Nowy hipersamochód Ferrari 499P, powrót do elitarnej klasy WEC
Napęd na cztery koła, silnik V6 z podwójnym turbodoładowaniem i jednostka elektryczna dostarczająca na koła 500 kW mocy.
499P to nazwa nowego Le Mans Hypercar, którym Ferrari zmierzy się w elitarnej klasie Długodystansowych Mistrzostw Świata (FIA WEC), nazwa przywołująca historię producenta Rozbrykanego Konia.
W przeszłości prototypy oznaczano literą „P”, często poprzedzoną numerem jednostkowej pojemności skokowej silnika. 499P nie jest wyjątkiem. Samochód jest wynikiem wizji dumnie zakorzenionej w przeszłości, która dała początek dzisiejszej legendzie, umożliwiając firmie zdobycie 22 tytułów mistrza świata i 9 zwycięstw w klasyfikacji generalnej w 24-godzinnym wyścigu Le Mans. Niemniej jednak, jest mocno nastawiony na przyszłość, zarówno jeśli chodzi o zawartość techniczną, jak i projektową prototypu. Malowanie, z którym 499P zadebiutuje na nadchodzącym 1000 mil Sebring, zawiera odnowioną wersję słynnego schematu kolorów 312 P z lat 70., który również wizualnie podkreśla historyczne połączenia przerwane 50 lat temu, ale które pozostały obecne. w esencji marki. Z tego powodu jeden z zgłoszonych do Maranello samochodów wytrzymałościowych będzie ozdobiony numerem 50, a drugi numerem 51, jednym z najbardziej udanych w historii.
Nowe przepisy techniczne FIA (Fédération Internationale de l'Automobile) i ACO (Automobile Club de l'Ouest) określone dla klasy Hypercar skłoniły Ferrari do wejścia na ścieżkę innowacji i rozwoju, aby wyprodukować wierny Le Mans Hypercar (LMH). do tradycji, która postrzega tor jako idealny teren do opracowywania najnowocześniejszych rozwiązań technologicznych, które można zintegrować z samochodami drogowymi. 499P to manifest zaangażowania Ferrari w wyścigi wytrzymałościowe.
Prototyp z napędem na cztery koła jest zgodny z przepisami technicznymi i wymogami klasy Le Mans Hypercar z silnikiem hybrydowym, dostarczając na koła maksymalną moc 500 kW i przy minimalnej masie nie mniejszej niż 1030 kilogramów. Definiując model 499P, firma skorzystała z ogromnych zasobów technicznej, profesjonalnej i ludzkiej doskonałości, która uosabia markę Maranello.
GMC staje się pierwszą w branży marką z trzema całkowicie elektrycznymi pickupami. Sierra EV dołączy do popularnego modelu HUMMER EV Pickup oraz HUMMER EV SUV.
Ford poinformował, że na rynek europejski po raz pierwszy wkroczy legendarny Ford Bronco z napędem 4×4, zdolny do pokonywania ekstremalnych tras terenowych.
GMC HUMMER EV o zerowej emisji i bey ograniczeń został wyposażony w łatwo zdejmowane panele dachowe, aby zapewnić wyjątkowe wrażenia na świeżym powietrzu.