To pierwszy w pełni elektryczny SUV coupé Volkswagena. Dzięki płynnym liniom jest elegancki i sportowy.
Elegancki jak coupé, mocny jak SUV, a do tego w pełni elektryczny: ID.5 GTX zadebiutuje na międzynarodowej wystawie już 7 września – jako zamaskowana koncepcja podczas Salonu Samochodowego IAA w Monachium. Pierwszy SUV coupé oparty na Modular Electric Drive Matrix (MEB) zachwyca eleganckim wyglądem i mocnym podwójnym silnikiem z napędem na cztery koła. A ID.5 GTX jest w pełni podłączony, może otrzymywać aktualizacje bezprzewodowo i jest wyposażony w technologię Car2X. Krótkie zwisy i duże koła podkreślają jego mocny charakter.
Umieszczone wysoko z przodu matrycowe reflektory LED IQ.Light, które generują inteligentnie sterowane światła drogowe, nadają przedniej części samochodu przyjemny wygląd. Listwa świetlna, która zwęża się ku logo Volkswagena, została połączona z trzema mocnymi, podświetlanymi elementami o strukturze plastra miodu po stronie kierowcy i pasażera. Uzupełniają sygnaturę świateł mijania i oddają sportowy charakter nawet na postoju. Płasko pochyłe słupki A umieszczone tuż z przodu nadają linii dachu elegancki płynność – rozciąga się nisko nad nadwoziem i zwęża się w zintegrowanym tylnym spojlerze. Z tyłu poziome linie podkreślają szerokość, a listwa świetlna przyciąga najwięcej uwagi. Tylne światła LED o trójwymiarowej stylistyce dopełniają poczucia luksusu.
Skrót GTX oznacza nową atletykę marki Volkswagen. Kontynuuje tradycję udanych modeli GTI, GTD i GTE i przenosi ją do świata mobilności elektrycznej. Na przedniej i tylnej osi ID.5 GTX znajduje się silnik elektryczny – podwójny silnik z napędem na cztery koła gwarantuje mocne osiągi, doskonałą przyczepność i sportowe prowadzenie. Duży akumulator litowo-jonowy między osiami umożliwia przewidywany zasięg do 497 km2.
Kiedy ID.5 GTX pojawi się u dealerów w przyszłym roku, będzie to drugi model sportowej marki GTX i będzie kolejnym impulsem dla strategii ACCELERATE. Volkswagen chce stać się najpopularniejszą marką, jeśli chodzi o zrównoważoną mobilność. Celem jest zwiększenie udziału samochodów całkowicie elektrycznych w Europie do 70 procent sprzedaży jednostkowej Volkswagena do 2030 roku. Volkswagen dąży do osiągnięcia neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla netto do 2050 roku.
W salonach Toyoty rozpoczęła się przedsprzedaż nowego Highlandera. Jest to największy SUV w europejskiej gamie Toyoty, który łączy przestronne, 7-osobowe wnętrze o wysokim standardzie wykończenia, bardzo bogate wyposażenie oraz dynamiczny napęd hybrydowy 4. generacji z automatyczną skrzynią biegów i elektrycznym napędem na 4 koła AWD-i.
Volkswagen prezentuje dziewiątą generację Passata, który sprzedał się na całym świecie w ponad 34 milionach egzemplarzy.
Nowy model Artura po raz pierwszy przenosi wiedzę McLarena o napędach elektrycznych na seryjnie produkowane supersamochody.