Premiery | 18.11.21

Poznaj nową SKODĘ SLAVIA

Tradycyjnemu sedanowi nadano dynamiczny design i szereg nowoczesnych rozwiązań. Jest drugim samochodem opracowanym z myślą o spełnieniu specyficznych wymagań indyjskich klientów.

Łączenie kilku światów. To dobry sposób na opisanie nowej ŠKODY SLAVIA. Samochód o tradycyjnym nadwoziu sedana, czyli ze schodkowym tyłem i podnoszoną klapą bagażnika, jest odpowiedzią na niesłabnące zapotrzebowanie indyjskich klientów z tego segmentu. Jednocześnie SLAVIA została obdarzona nowoczesnym i dynamicznym designem z krystalicznymi elementami, które czynią z niej typową ŠKODĘ XXI wieku.

Nazwa SLAVIA nawiązuje do tradycji czeskiego producenta samochodów. Tak jak kiedyś rowery SLAVIA były przeznaczone dla założycieli firmy Václava Laurina i Václava Klementa, nazwa jest również symbolem nowego początku dla ŠKODY, tym razem na rynku indyjskim. Symbolizuje także związki między tradycją indoeuropejską a kulturą czeską i indyjską.

 

Technologia LED jest standardowo stosowana w światłach do jazdy dziennej, a moduły LED z tyłu stanowią część reflektorów standardowo umieszczoną w nadwoziu. W najwyższej specyfikacji sześciokątny moduł LED wytwarza światła mijania i drogowe, podczas gdy światła do jazdy dziennej są zapewniane przez uderzający, ostro zarysowany pasek LED w kształcie litery L oraz elementy LED w części tylnych świateł, również znajdujące się w pokrywa bagażnika. To w tych wersjach najbardziej wyróżnia się krystaliczny design SLAVII. Z przodu jego głównymi elementami są sześciokątna osłona chłodnicy i reflektory o płaskiej konstrukcji, podczas gdy elementy tylnego światła tworzą typową sygnaturę w kształcie litery C.

 

Również we wnętrzu SLAVIA pozostaje typowym przedstawicielem czeskiej marki samochodowej. Charakterystyczne poziome linie podkreślają przestrzeń wnętrza, a duży, wolnostojący wyświetlacz informacyjno-rozrywkowy (o przekątnej do 10 cali) nie pozostawia wątpliwości co do nowoczesnych technologii technicznych samochodu. Te dwa elementy zbiegają się w punkcie wyświetlacza, a pozioma linia podążająca za kształtem grzbietu maski jest wygodnym miejscem do oparcia dłoni pod wyświetlaczem, co ułatwia obsługę systemu informacyjno-rozrywkowego. SLAVIA posiada również okrągłe wyloty klimatyzacji.

 

Nie trzeba dodawać, że SLAVIA jest standardowo wyposażona w wydajną klimatyzację, klimatyzację Climatronic z dotykowym panelem sterowania oraz dodatkowe otwory wentylacyjne z tyłu auta dostępne w droższych wersjach. SLAVIA może być również wyposażona w skórzaną tapicerkę i wentylowane przednie fotele. Inne opcje, które klienci mogą zamówić, obejmują elektrycznie sterowany szyberdach, automatycznie przyciemniane wewnętrzne lusterko wsteczne lub bezkluczykowy zamek KESSY. Usługi online ŠKODA Connect są również dostępne w wyższych wersjach wyposażenia. Nie trzeba dodawać, że istnieje połączenie z telefonem komórkowym przez Bluetooth i USB, a także funkcja SmartLink umożliwiająca dostęp do funkcji telefonu na wyświetlaczu deski rozdzielczej. Istnieje również możliwość bezprzewodowego ładowania telefonów komórkowych.

 

Oczywiście samochód jest pełen innych praktycznych i Simply Clever funkcji. Tylne siedzenia są odchylane i dzielone w proporcji 60:40, a uchwyt na kubki ma specjalnie zaprojektowane dno, dzięki czemu butelki z napojami można łatwo otworzyć jedną ręką. Gumowe paski w przegródkach w drzwiach utrzymują przedmioty bezpiecznie na swoim miejscu. Światła odblaskowe w drzwiach ostrzegają innych użytkowników drogi, gdy drzwi są otwarte. Podobnie jak KUSHAQ, SLAVIA jest standardowo wyposażona w wielofunkcyjny schowek na desce rozdzielczej.

 

SLAVIA kładzie duży nacisk na bezpieczeństwo i może być wyposażona w maksymalnie sześć poduszek powietrznych lub system hamulcowy „multikolizji”. Tylne siedzenia są wyposażone w zaczepy ISOFIX do mocowania fotelików dziecięcych. ŠKODA dostarcza standardowo system stabilizacji ESC, a elektroniczny mechanizm różnicowy XDS+ pomaga poprawić przyczepność przedniej osi.


ŠKODA SLAVIA będzie dostępna z dwoma silnikami i trzema wersjami skrzyni biegów. Do wyboru jest trzycylindrowy 1.0 TSI o mocy 85 kW lub czterocylindrowy 1.5 TSI o mocy 110 kW. Oba silniki są standardowo wyposażone w sześciobiegową manualną skrzynię biegów, trzycylindrowy może opcjonalnie mieć sześciobiegową automatyczną, a czterocylindrowy może współpracować z siedmiobiegową automatyczną skrzynią DSG.

Jednym z silników dostępnych dla kierowców jest czterocylindrowy 1.5 TSI o mocy 110 kW.



Przygotowania do seryjnej produkcji Caddy 5 na ostatniej prostej
Wiadomości | 29.07.20

Przygotowania do seryjnej produkcji Caddy 5 na ostatniej prostej

Rozbudowa przygotowującego się do produkcji modelu Caddy 5 zakładu Volkswagen Poznań na finiszu. Ponad 2 lata rozbudowy i 2 miliardy złotych zainwestowane w nowe hale, maszyny i urządzenia.

Volkswagen ID.3 z nagrodą za wzornictwo
Wiadomości | 05.05.20

Volkswagen ID.3 z nagrodą za wzornictwo

Marka Volkswagen zdominowała konkurs Automotive Brand Contest 2020. ID.3 całkowicie elektryczny model, został uznany za ?Best of Best? w co najmniej dwóch kategoriach. Nowy Golf, ID.3. SPACE VIZZION samochód koncepcyjny znalazł się również wśród tegorocznych laureatów. Konkurs na markę motoryzacyjną jest jedynym niezależnym międzynarodowym konkursem projektowym dla marek motoryzacyjnych.

Na prąd czy na wodór, a może hybryda? Poznaj technologie zelektryfikowanych napędów Toyoty
Wiadomości | 18.08.22

Na prąd czy na wodór, a może hybryda? Poznaj technologie zelektryfikowanych napędów Toyoty

Podczas Dni Elektryfikacji Toyoty, eksperci wyjaśnią zasadę działania każdego z czterech napędów: hybrydy, hybrydy typu plug-in, elektrycznego auta wodorowego oraz bateryjnego.