Premiery | 28.10.21

Nowy Mercedes-AMG SL luksusowy roadster powraca do swoich korzeni

Z klasycznym miękkim dachem i sportowym charakterem jako samochód 2+2 i po raz pierwszy przenosi moc na drogę dzięki napędowi na wszystkie koła. Wideo premiera.

Nowy Mercedes-AMG SL, nowa edycja ikony, powraca do swoich korzeni z klasycznym miękkim dachem i sportowym charakterem. Jednocześnie luksusowy roadster jako samochód 2+2 nadaje się szczególnie do codziennego użytku i po raz pierwszy przenosi moc na drogę dzięki napędowi na wszystkie koła. Zaawansowane technologicznie komponenty, takie jak zawieszenie AMG ACTIVE RIDE CONTROL z aktywną stabilizacją zapobiegającą przechyłom, skrętna tylna oś, opcjonalnie dostępny ceramiczny, wysokowydajny kompozytowy układ hamulcowy AMG oraz standardowo montowane DIGITAL LIGHT z funkcją projekcji, podkreślają sportowy profil. W połączeniu z 4,0-litrowym silnikiem V8 biturbo AMG zapewnia to wrażenia z jazdy na najwyższym poziomie. Jako konsekwentny model Performance Luxury, Mercedes-AMG w Affalterbach opracował SL całkowicie niezależnie. Premierę rynkową rozpoczną dwa modele z silnikami AMG V8.

 

Prawie 70 lat temu samochód sportowy wprowadzony na rynek w Stuttgarcie natychmiast stał się legendą. Wizja poszerzania potencjału marki Mercedes-Benz poprzez sukcesy w wyścigach samochodowych zaowocowała pierwszym SL – drogowym, sportowym samochodem wyścigowym. Krótko po debiucie w 1952 roku 300 SL (oznaczenie wewnętrzne W 194) odniósł sukces po sukcesach na torach wyścigowych świata. W pierwszym roku odniósł między innymi spektakularne dwukrotne zwycięstwo w legendarnym 24-godzinnym wyścigu Le Mans, a nawet zajął pierwsze cztery miejsca w Nagrodzie Wielkiego Jubileuszu Nürburgring dla samochodów sportowych. Jego sukcesy szybko czynią SL legendą.

Po udanym samochodzie wyścigowym w 1954 roku pojawił się samochód sportowy 300 SL (W 198), nazywany „skrzydłem Gullwing” ze względu na niezwykłe drzwi. W 1999 roku jury złożone z dziennikarzy motoryzacyjnych przyznało mu tytuł „Sportowego Samochodu Stulecia”. Inne ważne elementy historii modelu to „Pagoda” (W 113, 1963-1971), wiecznie zielony R 107 (1971-1989), budowany przez 18 lat, oraz jego następca, R 129, uważany za samochód rzeźba ze względu na uderzający kształt klina. Skrót „SL” do dziś oznacza więc jedną z niewielu prawdziwych ikon motoryzacji na świecie.

W kilkudziesięcioletniej historii rozwoju od pełnokrwistego samochodu wyścigowego do luksusowego samochodu sportowego z otwartym dachem, nowy Mercedes-AMG SL wyznacza teraz kolejny kamień milowy. Łączy sportowy charakter oryginalnego SL z wyjątkowym luksusem i doskonałością technologiczną, które charakteryzują nowoczesne modele Mercedesa.

 

Dzięki ekscytującej stylistyce, najnowocześniejszej technologii i wyjątkowym właściwościom jezdnym nowy Mercedes-AMG SL wyznacza standardy w segmencie luksusowych samochodów sportowych. Stylistyka zewnętrzna fascynuje perfekcyjną triadą: łączy nowoczesną filozofię projektowania Mercedes-Benz zmysłową czystość ze sportowym charakterem typowym dla AMG i charakterystycznymi detalami. Dwa wybrzuszenia mocy na masce to tylko jedno z licznych wspomnień pierwszej generacji SL. Gra światła i cienia sprawia, że ogólny wygląd jest wizualnie lekki i niski. Na pierwszy rzut oka widać więc, że nowy SL powrócił do swoich sportowych korzeni.

 

W momencie wprowadzenia na rynek nowy SL rozpoczyna się od dwóch poziomów mocy 4,0-litrowego silnika V8 biturbo AMG. Silniki są montowane wyłącznie ręcznie w siedzibie firmy w Affalterbach zgodnie z zasadą „jeden człowiek, jeden silnik”. W topowym modelu SL 63 4MATIC+ silnik rozwija moc 430 kW (585 KM) i zapewnia maksymalny moment obrotowy 800 Nm powyżej szeroki zakres obrotów od 2500 do 4500 obr./min. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje tylko 3,6 sekundy, prędkość maksymalna to 315 km/h. W SL 55 4MATIC+ jednostka V8 rozwija moc 350 kW (476 KM) i maksymalny moment obrotowy 700 Nm. Sprint od 0 do 100 km/h trwa 3,9 sekundy, prędkość maksymalna to 295 km/h.

 

Do użytku w SL silnik otrzymał nową miskę olejową, przesunięte chłodnice międzystopniowe i aktywną wentylację skrzyni korbowej. Kanały dolotowy i wydechowy zostały zoptymalizowane pod kątem jeszcze bardziej efektywnej wymiany gazów, a prowadzenie spalin dla skrzynki katalizatora i filtra cząstek stałych benzyny zostało powiększone. Projektanci osiągnęli zwiększoną wydajność SL 63 4MATIC+ głównie dzięki wyższemu ciśnieniu doładowania i większemu przepływowi powietrza, a także zmodyfikowanemu oprogramowaniu silnika. Podsumowując, ośmiocylindrowy silnik zachwyca wyjątkowym dostarczaniem mocy i mocnym przyspieszeniem we wszystkich zakresach prędkości obrotowych w połączeniu z maksymalną wydajnością przy niskich wartościach zużycia i emisji.



Światowa premiera DS 4
Wiadomości | 01.02.21

Światowa premiera DS 4

W grudniu eksperci DS zaprezentowali technologie, teraz nadszedł czas na pokazanie nowego modelu.

Ford Mustang Cobra Jet 1400. W pełni elektryczny dragster
Premiery | 23.04.20

Ford Mustang Cobra Jet 1400. W pełni elektryczny dragster

Po raz pierwszy w historii Ford Performance wprowadza unikatowego, fabrycznego wyścigowego dragstera Mustanga Cobra Jet 1400 z całkowicie elektrycznym napędem. Ten jedyny w swoim rodzaju wyścigowy dragster wytwarza potężną moc 1400 koni mechanicznych i miażdżący moment obrotowy 1491 Nm. Bezszelestnie oraz bez kropli paliwa pokona ćwierć mili poniżej 8 sekund przy prękości ponad 170 km/h.

SEAT przedstawia nową markę SEAT MÓ
Elektryczne | 17.06.20

SEAT przedstawia nową markę SEAT MÓ

16 czerwca w barcelońskim centrum CASA SEAT hiszpański producent ogłosił powstanie nowej marki SEAT MÓ, skoncentrowanej na miejskiej mobilności. Pierwszymi pojazdami marki są elektryczny skuter SEAT MÓ eScooter 125 oraz elektryczna hulajnoga SEAT MÓ eKickScooter 65. W wydarzeniu wzięli udział m.in. burmistrz Barcelony Ada Colau, CEO i wiceprezes SEAT-a ds. finansowych Carsten Isensee oraz Wayne Griffths, wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu SEAT-a i CEO CUPRY.