Elegancka limuzyna Skoda SLAVIA to drugi model marki na rynek indyjski, którego premierę zobaczymy jeszcze przed końcem listopada.
ŠKODA AUTO opublikowała dwa oficjalne szkice projektowe, które przedstawiają nową SLAVIĘ na rynek indyjski. Drugi nowy model z projektu INDIA 2.0 podąża za SUV-em KUSHAQ wprowadzonym na początku 2021 roku i jest klasyczną limuzyną typu notchback dla segmentu A0, bardzo popularnej kategorii w Indiach. SLAVIA jest również produkowana lokalnie w Pune i oparta na wersji MQB-A0-IN Modular Transverse Toolkit Grupy Volkswagen, która została specjalnie dostosowana przez ŠKODA AUTO na rynek indyjski. Oficjalna prezentacja odbędzie się w listopadzie 2021 roku.
Pierwszy z dwóch szkiców projektowych przedstawia przód i sylwetkę SLAVII. Nazwa modelu nawiązuje do początków firmy i pierwszych rowerów sprzedawanych w Mladej Boleslav od 1896 roku przez ojców założycieli Václava Laurina i Václava Klementa. Zdjęcie przedstawia niski przód samochodu, w tym szeroką, sześciokątną osłonę chłodnicy ŠKODA rozciągającą się aż do smukłych, ostro zarysowanych reflektorów z paskiem świateł do jazdy dziennej w kształcie litery L. Widoczna jest również sylwetka w stylu coupé i długi rozstaw osi, a także charakterystyczny znaczek z napisem ŠKODA na przednich błotnikach.
Drugi szkic koncentruje się na tylnej części nowej ŠKODY SLAVIA. Linia dachu sedana w wersji notchback łagodnie opada do tyłu, gdzie elegancko i płynnie łączy się z pokrywą bagażnika. Kolejnymi akcentami w charakterystycznym wyglądzie modelu są napisy ŠKODA pisane drukowanymi literami oraz pas tylny z chromowaną listwą. Dodatkowo odblaski po obu stronach podkreślają szerokość pojazdu. Tylne światła z charakterystyczną dla ŠKODA konstrukcją w kształcie litery C są podzielone na dwie części i sięgają aż do pokrywy bagażnika.
Pod względem technicznym ŠKODA SLAVIA bazuje na lokalnie opracowanej i produkowanej platformie MQB A0-IN, zaprojektowanej już z myślą o spełnieniu nowych, bardziej rygorystycznych indyjskich specyfikacji dotyczących bezpieczeństwa i emisji. Podobnie jak niedawno wprowadzona na rynek odnosząca sukcesy ŠKODA KUSHAQ, nowa limuzyna została w większości opracowana w Centrum Technologicznym ŠKODA AUTO Volkswagen India w Pune. Do swojej produkcji producent samochodów będzie pozyskiwał do 95 procent komponentów od lokalnych indyjskich dostawców.
Naukowcy Forda i Uniwersytetu Purdue pracują wspólnie nad patentem przewodu, który może zapewnić, że ładowanie pojazdów elektrycznych stanie się prostsze i znacznie szybsze.
Jedna z największych imprez motoryzacyjnych w Japonii, która rozpoczęła się w 1983 roku. Stoisko BMW zostało specjalnie zaprojektowane tak, aby przyciągnąć jak największą liczbę odwiedzających.
Pierwsze egzemplarze Volkswagena T-Roc w wersji kabriolet są w drodze do salonów sprzedaży. W samą porę na wiosnę. Pierwszy crossover kabriolet Volkswagena łączy to, co najlepsze w świecie kabrioletów i SUV-ów, łącząc przyjemność z jazdy z użytecznością i uderzającym designem oraz przekonuje atrakcyjną ceną: od 27.495 euro na rynku niemieckim.