Wiadomości | 09.07.20

Pożegnanie stalowej ramy podwozia w Morgan Motor Company czas na aluminium

W 2020 roku, po 84 latach produkcji, Morgan Motor Company zbudował swój ostatni czterokołowy samochód na tradycyjnym podwoziu z ramą stalową, co oznacza koniec ery firmy.

Ostatnie w historii stalowe podwozie Morgan zjeżdża z linii w fabryce Pickersleigh Road w Malvern w Wielkiej Brytanii. Podwozie zostało wprowadzone na rynek w 1936 roku i od tego czasu jest nieprzerwanie produkowane, co czyni go najdłużej działającą architekturą samochodów seryjnych. Stalowe podwozie Morgana zadebiutowało w pierwszym czterokołowym pojeździe firmy, 4-4, i od tego czasu stanowi podstawę modeli, w tym Plus 4, Plus 8 i V6 Roadster. Ostateczny stalowy samochód z podwoziem, Plus 4 70th Edition, został zakupiony przez długoletniego entuzjasty Morgana i właściciela innych historycznie znaczących modeli Morgan. W marcu 2019 r.Morgan wprowadził aluminiową platformę CX-Generation, która stanowi obecnie podstawę wszystkich modeli czterokołowych.

Firma Morgan Motor Company zakończyła w tym tygodniu produkcję swojego ostatniego w historii stalowego podwozia. Ta ważna okazja to 84 lat ciągłej produkcji podwalin - z wyjątkiem zamykania fabryk podczas II wojny światowej i pandemii koronawirusa - co czyni go najdłużej działającą architekturą samochodów produkcyjnych wszechczasów, w dowolnym miejscu na świecie.

 

Stalowe podwozie drabiny zostało wprowadzone w 1936 roku w Morgan 4-4. Nazwa tego samochodu pochodzi od faktu, że był to pierwszy Morgan, który miał zarówno cztery cylindry, jak i cztery koła - pojazdy Morgana przed tym punktem, od założenia firmy w 1909 roku, były wszystkie trzykołowe.

 

Stalowe podwozie, poddawane wielu zmianom i ulepszeniom w ciągu swojego życia, stanowiło podstawę dla Plus 4, Plus 4 Plus, pierwszej generacji Plus 8, 4 Seater, V6 Roadster, a następnie następcy 4-4, 4 / 4 W rzeczywistości każdy czterokołowy Morgan wyprodukowany przed 2019 r., Z wyjątkiem serii Aero i Plus 8 drugiej generacji, zastosował odmianę stalowego podwozia.

 

Słynne elementy konstrukcyjne podwozia obejmują połączenie przedniego przesuwnego słupka i tylnego zawieszenia na resorach piórowych. W szczególności ustawienie przesuwnych słupów stanowiło charakterystyczną cechę platformy, z której korzystało niewielu innych producentów samochodów. W tym układzie zespół piasty i koła porusza się pionowo, na sworzniu królewskim sztywno zamocowanym u góry iu dołu. Zapewnia to brak zmiany pochylenia koła podczas kompresji lub odbicia, maksymalizując boczną przyczepność na zakrętach. W sumie wyprodukowano 35 000 czterokołowych samochodów Morgan ze stalowym podwoziem, eksportowanych do 65 krajów na całym świecie. Wiele z tych modeli, uwielbianych przez ich właścicieli, jest nadal w użyciu.

 

Ostateczny stalowy samochód z podwoziem, Morgan Plus 4 70th Edition, został zakupiony przez lojalnego klienta Morgana, który będzie go utrzymywał i cenił, ale także z przyjemnością będzie jeździł nim przez wiele lat. Będzie on towarzyszyć jego wyborom niezwykłych samochodów z długiej historii Morgana, w tym słynnego zwycięskiego Le Mans Plus 4 „TOK 258”.

 

Edycja Plus 4 70th świętuje 70 lat produkcji Plus 4, która rozpoczęła się w 1950 roku. Edycja zawiera jedynie 20 indywidualnie ponumerowanych przykładów, a jej wersje zawierają pomalowane na złoto podwozie, lakier w kolorze Platinum Metallic i wiele innych ulepszeń .

 

Zamiennik Morgana na stalową obudowę, połączoną aluminiową platformę CX-Generation, został zaprezentowany w Morgan Plus Six podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie w marcu 2019 r. Przyszedł po czterech latach rozwoju i wykorzystał doświadczenia wyciągnięte z poprzedniej aluminiowej platformy , znalezione w gamie Aero i drugiej generacji Plus 8. Od tego czasu platforma CX-Generation stanowi podstawę całkowicie nowej Morgan Plus Four, która zadebiutowała w marcu 2020 r. Choć jest o prawie sto lat nowsza pod względem technicznym, utrzymuje poziom przyjemności z jazdy, który zawsze definiował samochody sportowe Morgan. Pomimo najnowocześniejszej technologii platform w tych modelach, słynne kunszt Morgana i wykorzystanie naturalnych materiałów trwa.

 

Steve Morris, dyrektor generalny i prezes Morgan Motor Company, powiedział: „Stalowe podwozie jest fundamentem produkcji Morgana od ponad ośmiu dekad, znajdując się pod skórą najważniejszych i odnoszących sukcesy modeli w historii firmy. Jego wyjątkowy urok prowadzenia jest uwielbiany przez wielu, a popyt na stalowe podwozia jest wciąż duży. Jednak wraz z wprowadzeniem naszej platformy CX-Generation, która stanowi podstawę naszej rewolucyjnej nowej oferty czterokołowych produktów, nadszedł czas pożegnania ze stalowym podwoziem. Z przyjemnością przedstawiamy ten ostateczny stalowy podwozie długoletniemu przyjacielowi fabryki, który, jak wiemy, spodoba mu się wraz z jego obszerną kolekcją Morgan. ”

 



BMW M Hybrid V8
Concept Cars | 07.06.22

BMW M Hybrid V8

Nowy design, nowa nazwa. Prototyp, który będzie rywalizował dla BMW M Motorsport w serii IMSA 2023, nosi nazwę BMW M Hybrid V8.

Prototyp Rodin Cars FZERO podczas swojego pierwszego przejazdu po torze
MotorSport | 07.12.23

Prototyp Rodin Cars FZERO podczas swojego pierwszego przejazdu po torze

Koncepcja FZERO została po raz pierwszy ujawniona światu w zeszłym roku, a teraz zaprojektowany i wyprodukowany w Nowej Zelandii hipersamochód wszedł w fazę testów i rozwoju.

Hiszpańska marka zaprezentowała odświeżonego SEAT-a Ateca
Premiery | 15.06.20

Hiszpańska marka zaprezentowała odświeżonego SEAT-a Ateca

Nowa Ateca wyróżnia się jeszcze wyższym poziomem bezpieczeństwa, bardziej wyrazistym designem i pełną łącznością z otoczeniem sieciowym. Klienci zyskali również dostęp do nowej gamy wydajnych napędów oraz nowej wersji Xperience.