Wiadomości | 08.02.23

Ponad cztery miliony kilometrów testowych nowego Porsche Cayenne

Porsche skrupulatnie przygotowuje nowego Cayenne do premiery. Do tego czasu prototypy i pojazdy przedprodukcyjne są poddawane wymagającym testom wytrzymałościowym.

Po wprowadzeniu na rynek w 2017 roku, Porsche konsekwentnie ulepsza trzecią generację Cayenne, wprowadzając dalekosiężne działania mające wpływ na układ napędowy, podwozie, wygląd, wyposażenie i łączność. „To jedno z najobszerniejszych ulepszeń produktów w historii Porsche” — mówi kierownik serii, Michael Schätzle. Oprócz dostosowania oferty napędów inżynierowie z Centrum Rozwoju Porsche w Weissach dokonali poważnych zmian w układzie podwozia Cayenne. Celem było osiągnięcie jeszcze szerszego rozpiętości między typowymi dla Porsche osiągami na drodze, komfortem na długich trasach i możliwościami terenowymi.


W tym celu Cayenne zostanie wyposażone między innymi w nowe, półaktywne zawieszenie. Ponadto kierowcy i pasażerowie będą mieli do czynienia z nową, szeroko zdigitalizowaną koncepcją wyświetlania i obsługi z ulepszonymi funkcjami łączności. Innowacyjna technologia oświetlenia zastosowana w reflektorach HD-Matrix LED zwiększa zarówno komfort, jak i bezpieczeństwo w nowym Porsche Cayenne.


Przy tak wielu nowych technologiach wymagane były złożone i wyszukane testy w celu idealnego dostrojenia komponentów, z których większość była całkowicie nowymi rozwiązaniami. „Poddajemy nowego Cayenne pełnemu i kompleksowemu programowi testów, tak jakbyśmy opracowali go od podstaw” — wyjaśnia kierownik testów Ralf Bosch. Oprócz coraz dokładniejszych symulacji wirtualnych, testy w prawdziwym życiu nadal stanowią dla Porsche wysoki priorytet. Stanowi test, czy jakikolwiek nowy model jest gotowy do wprowadzenia na rynek. Podczas tego, co nazywamy kompletnym testowaniem pojazdu, celem jest zapewnienie stabilności operacyjnej i funkcjonalności wszystkich komponentów i systemów podczas ich interakcji – w sytuacjach, których doświadcza klient i daleko poza nimi.


Podczas testów wytrzymałościowych symulowane jest życie pojazdu w trudnych warunkach, które rzadko występują w rękach klienta. W codziennych warunkach pojazdy pokonują w ciągu kilku miesięcy ponad 200 000 kilometrów w ruchu miejskim, na drogach krajowych i autostradach.


Aby symulować ekstremalne warunki, prototypy podróżują również po całym świecie, aby przetestować ich jakość i trwałość w różnych strefach klimatycznych. Testy nowego Cayenne odbyły się w Azji, Afryce, Europie i Ameryce Północnej. W sumie pokonano ponad cztery miliony kilometrów testowych. „To, czego wymagamy od nowego Cayenne w trudnych testach terenowych w Hiszpanii, na trudnych wydmach w Maroku lub podczas bardzo dynamicznej jazdy po lodowych torach w Finlandii i na północnej pętli toru Nürburgring, nie jest czymś, co zakładamy, że wielu klientów kiedykolwiek zrobi ”, mówi Dirk Lersch, który kieruje zespołem montażu prototypów i testowania Cayenne. „Ale każdy, kto kupi Porsche, powinien wiedzieć, że może ono wytrzymać wyjątkowo duże obciążenia – niezależnie od nawierzchni, po której się porusza”.



Dwudrzwiowe coupe Subaru Sport Mobility Concept
Concept Cars | 26.10.23

Dwudrzwiowe coupe Subaru Sport Mobility Concept

Pomimo dość łagodnej nazwy, fani Subaru powinni być podekscytowani, ponieważ pokazuje, że Subaru wciąż myśli o tym, jak może wejść na rynek samochodów sportowych dzięki elektryfikacji.

Lamborghini prezentuje samochód wyścigowy SC63
MotorSport | 13.07.23

Lamborghini prezentuje samochód wyścigowy SC63

Podczas Goodwood Festival of Speed Lamborghini Squadra Corse zaprezentowało pierwszy hybrydowy prototyp wyścigów długodystansowych LMDh.

Donkervoort F22 Bare Naked
Super Cars | 20.10.23

Donkervoort F22 Bare Naked

Trzecia generacja technologii Bare Naked firmy Donkervoort ewoluowała od modelu z limitowanej edycji do w pełni fabrycznej opcji.