W ciągu ostatnich 45 lat nagromadziło się mnóstwo interesujących historii i faktów, które opublikowaliśmy dla Ciebie!
-1- Czterocylindrowy silnik GTI
Charakterystyka GTI: nadal opiera się na solidnym czterocylindrowym silniku benzynowym, aby zapewnić maksymalną przyjemność z jazdy. Zaczęło się to w 1976 roku jako silnik wtryskowy o mocy 110 KM, ale teraz nowy Golf GTI ma ponad dwukrotnie większą moc - potężny 245 KM! Golf 1 rozpędzał się już od 0 do 100 km / h w imponujące 9,2 sekundy, podczas gdy wskazówka prędkościomierza przestała się poruszać przy 182 km / h. W tamtych czasach limuzyny średniej klasy miały trudności z osiągnięciem granicy 160 km / h. Mało tego: nowy Golf GTI pędzi dalej, aż osiągnie 250 km / h (z ograniczeniem elektrycznym).
-2- Unikalny projekt obręczy dla każdej generacji GTI
Połączenie opon i felg w samochodzie stanowi kluczowy czynnik łączący, który zapewnia optymalne przeniesienie osiągów napędu na drogę. Jest to szczególnie ważne w przypadku obecnego najwyższego 300-konnego GTI, Golfa GTI Clubsport, który jest dostępny z innowacyjnym Vehicle Dynamics Manager i nowym profilem jazdy „Nürburgring”. Optyka też jest ważna: prawie 50 procent ogólnego wyglądu samochodu można przypisać felgom.
-3- Zaplanowano 5000 Golfów GTI, natomiast łącznie zbudowano ponad 2,3 miliona egzemplarzy
Anton Konrad, ówczesny szef działu prasowego Volkswagena: „Chcieliśmy stworzyć sportową serię Volkswagena z odrobiną niedopowiedzenia. Planowaliśmy zbudować 5000 takich samochodów, których można by użyć do zrobienia zakupów lub jazdy po torze wyścigowym ”. Dział sprzedaży nie był szczególnie optymistyczny przed IAA 1975: „Nie sprzedamy nawet 500 takich GTI”. I okazało się, że mają rację. Ostatecznie sprzedano nie 500 Golfów GTI, ale ponad 2,3 miliona!
-4- Europejska estetyka połączona z wygodą
Gwiezdny projektant Giorgetto Giugiaro stworzył wygląd Golfa w Turynie. Herbert Schäfer, ówczesny dyrektor projektowy, zamontował legendarną czerwoną listwę GTI w Wolfsburgu, a kultowy wzór w kratkę został wyprodukowany przez pierwszą kobietę z działu projektowego Volkswagena - Gunhild Liljequist. Wizyta w Londynie podczas podróży po Wielkiej Brytanii okazała się dla niej inspiracją. Czarny był wystarczająco sportowy, ale szukała drugiego koloru z mocnym, wyrafinowanym efektem - i zdecydowała się na czerwień. Projekt piłki golfowej do gałki zmiany biegów w 4-biegowej skrzyni biegów był również jej pomysłem. To nadal zdobi 6-biegową skrzynię biegów w Golfie GTI ósmej generacji. Masz również możliwość zamówienia samochodu z 7-biegową dwusprzęgłową skrzynią biegów i funkcją shift-by-wire.
-5- Legendarna trójramienna „kierownica spluwaczki”
Gotowy do jazdy: Golf GTI ma teraz nową wielofunkcyjną sportową kierownicę z przyciskami dotykowymi, perforowaną skórą i zapięciem GTI. Golf 1 GTI miał już trójramienną kierownicę w podobnym stylu: fani pieszczotliwie nazywali ją „spluwaczkową kierownicą” - ponieważ logo Wolfsburga znajdowało się w głębokiej wnęce - i do dziś pozostaje przedmiotem kolekcjonerskim.
-6- Golf GTI Cabrio? Tak, w szóstym pokoleniu
Topless Golf 6 GTI: w Golfie GTI Cabrio system elektrohydrauliczny otwierał miękki dach w 9,5 sekundy, wymagając 11 sekund, aby zamknąć go przy prędkości 30 km / h. Przy zamkniętym dachu można było osiągnąć 237 km / h. W miesiącach poprzedzających wycofanie GTI Cabrio było nawet oficjalnie określane jako „najpotężniejszy otwarty Volkswagen”! Oczywiście Porsche 918 Spyder lub Lamborghini Huracán Spyder były najpotężniejszymi samochodami produkowanymi przez Grupę, ale po zaprzestaniu produkcji Golfa R Cabrio Golf GTI Cabrio był najszybszym samochodem bez dachu, który wyjechał z Wolfsburga.
-7- 2012 rok to spotkanie dwóch światowych marek - w Golfie GTI adidas
Cytując broszurę: „Twój osobisty trener zaleca 30 minut ćwiczeń każdego dnia. Całe szczęście, że nie powiedział ci, z czym masz ćwiczyć ”. Trzeba było szybko wyjść z bloków w 2012 roku, aby zabezpieczyć adidas Golf GTI z limitowanej edycji 4410. Możesz wtedy usiąść w jednym ze sportowych foteli z wyhaftowanym logo „adidas”, z tymi trzema słynnymi paskami „adidas” biegnącymi pośrodku.
-8- Pierwszy GTI do komunikacji
Bardziej progresywny niż kiedykolwiek: obecny Golf - w tym Golf GTI - jest pierwszym seryjnym samochodem Volkswagena wyposażonym w komunikację Car2X. Inne samochody używają połączenia WLANp, aby ostrzec Cię o zbliżającym się niebezpieczeństwie, takim jak koniec korka lub niebezpiecznego obszaru, w ciągu milisekund. Innowacyjny menedżer dynamiki pojazdu przenosi wydajność na wyższy poziom. Oznacza to, że Golf GTI to nie tylko samochód sportowy, ale także pozwala korzystać z ulepszonych funkcji bezpieczeństwa. Fakt uboczny: nowoczesny Volkswagen zawiera dziesięć razy więcej oprogramowania niż nowoczesny telefon komórkowy.