Grecale zachowuje właściwą równowagę między wszechstronnością, elegancją, wydajnością i innowacją, gwarantując jednocześnie wydajność, komfort i bezpieczeństwo.
Nowy SUV wyróżnia się przestronnością i komfortem, szczycąc się imponującym zestawem „najlepszych w swojej klasie” funkcji. Jest najlepszy w swojej klasie pod względem przestrzeni wewnętrznej, właściwości jezdnych, prowadzenia, przyspieszenia (0-100 km/h w 3,8 sekundy – w Trofeo), prędkości maksymalnej (285 km/h – ponownie w Trofeo), jakości dźwięku oraz szerokie zastosowanie szlachetnych materiałów, takich jak drewno, włókno węglowe i skóra.
Projekt Grecale obejmuje nowy symbol wizualny Maserati, który wyróżnia każdy nowy model od MC20. Z przodu mamy niską i imponującą maskownicę. Profil wyróżnia się kontrastem między czystością a techniką, z wysoce płynnym korpusem z meandrowymi, wizualnymi formami i jego technicznymi komponentami podkreślonymi przez zastosowanie włókna węglowego. Tylne światła w kształcie bumerangu z tyłu są inspirowane modelem Giugiaro 3200 GT i pasują do linii trapezoidalnej, która jest jeszcze bardziej uderzająca dzięki efektowi coupé kabiny i jej wykończeniu jak w samochodzie sportowym.
Wewnątrz, w kabinie, wyróżniające się specyfikacje techniczne obejmują tradycyjną tarczę zegarową Maserati. Po raz pierwszy w wersji cyfrowej, dzięki sterowaniu głosowemu zmienia się w prawdziwego konsjerża w samochodzie. Wszystko staje się dotykowe, z ekstremalną estetyczną czystością. Technologia jest kontrolowana z wyświetlaczy: duży ekran centralny o przekątnej 12,3”, największy, jaki kiedykolwiek widziano w Maserati, kolejny wyświetlacz o przekątnej 8,8” dla dodatkowych elementów sterujących i trzeci dla pasażerów na tylnych siedzeniach.
Wrażenia z jazdy są zarządzane przez system multimedialny Maserati Intelligent Assistant (MIA), najnowocześniejszy system informacyjno-rozrywkowy oraz Maserati Connect.
Dźwięk w samochodzie jest przesuwany do absolutnych granic przyjemności dzięki wszechstronnemu wrażeniu dźwiękowemu, zapewnionemu przez typowy ryk Maserati i wciągający system dźwiękowy Sonus faber 3D. System Sonus faber – standardowo na poziomie Premium – obejmuje 14 głośników lub 21 głośników na żądanie na poziomie High Premium.
Dostępna jest niezwykle szeroka gama silników: konwencjonalny spalinowy, hybrydowy, a za rok Grecale będzie także pierwszym w pełni elektrycznym SUV-em w historii Maserati.
W momencie wprowadzenia na rynek zostaną wprowadzone trzy wersje: GT, napędzana czterocylindrowym silnikiem typu mild hybrid o mocy 300 KM; Modena, z czterocylindrowym, łagodnym silnikiem hybrydowym o mocy 330 KM; oraz potężny Trofeo, wyposażony w wysokowydajny silnik benzynowy V6 o pojemności 3,0 l i mocy 530 KM oparty na silniku Nettuno zamontowanym w MC20.
W momencie premiery Grecale jest również dostępny w PrimaSerie Launch Edition, limitowanej edycji z ekskluzywną zawartością.
Uzupełnieniem oferty jest Grecale Folgore, w 100% elektryczna wersja z technologią 400V.