Z klasycznym miękkim dachem i sportowym charakterem jako samochód 2+2 i po raz pierwszy przenosi moc na drogę dzięki napędowi na wszystkie koła. Wideo premiera.
Nowy Mercedes-AMG SL, nowa edycja ikony, powraca do swoich korzeni z klasycznym miękkim dachem i sportowym charakterem. Jednocześnie luksusowy roadster jako samochód 2+2 nadaje się szczególnie do codziennego użytku i po raz pierwszy przenosi moc na drogę dzięki napędowi na wszystkie koła. Zaawansowane technologicznie komponenty, takie jak zawieszenie AMG ACTIVE RIDE CONTROL z aktywną stabilizacją zapobiegającą przechyłom, skrętna tylna oś, opcjonalnie dostępny ceramiczny, wysokowydajny kompozytowy układ hamulcowy AMG oraz standardowo montowane DIGITAL LIGHT z funkcją projekcji, podkreślają sportowy profil. W połączeniu z 4,0-litrowym silnikiem V8 biturbo AMG zapewnia to wrażenia z jazdy na najwyższym poziomie. Jako konsekwentny model Performance Luxury, Mercedes-AMG w Affalterbach opracował SL całkowicie niezależnie. Premierę rynkową rozpoczną dwa modele z silnikami AMG V8.
Prawie 70 lat temu samochód sportowy wprowadzony na rynek w Stuttgarcie natychmiast stał się legendą. Wizja poszerzania potencjału marki Mercedes-Benz poprzez sukcesy w wyścigach samochodowych zaowocowała pierwszym SL – drogowym, sportowym samochodem wyścigowym. Krótko po debiucie w 1952 roku 300 SL (oznaczenie wewnętrzne W 194) odniósł sukces po sukcesach na torach wyścigowych świata. W pierwszym roku odniósł między innymi spektakularne dwukrotne zwycięstwo w legendarnym 24-godzinnym wyścigu Le Mans, a nawet zajął pierwsze cztery miejsca w Nagrodzie Wielkiego Jubileuszu Nürburgring dla samochodów sportowych. Jego sukcesy szybko czynią SL legendą.
Po udanym samochodzie wyścigowym w 1954 roku pojawił się samochód sportowy 300 SL (W 198), nazywany „skrzydłem Gullwing” ze względu na niezwykłe drzwi. W 1999 roku jury złożone z dziennikarzy motoryzacyjnych przyznało mu tytuł „Sportowego Samochodu Stulecia”. Inne ważne elementy historii modelu to „Pagoda” (W 113, 1963-1971), wiecznie zielony R 107 (1971-1989), budowany przez 18 lat, oraz jego następca, R 129, uważany za samochód rzeźba ze względu na uderzający kształt klina. Skrót „SL” do dziś oznacza więc jedną z niewielu prawdziwych ikon motoryzacji na świecie.
W kilkudziesięcioletniej historii rozwoju od pełnokrwistego samochodu wyścigowego do luksusowego samochodu sportowego z otwartym dachem, nowy Mercedes-AMG SL wyznacza teraz kolejny kamień milowy. Łączy sportowy charakter oryginalnego SL z wyjątkowym luksusem i doskonałością technologiczną, które charakteryzują nowoczesne modele Mercedesa.
Dzięki ekscytującej stylistyce, najnowocześniejszej technologii i wyjątkowym właściwościom jezdnym nowy Mercedes-AMG SL wyznacza standardy w segmencie luksusowych samochodów sportowych. Stylistyka zewnętrzna fascynuje perfekcyjną triadą: łączy nowoczesną filozofię projektowania Mercedes-Benz zmysłową czystość ze sportowym charakterem typowym dla AMG i charakterystycznymi detalami. Dwa wybrzuszenia mocy na masce to tylko jedno z licznych wspomnień pierwszej generacji SL. Gra światła i cienia sprawia, że ogólny wygląd jest wizualnie lekki i niski. Na pierwszy rzut oka widać więc, że nowy SL powrócił do swoich sportowych korzeni.
W momencie wprowadzenia na rynek nowy SL rozpoczyna się od dwóch poziomów mocy 4,0-litrowego silnika V8 biturbo AMG. Silniki są montowane wyłącznie ręcznie w siedzibie firmy w Affalterbach zgodnie z zasadą „jeden człowiek, jeden silnik”. W topowym modelu SL 63 4MATIC+ silnik rozwija moc 430 kW (585 KM) i zapewnia maksymalny moment obrotowy 800 Nm powyżej szeroki zakres obrotów od 2500 do 4500 obr./min. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje tylko 3,6 sekundy, prędkość maksymalna to 315 km/h. W SL 55 4MATIC+ jednostka V8 rozwija moc 350 kW (476 KM) i maksymalny moment obrotowy 700 Nm. Sprint od 0 do 100 km/h trwa 3,9 sekundy, prędkość maksymalna to 295 km/h.
Do użytku w SL silnik otrzymał nową miskę olejową, przesunięte chłodnice międzystopniowe i aktywną wentylację skrzyni korbowej. Kanały dolotowy i wydechowy zostały zoptymalizowane pod kątem jeszcze bardziej efektywnej wymiany gazów, a prowadzenie spalin dla skrzynki katalizatora i filtra cząstek stałych benzyny zostało powiększone. Projektanci osiągnęli zwiększoną wydajność SL 63 4MATIC+ głównie dzięki wyższemu ciśnieniu doładowania i większemu przepływowi powietrza, a także zmodyfikowanemu oprogramowaniu silnika. Podsumowując, ośmiocylindrowy silnik zachwyca wyjątkowym dostarczaniem mocy i mocnym przyspieszeniem we wszystkich zakresach prędkości obrotowych w połączeniu z maksymalną wydajnością przy niskich wartościach zużycia i emisji.