Zaprezentowana wiosną 2021 roku Dacia Spring stała się trzecim najczęściej sprzedawanym pojazdem elektrycznym w Europie wśród klientów prywatnych.
W 2022 roku sprzedano 48 900 sztuk modelu Dacia Spring (o 75% więcej niż w 2021 roku). Dacia Spring stała się trzecim najczęściej sprzedawanym pojazdem elektrycznym w Europie wśród klientów prywatnych.
Niezależnie od tego, czy chodzi o bezemisyjną dostawę ostatniej mili, czy ogólnie o transport towarów, Dacia Spring to proste i niedrogie rozwiązanie Dacii. Bez tylnego siedzenia zapewniającego maksymalną pojemność bagażnika (1000 l), Spring może przewozić ponad 350 kg, zachowując ten sam zasięg co wersja VP (230 km) w cyklu mieszanym WLTP i do 305 km w cyklu miejskim WLTP. Z silnikiem ELECTRIC 45 (970 kg bez ładunku) lub ELECTRIC 65 (975 kg bez ładunku), Spring jest jedynym w pełni elektrycznym pojazdem w europejskiej Top 20 ważącym mniej niż tonę. Lekki akumulator (188 kg) sprawia, że jest to kompaktowy pojazd, którego wyprodukowanie wymaga mniej zasobów. Silnik zużywa zatem mniej energii do pracy w porównaniu z pojazdem elektrycznym o większej masie.
Wraz z wprowadzeniem nowej wersji wyposażenia Spring Extreme Dacia zaprezentuje również całkowicie nowy silnik ELECTRIC 65 (65 KM / 48 kW). Dostępny tylko w Spring Extreme, nowy silnik jest połączony z nową unikalną skrzynią biegów (która zwielokrotnia moment obrotowy przenoszony na koła), zapewniając jednocześnie lepsze przyspieszenie i odzysk w szerokim zakresie. Dzięki całkowicie nowemu silnikowi ELECTRIC 65, Spring Extreme ma zasięg 220 km w cyklu mieszanym WLTP i 305 km w cyklu miejskim WLTP.
W sierpniu 2022 roku Green NCAP przyznał Dacii Spring najwyższą ocenę 5 gwiazdek. W swojej ocenie Green NCAP zmierzył efektywność energetyczną pojazdu oraz jego wpływ na jakość powietrza i globalne ocieplenie. Energooszczędny pojazd o niskim wpływie na środowisko: Spring wyróżniał się we wszystkich kategoriach.
To drugi z czterech samochodów kolekcjonerskich zaprezentowanych przez Porsche w ramach strategii Heritage Design.
Najlżejszy i najmocniejszy produkowany seryjnie McLaren, nowy 750S z silnikiem V8 i napędem na tylne koła, dostępny w wersji coupe i kabriolet, jest bezwstydnie supersamochodem dla purystów.
Pod koniec roku jubileuszowego BMW M prezentuje arcydzieło inżynierii, które zawiera esencję 50 lat pasji do wyścigów i wyraża swoje historyczne korzenie w legendarnym oznaczeniu modelu.