Porsche poszerza rodzinę 911 o lekki samochód sportowy, gdzie litera „T” oznacza touring i opisuje modele, które oferują purystyczne wrażenia z jazdy z wyjątkowo sportowym wyposażeniem.
Standardowe 911 T wyposażone jest w siedmiobiegową manualną skrzynię biegów lub ośmiobiegową PDK. Tylne siedzenia są pominięte. Wyposażone w sportowe zawieszenie PASM z obniżoną o 10 mm. Nowe 911 Carrera T jest uosobieniem puryzmu i ekscytującej przyjemności z jazdy. Możesz to poczuć na krętych górskich i wiejskich drogach – i też możesz to usłyszeć. Dźwięk sześciocylindrowego silnika typu bokser jest teraz jeszcze bardziej uderzający we wnętrzu.
Nowe 911 Carrera T plasuje się pomiędzy 911 Carrera i 911 Carrera S. Carrera T ma silnik biturbo o mocy 385 KM i 450 Nm momentu obrotowego , który przyspiesza od zera do 100 km/h w 4,5 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 291 km/h w podstawowej wersji 911. Na życzenie Carrera T można również zamówić z opcjonalną tylną osią skrętną, która jest zwykle zarezerwowana dla modeli od Carrera S i wyższych.
Specyficzne dla T wyposażenie obejmuje 20 i 21-calowe, tytanowoszare felgi Carrera S z przodu i z tyłu, z oponami w rozmiarze 245/35 (przód) i 305/30 (tył). 911 Carrera T jest również standardowo wyposażone w sportową kierownicę GT, sportowy układ wydechowy i Sports Seats Plus (czterokierunkowe, elektryczne). Ważąca zaledwie 1470 kg 911 Carrera T z manualną skrzynią biegów jest najlżejszą serią 911 z podstawowym silnikiem, jest o 35 kg lżejsza niż 911 Carrera ze standardową ośmiobiegową skrzynią PDK. W 911 Carrera manualna skrzynia biegów nie jest już dostępna. Poza pominiętymi tylnymi siedzeniami i zmniejszoną izolacją, lekkie szkło i lekki akumulator zmniejszają jeszcze większą wagę.
Litera „T” w oznaczeniu modelu Porsche 911 Carrera T oznacza turystykę, a jej historia sięga wstecz do homologacji 911 T jako samochodu turystycznego w 1968 roku. To pierwsze 911 T było oferowane do 1973 roku, a w 2017 roku Porsche odrodziło się purystyczny wariant 911 z 911 Carrera T z linii modelowej 991. Od tego czasu koncepcja okrojonej, ale wyjątkowo sportowej konfiguracji została z powodzeniem przeniesiona do innych linii modelowych dzięki 718 Cayman T, 718 Boxster T i Macan T.
Z zewnątrz Porsche 911 Carrera T wyróżnia się spośród pozostałych modeli za pomocą akcentujących ciemnoszarych detali. Kontrastujące elementy, takie jak górna i dolna listwa lusterek zewnętrznych, nowe logo na drzwiach i logo z tyłu, a także listwy ozdobne na osłonie chłodnicy tylnej klapy mają kolor Agate Grey. Przednia szyba ma również szary odcień górny. Rury wydechowe sportowego układu wydechowego są w kolorze czarnym o wysokim połysku. To wszystko nadaje nowemu 911 Carrera T jeszcze bardziej ekstrawertyczny i dynamiczny wygląd.
Sportowy charakter samochodu podkreślają standardowe, czterokierunkowe sportowe fotele Plus. Ozdobne listwy w matowej czerni i dekoracyjne wstawki w błyszczącym kolorze czarnym dopełniają wnętrze T. Klienci poszukujący jeszcze bardziej wyrazistości mogą wybrać opcjonalny pakiet wnętrza Carrera T. W takim przypadku otrzymują dodatkowe pasy bezpieczeństwa w kontrastowych kolorach Slate Grey lub Lizard Green. To samo dotyczy ozdobnych szwów, logo 911 wytłoczonego na zagłówkach i pasków na środkach siedzeń. Opcjonalnie dywaniki mają logo i przeszycia w kontrastujących kolorach Lizard Green i Slate Grey.
911 Carrera T oferuje opcjonalne fotele Adaptive Sports Seats Plus (18-kierunkowe, elektryczne), a także jeszcze bardziej sportowe i wyjątkowo lekkie w pełni kubełkowe fotele z centralnymi siedzeniami Race Tex. Pakiet wnętrza Carrera T jest oferowany z opcjonalną rozszerzoną tapicerką skórzaną. Skórzane są również podłokietniki na panelach drzwi i konsoli środkowej, podobnie jak górna część deski rozdzielczej i paneli drzwi.
Porsche 911 Carrera T trafi do dealerów w lutym 2023 roku i można je zamawiać już teraz. Cena w Niemczech zaczyna się od 123 845 €, w tym VAT i wyposażenie specyficzne dla danego kraju.