatronic z dotykowym panelem sterowania oraz dodatkowe otwory wentylacyjne z tyłu auta dostępne w droższych wersjach. SLAVIA może być również wyposażona w skórzaną tapicerkę i wentylowane przednie fotele. Inne opcje, które klienci mogą zamówić, obejmują elektrycznie sterowany szyberdach, automatycznie przyciemniane wewnętrzne lusterko wsteczne lub bezkluczykowy zamek KESSY. Usługi online ŠKODA Connect są również dostępne w wyższych wersjach wyposażenia. Nie trzeba dodawać, że istnieje połączenie z telefonem komórkowym przez Bluetooth i USB, a także funkcja SmartLink umożliwiająca dostęp do funkcji telefonu na wyświetlaczu deski rozdzielczej. Istnieje również możliwość bezprzewodowego ładowania telefonów komórkowych.
Oczywiście samochód jest pełen innych praktycznych i Simply Clever funkcji. Tylne siedzenia są odchylane i dzielone w proporcji 60:40, a uchwyt na kubki ma specjalnie zaprojektowane dno, dzięki czemu butelki z napojami można łatwo otworzyć jedną ręką. Gumowe paski w przegródkach w drzwiach utrzymują przedmioty bezpiecznie na swoim miejscu. Światła odblaskowe w drzwiach ostrzegają innych użytkowników drogi, gdy drzwi są otwarte. Podobnie jak KUSHAQ, SLAVIA jest standardowo wyposażona w wielofunkcyjny schowek na desce rozdzielczej.
SLAVIA kładzie duży nacisk na bezpieczeństwo i może być wyposażona w maksymalnie sześć poduszek powietrznych lub system hamulcowy „multikolizji”. Tylne siedzenia są wyposażone w zaczepy ISOFIX do mocowania fotelików dziecięcych. ŠKODA dostarcza standardowo system stabilizacji ESC, a elektroniczny mechanizm różnicowy XDS+ pomaga poprawić przyczepność przedniej osi.
ŠKODA SLAVIA będzie dostępna z dwoma silnikami i trzema wersjami skrzyni biegów. Do wyboru jest trzycylindrowy 1.0 TSI o mocy 85 kW lub czterocylindrowy 1.5 TSI o mocy 110 kW. Oba silniki są standardowo wyposażone w sześciobiegową manualną skrzynię biegów, trzycylindrowy może opcjonalnie mieć sześciobiegową automatyczną, a czterocylindrowy może współpracować z siedmiobiegową automatyczną skrzynią DSG.
Jednym z silników dostępnych dla kierowców jest czterocylindrowy 1.5 TSI o mocy 110 kW.