Concept Cars | 14.07.21

Pininfarina TEOREMA Virtual Concept Car

Pierwszy całkowicie opracowany przy użyciu technologii VR futurystyczny samochód koncepcyjny.


Pininfarina TEOREMA Virtual Concept Car

Pininfarina toruje drogę do przyszłości za pomocą futurystycznego i odważnego wirtualnego samochodu koncepcyjnego TEOREMA, całkowicie opracowanego przy użyciu technologii VR. Całkowicie nowa interpretacja w pełni elektrycznej, autonomicznej mobilności w imię doświadczenia użytkownika i technologii, opracowana w celu stworzenia poczucia wspólnoty i wspierania interakcji między pasażerami a środowiskiem zewnętrznym.

 

Kształtowanie designu językiem doświadczenia
Wejście do TEOREMY nie różni się zbytnio od wejścia do salonu. Gdy pasażer wchodzi, tył się otwiera, dach unosi się do góry i do przodu, a podłoga świeci, prowadząc pasażerów do ich miejsc. Wnętrza samochodu zapewniają różne doznania i chwile, w tym obszary prywatności, w których pasażerowie mogą odizolować się podczas snu lub odpoczynku.


TEOREMA może łatwo przełączać się między różnymi trybami jazdy zgodnie z preferencjami pasażerów i różnymi sytuacjami na drodze:

TRYB AUTONOMICZNY: pojazd jest całkowicie autonomiczny, więc właściwie nie potrzebuje kierowcy. W tym trybie kierowca stoi twarzą do pozostałych czterech pasażerów, pozostawiając między sobą wystarczającą odległość, aby dać każdemu poczucie posiadania własnej prywatnej przestrzeni.

TRYB JAZDY: w tym trybie istnieje poczucie wspólnoty i wszystko, co dzieje się w ruchu pojazdu, jest dzielone. Poszczególne obszary wnętrz nabierają tego samego koloru, zapewniając podświadome połączenie łączące wszystkich mieszkańców ze wspólnym doświadczeniem.

TRYB ODPOCZYNKU: gdy samochód znajduje się w trybie spoczynku, całe wnętrze staje się przestrzenią społeczną, w której ludzie mogą poruszać się w dowolnej pozycji. Środowisko wewnętrzne i inteligentne fotele zmieniają się automatycznie, aby umożliwić ludziom nawiązywanie kontaktów towarzyskich lub relaks.


Wyraźne i żywe obrazy wirtualne o niespotykanej głębi kolorów są dopasowane do świata rzeczywistego i umożliwiają pasażerom uzyskanie informacji o istotnych informacjach o ruchu drogowym, interesujących miejscach i ciekawostkach. Pojawiają się za przednią szybą samochodu i bocznymi szybami. Pasażerowie mają również możliwość interakcji z wyświetlanymi informacjami, aby dowiedzieć się więcej lub podzielić się nimi z innymi osobami na pokładzie.


Kompetencje Continental w zakresie inteligentnych powierzchni i inteligentnego szkła zapewniają TEOREMIE ważne cechy zarówno pod względem komfortu użytkowania, jak i bezpieczeństwa. Przyciski wyskakujące są ukryte pod powierzchniami wewnętrznymi samochodu i wynurzają się dopiero wtedy, gdy kierowca przesunie po nich dłoń. Każdy przycisk ma nieco inny kształt, dzięki czemu kierowca łatwo je rozpozna bez odrywania wzroku od drogi. Zastosowanie Smart Glass w tylnej części auta pozwala pasażerom cieszyć się prywatnością i regulować światło wpadające z zewnątrz, dając wtedy możliwość, także dzięki składanym płaskim siedzeniom, stworzenia wygodnego kokonu, w którym można reszta.


Fotele zostały zaprojektowane wspólnie z Poltrona Frau, aby zapewnić maksymalny relaks i umożliwić pasażerom wyciągnięcie się i odpoczynek. Siedziska TEOREMY mogą składać się na płasko, zamieniając się w ławkę lub łóżeczko dające możliwość zwrócenia się do siebie w chwilach biesiadowania lub położenia się w bardziej intymnym czasie.


TEOREMA bazuje na rozwiązaniu platformowym zbudowanym na systemie napędu elektrycznego BENTELER (BEDS). Jest to bardzo wydajne rozwiązanie i umożliwia bardzo szybkie tworzenie nowych pojazdów elektrycznych, o zmniejszonej złożoności i wysokiej jakości, dzięki skalowalnej i modułowej konstrukcji. Dzięki niskiej konstrukcji podwozie Rolling Chassis pozwala na zachowanie przestrzeni wewnątrz samochodu przy zachowaniu stosunkowo niskiej wysokości.



ŠKODA w jedynym starcie w słynnym 24-godzinnym wyścigu Le Mans
Wiadomości | 25.06.20

ŠKODA w jedynym starcie w słynnym 24-godzinnym wyścigu Le Mans

Specjalnie opracowana ŠKODA Sport miała lekki aluminiowy korpus i była oparta na udanym seryjnie produkowanym modelu 1101/1102 ?Tudor?. Václav Bobek i Jaroslav Netušil walczyli o pierwsze miejsce w swojej klasie, dopóki niewielka wada nie spowodowała wypadnięcia samochodu po 13 godzinach wyścigu.

Właśnie rozpoczął się Bangkok International Motor Show 2020 który ma ambicje zrewolucjonizować pokazy samochodowe
Wiadomości | 15.07.20

Właśnie rozpoczął się Bangkok International Motor Show 2020 który ma ambicje zrewolucjonizować pokazy samochodowe

Bangkok International Motor Show 2020 pierwsze takie wydarzenie po lockdownie. Zobacz ceremonie otwarcia.

Latające KIA K5
Wiadomości | 03.08.20

Latające KIA K5

Triple Threat Stunt przedstawia dwa turbodoładowane modele K5 lecące w powietrzu w przeciwnych kierunkach, gdy trzeci model K5 wślizgnął się na miejsce poniżej pary samolotów.