Premiery | 01.09.21

Całkowicie nowa Kia Sportage

Premiera online pierwszej wyłącznie europejskiej wersji Sportage w jej 28-letniej historii, również jako wersja hybrydowa typu plug-in. Na żywo podczas IAA Mobility w Monachium.

Kia Europe zaprezentowała dziś Sportage w wersji na rynki europejskie, który dopracowano tak, aby popularny SUV ustanowił nowe standardy w segmencie tego typu aut w Europie. Nowa Kia Sportage łączy w sobie elegancką, ale muskularną i nowoczesną stylistykę nadwozia z najnowocześniejszym wnętrzem klasy premium, którego najbardziej wyjątkowym elementem jest zakrzywiony wyświetlacz. Integruje on najnowsze osiągnięcia z dziedziny łączności ze światem zewnętrznym oraz z innymi urządzeniami.

 

Zobacz premierę nowej KIA Sportage, America <<< 27.10.2021

 

Europejska wersja Kia Sportage, skonstruowana na nowej platformie podłogowej, oferuje optymalnie dostosowane do europejskich dróg rozstaw osi, wymiary i proporcje. Bardzo skrupulatne podejście do projektowania pomogło w stworzeniu SUV-a, który idealnie pasuje do wymagań europejskich nabywców. Świadczą o tym codzienna funkcjonalność i wszechstronność nowego Sportage. W porównaniu z modelem poprzedniej generacji znacznie zwiększono pojemność bagażnika, przestrzeń nad głową i miejsce na nogi.

 

Dodatkowo, możliwości europejskiej wersji Sportage zwiększają najnowocześniejsze hybrydowe układy napędowe, które przyczyniają się do radykalnej redukcji emisji i do zmniejszenia zużycia paliwa. Zaawansowana technologicznie odmiana hybrydowa typu plug-in (PHEV), to kolejna nowość w europejskiej gamie najpopularniejszego SUV-a marki Kia. Nowy Sportage PHEV może poruszać się bezemisyjnie, wyłącznie z wykorzystaniem napędu elektrycznego, a jego zasięg na energii elektrycznej wystarcza do zaspokojenia większości codziennych podróży z domu do pracy lub na codzienne zakupy. Najnowsze silniki benzynowe i wysokoprężne również są oferowane i dostępne w różnych wariantach mocy, dzięki czemu Sportage obejmuje zróżnicowane potrzeby klientów w całej Europie.

 


W nowym Sportage debiutują liczne rozwiązania technologiczne, dzięki którym popularny SUV gwarantuje dynamiczne właściwości jezdne. Dzięki kontroli pracy amortyzatorów w czasie rzeczywistym, elektronicznie sterowane zawieszenie nowej generacji (ECS) oferuje znakomity komfort tłumienia nierówności i najwyższy poziom bezpieczeństwa. Nowy tryb jazdy w terenie zapewnia wyjątkowe możliwości poruszania się w trudniejszych warunkach, takich jak śnieg, błoto i piasek.

Nowy Sportage jest też liderem w dziedzinie bezpieczeństwa i oferuje zarówno bierne, jak i aktywne, zaawansowane technologicznie systemy z rodziny DriveWise. W tym również pakiet nowoczesnych systemów wspomagania kierowcy (ADAS).

 

Nowy Sportage wyróżnia się designem na tle konkurentów. Charakterystyczne linie nadwozia falują wzdłuż niego i wzmacniają stylistyczne napięcie. Jednocześnie, z misterną grafiką linii współgrają gładkie powierzchnie nadwozia. Wszystko razem sprawia, że na drodze nowy Sportage prezentuje się dynamicznie i asertywnie zarazem.

Nowa filozofia designu marki Kia „Przeciwieństwa, które się uzupełniają” – zaprezentowana na początku tego roku i przyjęta z wielkim uznaniem przez niezależnych stylistów – jest podstawą stylu nowego Sportage oraz ma wpływ na każdy aspekt jego wyglądu i charakteru.

 

Z przodu nowego Sportage uwagę zwraca dynamicznie stylizowana przednia część z precyzyjnie wykonaną czarną osłoną chodnicy, która rozciąga się na całą szerokość auta. Wlot powietrza do chodnicy w kształcie tygrysiego nosa, od lat wyróżniający modele marki Kia, zinterpretowano na nowo. Łączy się on teraz z charakterystycznymi światłami do jazdy dziennej w kształcie bumerangu i z matrycowymi reflektorami w technologii LED.

Wyjątkowo okazale nowy Sportage prezentuje się oglądany z profilu – charakterystyczne linie nadwozia przecinają gładkie powierzchnie blach płynnie łącząc się z nimi i tworząc kontrastujące ze sobą bryły.

Czarny dach – kolejna nowość w europejskiej wersji Sportage – podkreśla sportowy profil i dynamicznie stylizowany słupek C. Chromowana linia boczna wznosi się ku tyłowi nowego Sportage, tworząc harmonijną linię z tylnym spojlerem, dodatkowo podkreślającym sportowy charakter samochodu.

Wyraźnie zaznaczone boczne linie nadwozia podkreślają jego szerokość i spotykają się z tyłu ze smukłymi niczym brzytwa światłami do jazdy dziennej, które zdają się wcinać w nadwozie z niezwykłą precyzją. Łączą się one w pas, który przebiega nad nowym logo marki Kia. Design tylnych świateł sprawia, że nowy Sportage widziany od tyłu wygląda na znacznie szerszy niż jest w rzeczywistości.

W zależności od wersji wyposażenia, nowy Sportage jest dostępny z 17-, 18- lub 19-calowymi obręczami kół z lekkich stopów. Do wyboru jest aż pięć wzorów i kolorów obręczy kół.

 

Wnętrze nowego Sportage ma śmiały charakter, jest wykonane z miękkich w dotyku materiałów i obfituje w innowacyjne technologie. Ultranowoczesna kabina jest zorientowana na kierowcę i zapewnia intuicyjną obsługę. Wnętrze jest bardzo starannie wykończone i łączy przełomową technologię, która obfituje w luksusowe funkcje z najwyższej jakości materiałami oraz z nowoczesnym stylem.

W nowoczesnej kabinie nowego Sportage uwagę zwracają pięknie rzeźbiony, zakrzywiony wyświetlacz z panelem dotykowym oraz otwory wentylacyjne, które wykonano z ogromną dbałością o detale. Zakrzywiony wyświetlacz sprawia, że deska rozdzielcza nowego Sportage wydaje się szersza i głębsza niż jest w rzeczywistości.

Zaawansowany technologicznie 12,3-calowy ekran dotykowy działa jak centrum dowodzenia wszystkimi funkcjami z łącznością na czele. Obydwa systemy zostały zaprojektowane tak, aby były łatwe w użyciu, intuicyjne w obsłudze i przyjemne w dotyku. Zestaw wskaźników o przekątnej 12,3 cala jest wyposażony w najnowszej generacji, ciekłokrystaliczny wyświetlacz, który zapewnia niezwykle precyzyjną i wyraźną grafikę. Dzięki zaawansowanej łączności ze światem zewnętrznym, oprogramowanie nowego Sportage i mapy nawigacji są aktualizowane bezprzewodowo. Nowoczesne oprogramowanie umożliwia użytkownikom zdalne łączenie się z samochodem za pośrednictwem aplikacji UVO Connect na smartfona. Interaktywna, łatwa w użyciu aplikacja zapewnia im również dostęp do kluczowych funkcji, takich jak usługi Kia Live Services, nawigacja online, rozpoznawanie głosu i integracja kalendarza ze smartfona. Aplikacja Kia Connect umożliwia też np. szybkie sprawdzenie czy samochód i okna są zamknięte oraz informację na temat lokalizacji auta. Za przestrzenny dźwięk w nowym Sportage odpowiada system audio klasy premium marki Harman Kardon.

Nowy Sportage w wersji europejskiej jest dostępny również w sportowej odmianie, która jeszcze bardziej podkreśla jego dynamiczny charakter. Model GT-Line jest oferowany w żywych, kontrastowych kolorach nadwozia. We wnętrzu zastosowano mocny kontrast między czernią a bielą, co nadaje wersji GT-Line sportowego stylu.

 

Nowy Sportage będzie dostępny z szeroką gamą mocnych i wydajnych układów napędowych, w tym z najnowocześniejszymi hybrydowymi, a także z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi najnowszej generacji, które charakteryzują się niską emisją spalin.

Od samego początku prac projektowych nad nowym Sportage wiadomo było, że do jego napędu będą służyć najnowsze zelektryfikowane układy napędowe, dzięki którym będzie on jednym z najbardziej wydajnych SUV-ów dostępnych na rynku. Skonstruowany w oparciu o zaawansowaną platformę podłogową przystosowaną do zelektryfikowanych układów napędowych – zarówno hybrydowych (HEV), jak i hybrydowych typu plug-in (PHEV) – nowy Sportage w wersji europejskiej to SUV bezkompromisowy i ekologiczny.

Rozmieszczenie podzespołów układu napędowego w wersjach HEV i PHEV zostało tak przemyślane, aby nie wpływały one negatywnie ani na wielkość przedziału pasażerskiego, ani na pojemność bagażnika. W wersji HEV akumulator znajduje się pod tylną kanapą, dzięki czemu przestrzeń na nogi dla pasażerów drugiego rzędu jest taka sama, jak w Sportage z silnikiem spalinowym. W nowym najpopularniejszym SUV-ie marki Kia w wersji PHEV akumulator jest umieszczony centralnie między osiami pod podłogą auta, co zapewnia równomierny rozkład masy oraz nie ogranicza przestronności wnętrza.

Sportage PHEV jest wyposażony w wielokrotnie nagradzaną 1,6-litrową jednostkę napędową T-GDI, w silnik elektryczny o mocy 66,9 kW oraz w akumulator litowo-jonowy zdolny zmagazynować 13,8 kWh energii. Układ napędowy generuje łączną moc systemową 265 KM, przy czym silnik spalinowy osiąga moc 180 KM.

Najnowocześniejszy akumulator w Sportage PHEV jest wyposażony w zaawansowaną technologicznie jednostkę zarządzającą pracą akumulatora, która stale monitoruje jego stan, w tym takie czynniki, jak poziom prądu, napięcie, izolację oraz diagnostykę błędów. Akumulator jest również wyposażony w zaawansowaną jednostkę monitorowania ogniw, która mierzy i monitoruje zarówno ich napięcie, jak i temperaturę.

Sportage HEV również wykorzystuje silnik 1.6 T-GDI o mocy 180 KM i jest wyposażony w silnik elektryczny o mocy 44,2 kW oraz w akumulator litowo-jonowy o pojemności energetycznej 1,49 kWh. Moc systemowa w Sportage HEV wynosi 230 KM.

Nowy silnik 1.6 T-GDI jest również oferowany pod maską Sportage z układem napędowym typu mild hybrid (MHEV), który opracowano w celu zmniejszenia emisji i optymalizacji zużycia paliwa. Sportage MHEV łączy większą wydajność z dynamiką. Jego układ napędowy generuje moc 150 lub 180 KM. Czterocylindrowa jednostka napędowa odznacza się zwiększoną wydajnością dzięki zastosowaniu nowego i zoptymalizowanego procesu spalania, nowego układu chłodzenia oraz ograniczeniu tarcia kluczowych elementów silnika poprzez zastosowanie łożysk kulkowych o niskim tarciu, jak również dzięki zaawansowanemu systemowi zarządzania temperaturą pracy silnika.

W chwili rozpoczęcia sprzedaży nowego Sportage w wersji europejskiej gama silników będzie obejmować również bardzo wydajną wysokoprężną jednostkę napędową o pojemności 1,6 litra, dostępną w dwóch wariantach mocy – 115 KM lub 136 KM. Silnik ten jest wyposażony w zaawansowane technologie aktywnej kontroli emisji spalin SCR, która do minimum redukuje takie zanieczyszczenia, jak NOx i cząstki stałe. W wersji o mocy 136 KM nowy Sportage z tym silnikiem jest dostępny z technologią MHEV, która dodatkowo zmniejsza emisje i wpływa na poprawę osiągów samochodu.

Silnik 1.6 T-GDI współpracuje z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową (7DCT). Dostępna jest także 6-biegowa przekładnia mechaniczna (6MT). Wersje z silnikiem Diesla o pojemności 1,6 litra – z technologią MHEV lub bez – są łączone ze skrzynią biegów 7DCT.

Wszystkie wersje silnikowe nowego Sportage w wersji europejskiej są wyposażone w system Idle Stop-and-Go, który wyłącza silnik podczas postoju auta, co zapewnia dalszą oszczędność w zużyciu paliwa oraz redukcję emisji. System ISG współpracuje z systemami asystującymi, dzięki którym potrafi określić czy i kiedy należy uruchomić ISG, gdy np. Sportage zbliża się do skrzyżowania. Pozwala to wyeliminować niepotrzebne zatrzymywanie i uruchamianie silnika oraz informuje kierowcę o działaniu ISG.

 

Nowa Kia Sportage przeznaczona dla klientów w Europie – w tym również premierowy model PHEV – zadebiutuje podczas pierwszego Salonu Samochodowego IAA Mobility w Monachium, który odbędzie się w dniach 7-12 września. Odwiedzający go znajdą stoisko marki Kia na Placu Odeona. Sprzedaż nowej Kia Sportage rozpocznie się jeszcze w tym roku.



Kia EV6 na pierwszych zdjęciach pokazuje swoją filozofię projektowania
Elektryczne | 15.03.21

Kia EV6 na pierwszych zdjęciach pokazuje swoją filozofię projektowania

Zaawansowane technologicznie detale oraz nowoczesne i przestronne wnętrze możliwe dzięki pierwszej dedykowanej platformie Kia EV (E-GMP).

Ford Performance prezentuje nowego Forda GT Heritage Edition
Tuning | 18.08.20

Ford Performance prezentuje nowego Forda GT Heritage Edition

Inspirowany wyścigami w Daytona z 1966 roku, stylową mroźną biel z odsłoniętym włóknem węglowym i barwą Race Red, która jest hołdem dla 55. rocznicy epickiego wyścigu, w którym Ford osiągnął pierwsze 24-godzinne zwycięstwo w wytrzymałości

Audi RS 5 w nowej odsłonie Coupé oraz Sportback
Wiadomości | 18.04.20

Audi RS 5 w nowej odsłonie Coupé oraz Sportback

Wiele detali stylistycznych i nowa koncepcja obsługi: odświeżone modele RS 5 w wariantach Sportback i Coupé, charakteryzuje nowy język stylistyczny RS zaczerpnięty z większych, siostrzanych modeli RS 6 Avant i RS 7 Sportback. Elementami obsługi steruje się z poziomu 10,1-calowego, centralnego ekranu dotykowego MMI. Silnik V6 biturbo o mocy 331 kW (450 KM) (zużycie paliwa w trybie jazdy mieszanej w l/100 km: 9,7 ? 9,3 (Coupé), 9,9 ? 9,4 (Sportback); emisja CO2 w trybie jazdy mieszanej w g/km: 220-210 (Coupé), 223-214 (Sportback), stały napęd na cztery koła quattro oraz inteligentna technika zawieszenia z systemem dynamicznej kontroli jazdy (DRC) gwarantują wyjątkowe parametry jazdy.