Całkowicie nowa Toyota Tundra wywodzi się z linii samochodów ciężarowych i SUV-ów zakorzenionych w jakości, trwałości i niezawodności. Ciężarówka zbudowana ponad status quo.
Jako trzecia generacja modelu, Tundra dąży do poprawy wszystkiego – wydajności, możliwości, multimediów, komfortu i nie tylko. To zupełnie nowa Toyota Tundra.
Nie powinno dziwić, że całkowicie nowa Tundra została przeprojektowana od podstaw. Zaprojektowana, skonstruowana i zmontowana w USA, bez wątpienia jest to najtwardsza, najbardziej wydajna i najbardziej zaawansowana jak dotąd Tundra.
Istnieje wiele ulepszeń, w tym nowa, bardzo wytrzymała rama skrzyniowa ze stalową drabiną, wzmocnione aluminium kompozytowe łóżko i całkowicie przeprojektowane tylne zawieszenie wielowahaczowe. Efektem prac rozwojowych jest imponująca maksymalna zdolność holowania nowej Tundry do 5400 kg i maksymalna ładowność 880 kg.
Tundra zaoferuje dwie różne konfiguracje napędu. Nowy, bardzo wydajny 3,5-litrowy silnik V6 twin-turbo oferuje imponującą moc sam w sobie, wytwarzając do 389 koni mechanicznych i 479 lb-ft. momentu obrotowego. W połączeniu z doskonale zaprojektowanym systemem silnika z obudową dzwonową o nazwie i-FORCE MAX, uzyskuje się łączną moc wyjściową 437 koni mechanicznych i imponujące 583 lb.-ft. momentu obrotowego. Obie konfiguracje będą połączone z nową 10-biegową automatyczną skrzynią biegów.
Nowe wnętrze zapewni komfort zarówno kierowcy, jak i pasażerowi, w tym dostępny panoramiczny dach, podgrzewane i wentylowane przednie siedzenia, tylną osłonę przeciwsłoneczną, podgrzewaną kierownicę i wiele innych. W Tundrze można również znaleźć wiele nowych funkcji technicznych, takich jak pomoce holownicze, ulepszenia terenowe, całkowicie nowy system multimedialny z bezprzewodowym Apple CarPlay i Android Auto oraz bezprzewodową aktualizacją. Dostępne są dwa różne układy czterodrzwiowe, a także różne długości tylnej skrzyni załadunkowej.
Całkowicie nowa Tundra trafi do sprzedaży jeszcze w tym roku, a ceny zostaną ogłoszone bliżej daty rozpoczęcia sprzedaży.