Został zaprojektowany tak, aby emitować jak najmniejszy ślad CO2 ze wszystkich dotychczasowych samochodów Volvo, jednocześnie być bezpieczniejszym, wygodniejszym i przyjemniejszym.
Zaprezentowany dziś światu w Mediolanie we Włoszech i dostępny na zamówienie na wybranych rynkach, EX30 jest pierwszym małym SUV-em premium Volvo i rozszerza stale rosnącą ofertę w pełni elektrycznych modeli do czterech modeli. Ponieważ rynek szybko zmierza w kierunku pełnej elektryfikacji, EX30 pomoże marce zaspokoić rosnący popyt na samochody w pełni elektryczne w szybko rozwijającym się segmencie.
Co więcej, atrakcyjna cena modelu EX30, zaczynająca się od około 36 000 euro, oznacza, że klienci otrzymują w pełni elektrycznego SUV-a klasy premium za cenę zbliżoną do jego odpowiednika z silnikiem spalinowym. EX30 będzie również dostępny z pakietem abonamentowym Care by Volvo, z ustalonymi cenami i przejrzystym procesem zamawiania, dzięki czemu zamówienie jednego z nich jest dziecinnie proste.
EX30 ucieleśnia wszystkie wartości projektowe marki w mniejszym formacie. Duży rozstaw osi, duże koła i równe zwisy nadają nadwoziu równowagę i wyrafinowanie. Jest wyraźnie elektryczny, z pewną twarzą, zamkniętą osłoną i cyfrowym odwzorowaniem reflektorów Młota Thora. Pięć żywych kolorów nadwozia, od stylowego Cloud Blue po jaskrawy i wyrazisty Moss Yellow – ten ostatni inspirowany porostami rosnącymi na skałach wzdłuż zachodniego wybrzeża Szwecji, nadaje mu charakter i osobowość.
Porozmawiajmy więc o technologii akumulatorów marki. Po pierwsze, gdy mówimy o układach napędowych, nie ma czegoś takiego jak po prostu „akumulator”. Zamiast tego Volvo daje swobodę wyboru technologii akumulatorów, która najlepiej odpowiada potrzebom klienta, oferując EX30 z trzema opcjami układu napędowego i dwoma różnymi rodzajami akumulatorów, co pozwala również zaoferować atrakcyjną cenę wyjściową dla EX30.
Na krótsze odległości między ładowaniami, opcja z jednym silnikiem i baterią LFP o standardowym zasięgu, która wykorzystuje chemię fosforanu litowo-żelazowego, jest bardziej opłacalna i wymaga mniej zasobów w produkcji, co oznacza, że jest najlepszą opcją, jeśli nie potrzebujesz maksymalnego zasięgu.
Wariant z jednym silnikiem o rozszerzonym zasięgu z baterią o zwiększonym zasięgu NMC. Akumulator NMC zawiera lit, nikiel, mangan i kobalt i wytwarza energię wydajniej niż wariant LFP. Ta opcja z jednym silnikiem i zwiększonym zasięgiem zapewnia zasięg do 480 km między ładowaniami.
Jeśli wydajność jest priorytetem, wariant Twin Motor Performance, w który łączy akumulator NMC z dodatkowym drugim silnikiem elektrycznym. Ten wariant EX30 z napędem na wszystkie koła zapewnia moc 315 kW (428 KM) i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,6 sekundy, to oficjalnie najszybciej przyspieszający samochód Volvo w historii!
Kolejną rzeczą, którą EX30 robi szybko, jest ładowanie. Wariant Twin Motor o zwiększonym zasięgu ma moc ładowania do 153 kW, podczas gdy samochód o standardowym zasięgu ma moc ładowania 134 kW. Oznacza to, że możesz naładować baterię od 10 do 80 procent w nieco ponad 25 minut. Za pomocą wyświetlacza centralnego i aplikacji w samochodzie możesz ustawić natężenie, maksymalny poziom ładowania i czas rozpoczęcia ładowania.