Wiadomości | 14.07.21

Nowy Nissan Qashqai, trzecia generacja kultowego crossovera marki

Pierwsze egzemplarze modelu, którego liczba zamówień złożonych przez klientów w Europie przekroczyła już 10 tysięcy, pojawiają się w salonach sprzedaży.


Nowy Nissan Qashqai, trzecia generacja kultowego crossovera marki

Trzecia generacja kultowego crossovera Nissana miała swoją oficjalną premierę w lutym, a obecnie pierwsze egzemplarze pojawiają się w salonach sprzedaży na terenie Europy. Dzięki sprawnej realizacji strategii działań przedpremierowych Nissana, klienci mieli możliwość zobaczyć i poznać najnowszą generację modelu Qashqai w wirtualnym świecie – mogli zajrzeć pod karoserię, aby dowiedzieć się więcej na temat nowej płyty podłogowej i zaawansowanej technologicznie gamy silnikowej oraz zapoznać się z innowacyjnymi elementami wyposażenia, które gwarantują jeszcze wyższy poziom komfortu, wygody i bezpieczeństwa.

Nowy Nissan Qashqai został zaprojektowany na nowej platformie CMF-C, która pozwoliła projektantom, konstruktorom i inżynierom Nissana stworzyć samochód spełniający wysokie wymagania klientów w zakresie stylistyki, przestronności wnętrza, dynamiki i poziomu emisji dwutlenku węgla. Płyta podłogowa CMF-C to całkowicie nowa konstrukcja, zaprojektowana i opracowana w celu zapewnienia konkurencyjności budowanych na niej pojazdów, oferująca wrażenia z jazdy i użytkowania, jakich będą oczekiwać klienci w kontekście znacznego postępu w przemyśle motoryzacyjnym.


Jednym z najbardziej znaczących ulepszeń w zakresie poprawy zachowania samochodu w czasie jazdy jest ogólne zwiększenie sztywności nadwozia – o 48% w porównaniu do ustępującego modelu. Dzięki sztywniejszej płycie podłogowej inżynierowie Nissana mogli precyzyjniej dostroić charakterystykę sprężyn i amortyzatorów zawieszenia, wiedząc, że będą one teraz reagować wyłącznie na nierówności nawierzchni, a nie na ruchy wynikające z ograniczonej sztywności platformy. Zwiększy to precyzję prowadzenia, skróci czas reakcji i zredukuje wibracje.

Pomimo ogólnego zwiększenia sztywności, nadwozie jest o ponad 60 kg lżejsze, co przyczynia się do ogólnej poprawy ekonomii eksploatacji nowego modelu i jednocześnie zmniejsza siły bezwładności pojazdu występujące podczas jazdy, dzięki czemu kierowcy odczują poprawę jego zwinności.


Kierowcy Nissana Qashqai poprzedniej generacji natychmiast zauważą pozytywne zmiany w układzie kierowniczym, w którym stabilność jazdy na wprost jest teraz bardziej odczuwalna i wyraźna. Wynika to z przeniesienia silnika wspomagania kierownicy bezpośrednio w pobliże drążka kierowniczego. Zmniejszyło to uczucie tarcia kierownicy, dając jednocześnie bardziej naturalny wzrost siły potrzebnej do obrotu kierownicą w miarę zwiększania kąta obrotu.


Qashqai będzie oferowany z dwoma różnymi układami napędowymi. Pierwszy z nich oparty jest na 1,3-litrowym benzynowym silniku typu mild hybrid, dostępnym w dwóch wariantach mocy.

Układ 12V ALiS typu mild hybrid dostępny w nowym modelu Qashqai to bardziej przystępna cenowo technologia hybrydowa, która łączy wspomaganie ruszania, wydłużony czas wyłączenia pracy silnika benzynowego, szybki restart i wyłączenie silnika na biegu jałowym, co skutkuje poprawą zarówno zużycia paliwa, jak i emisji CO2.

 

Podczas hamowania następuje odzyskiwanie energii, magazynowanej w akumulatorze litowo-jonowym. Zgromadzona energia jest następnie dostarczana do systemu w przypadku krótkiego postoju z wyłączonym silnikiem, wyłączenia silnika przy hamowaniu z niewielką prędkością i podczas wspomagania przyspieszania.

W czasie wytracania prędkości i przy prędkości mniejszej niż 18 km/h, przy lekkim hamowaniu, silnik wyłącza się, a zgromadzona energia jest wykorzystywana do zasilania urządzeń elektrycznych pojazdu. Pozwala to na wydłużenie czasu wyłączenia silnika, co przekłada się na obniżenie zużycia paliwa.

 

Standardowym wyposażeniem nowego modelu Qashqai jest sześciobiegowa manualna skrzynia biegów. Odpowiednio dobrane przełożenia poprawiły dynamikę przyspieszenia na środkowych biegach. Wyższe biegi zostały zoptymalizowane pod kątem zmniejszenia hałasu występującego podczas jazdy oraz ogólnej ekonomii.

Nowa automatyczna skrzynia biegów Xtronic została zaprojektowana tak, aby w codziennej jeździe oferować to, co najlepsze. W mieście, przy częściowym otwarciu przepustnicy, przyspieszenie jest płynne, a prędkość obrotowa silnika pozostaje stała. Kiedy jednak wymagane jest natychmiastowe przyspieszenie, skrzynia biegów natychmiast znajduje optymalne przełożenie i reaguje w sposób skokowy, dając poczucie jeszcze lepszego zestrojenia z silnikiem.

 

Układ napędu na cztery koła został zmodernizowany i wyposażony w sprzęgło nowego typu, które po wykryciu poślizgu przednich kół pięciokrotnie szybciej niż w modelu poprzedniej generacji rozpoczyna przekazywanie siły napędowej na tylne koła. Dzięki nowemu przełącznikowi trybów jazdy na konsoli środkowej możliwa jest lepsza interakcja kierowcy z samochodem. Pozwala on kierującemu wybrać tryb pracy napędu na cztery koła w zależności od warunków jazdy. Dostępne są tryby: Standard, Eco, Sport, Śnieg i Off-Road.

 



Pojazd badawczy Mercedes-Benz F 400 Carving
Concept Cars | 20.10.21

Pojazd badawczy Mercedes-Benz F 400 Carving

Jednym z przykładów inowacji w inżynierii motoryzacyjnej jest pojazd badawczy F 400 Carving, który marka zaprezentowała na Tokyo Motor Show 20 lat temu.

Polestar przedstawia kolejne zdjęcie modelu Polestar 3 i potwierdza plany rozwoju
Wiadomości | 03.12.21

Polestar przedstawia kolejne zdjęcie modelu Polestar 3 i potwierdza plany rozwoju

Polestar 3, który zostanie wprowadzony na rynek w 2022 r. na nowo zdefiniuje SUV-y w erze elektrycznej i będzie produkowany w USA.

Gymkhana na wakacjach, co za jazda!
Wiadomości | 07.12.22

Gymkhana na wakacjach, co za jazda!

Subaru wypuściło dzisiaj drugi film Travisa Pastrany Gymkhana, Vacation Shred. Travis ściga się na Florydzie w najlepszym pojeździe, Subaru Family Huckster.