Elektryczne | 09.11.23

Nowy Peugeot E-RIFTER

Nowy PEUGEOT E-RIFTER wprowadza nową stylistykę marki, zachowując przy tym swój muskularny, solidny i przyjazny styl, podkreślający jego silną osobowość poszukiwacza przygód.


Nowy Peugeot E-RIFTER

Nowy E-RIFTER prezentuje zmieniony, bardziej dynamiczny przód, którego głównym wyróżnikiem jest unikalny grill z umieszczonym na nim centralnie nowym logo PEUGEOT. Jego obramowanie stanowi kultowa sygnatura świetlna marki w kształcie śladu trzech pazurów.

 

E-RIFTER otrzymuje całkowicie nową deskę rozdzielczą o udoskonalonej ergonomii i jeszcze wyższej jakości wykończenia. Jest ona zbudowana wokół kultowego PEUGEOT i-Cockpit® i posiada całkowicie nowy, 10-calowy ekran dotykowy o wysokiej rozdzielczości, umieszczony w jej górnej, centralnej części (patrz poniżej).

 

Wysiłek włożony w zwiększenie całkowitej efektywności energetycznej pozwolił utrzymać osiągi samochodu na niezmienionym poziomie – prędkość maksymalna 135 km/h, przyspieszenie od 0 do 100 km/h w ciągu 11,2 sekundy – przy równoczesnym zwiększeniu zasięgu, który wynosi teraz do 320 km.

 

Komfortowy poziom mocy do wykorzystania zgodnie z jednym z trzech dostępnych trybów jazdy. PEUGEOT E-RIFTER dysponuje maksymalną mocą 100 kW (136 KM) i maksymalnym momentem obrotowym 270 Nm. Do wyboru są trzy tryby jazdy: Eco, sprzyjający zwiększaniu zasięgu, Power, zapewniający maksymalne osiągi przy pełnym obciążeniu i Normal.

 

W celu optymalizacji zasięgu, nowy E-RIFTER został wyposażony w system hamowania rekuperacyjnego o trzech poziomach odzyskiwania energii aktywowanych za pomocą łopatek umieszczonych pod kierownicą. To jedyne takie rozwiązanie dostępne na rynku.

 

W nowym e-RIFTERZE jest obecnie montowana pompa ciepła (w zależności od rynku). Poprawia ona komfort cieplny pasażerów przy jednoczesnym zwiększeniu efektywności energetycznej, a tym samym zasięgu samochodu.

 

Skuteczne, szybkie ładowanie. Dostępna w standardzie ładowarka pokładowa o mocy 7,4 kW lub oferowana w opcji ładowarka prądu trójfazowego o mocy 11 kW umożliwia bezproblemowe ładowanie akumulatora trakcyjnego E-RIFTERA o pojemności użytecznej 50 kWh z dowolnego dostępnego terminala. Możliwe jest także szybkie ładowanie prądem stałym ze źródeł o mocy do 100 kW.



Hyperion XP-1 wodorowy supersamochód zbudowany w technologii NASA już w sierpniu
Super Cars | 16.07.20

Hyperion XP-1 wodorowy supersamochód zbudowany w technologii NASA już w sierpniu

Amerykański start-up Hyperion zaprezentuje w przyszłym miesiącu swój napędzany wodorem XP-1, obiecując osiągi super samochodu dzięki technologii napędu Nasa.

Aston Martin oficjalnym samochodem bezpieczeństwa w F1
MotorSport | 08.03.21

Aston Martin oficjalnym samochodem bezpieczeństwa w F1

Model Vantage jako oficjalny samochód bezpieczeństwa oraz model DBX jako oficjalny samochód medyczny.

Nowy prototyp Maserati MC20 na testach w Modenie
Super Cars | 23.12.21

Nowy prototyp Maserati MC20 na testach w Modenie

Wczesny prototyp nowego kabrioletu MC20 opuścił bramy historycznej fabryki w Modenie. Tym razem w kamuflażu, przedstawiający grę chmur, w końcu to kabriolet.