Elastyczna technologia układu napędowego oferowana w nowej gamie BMW serii 5, dająca teraz klientom wybór między układami spalinowymi, hybrydowymi plug-in i w pełni elektrycznymi
Proces opracowywania pierwszego w historii BMW i5 wkracza w ostatnia fazę wraz z dopracowaniem układu sterowania zawieszeniem i systemów wspomagania kierowcy. Już na kilka tygodni przed światową premierą BMW i5 wiadomo, że w pełni elektryczna wersja nowego BMW serii 5 Limuzyna zapewni wyjątkowe wrażenia z jazdy. Innowacyjne zarządzanie dynamiką pionową podnosi słynną równowagę między budzącym zaufanie prowadzeniem i komfortem jazdy serii 5 na jeszcze wyższy poziom. Możliwości zautomatyzowanej jazdy serii 5 zostały również przeniesione w nowy wymiar dzięki Asystentowi autostrady, który może teraz zmieniać pas ruchu poprzez aktywację oka.
W ciągu ponad roku BMW i5 przeszło różnorodny program testów – od pokrytych śniegiem i oblodzonymi nawierzchniami zimowego centrum testowego w Arjeplog w Szwecji, po regiony charakteryzujące się ekstremalnymi upałami i suchością, w jeździe miejskiej oraz na drogach krajowych, autostradach i starannie dobranych torach testowych. Prace dopracowujące wszystkie komponenty związane z wrażeniami z jazdy zostały następnie przeprowadzone na poligonie BMW pod Miramas w południowej Francji. Obejmuje to zapewnienie integralnego obwodu ogrzewania i chłodzenia z funkcją pompy ciepła dla układu napędowego, akumulatora wysokonapięciowego oraz możliwości sterowania wnętrzem BMW i5 w dowolnym momencie zgodnie z wymaganiami. Predykcyjna zdolność zarządzania ciepłem akumulatora wysokonapięciowego toruje drogę do szybkiego i wydajnego ładowania na stacjach szybkiego ładowania prądem stałym.
Produkcja nowej, ósmej generacji BMW serii 5 Limuzyna rozpocznie się latem 2023 roku w zakładach BMW w Dingolfing. Wprowadzenie na rynek serii 5 rozpocznie się w październiku 2023 r.
Nowa seria samochodów sportowych została potwierdzona, a prototypowa produkcja Lotus Type 131 ma się rozpocząć w tym roku w światowej klasy zakładzie produkcyjnym w Hethel w Norfolk.
Ultra-ekskluzywna, zorientowana na tor, ekstremalna edycja Valiant dopuszczona do ruchu drogowego, opracowana w ramach usługi na zamówienie, pochodzi od kierowcy Formuły One Fernando Alonso.
Z 83 tytułami dla kierowców i 106 zwycięstwami w mistrzostwach, Audi R8 LMS jest jednym z najbardziej udanych samochodów wyścigowych GT3.