Nowy hipersamochód Ferrari 499P, powrót do elitarnej klasy WEC
Napęd na cztery koła, silnik V6 z podwójnym turbodoładowaniem i jednostka elektryczna dostarczająca na koła 500 kW mocy.
499P to nazwa nowego Le Mans Hypercar, którym Ferrari zmierzy się w elitarnej klasie Długodystansowych Mistrzostw Świata (FIA WEC), nazwa przywołująca historię producenta Rozbrykanego Konia.
W przeszłości prototypy oznaczano literą „P”, często poprzedzoną numerem jednostkowej pojemności skokowej silnika. 499P nie jest wyjątkiem. Samochód jest wynikiem wizji dumnie zakorzenionej w przeszłości, która dała początek dzisiejszej legendzie, umożliwiając firmie zdobycie 22 tytułów mistrza świata i 9 zwycięstw w klasyfikacji generalnej w 24-godzinnym wyścigu Le Mans. Niemniej jednak, jest mocno nastawiony na przyszłość, zarówno jeśli chodzi o zawartość techniczną, jak i projektową prototypu. Malowanie, z którym 499P zadebiutuje na nadchodzącym 1000 mil Sebring, zawiera odnowioną wersję słynnego schematu kolorów 312 P z lat 70., który również wizualnie podkreśla historyczne połączenia przerwane 50 lat temu, ale które pozostały obecne. w esencji marki. Z tego powodu jeden z zgłoszonych do Maranello samochodów wytrzymałościowych będzie ozdobiony numerem 50, a drugi numerem 51, jednym z najbardziej udanych w historii.
Nowe przepisy techniczne FIA (Fédération Internationale de l'Automobile) i ACO (Automobile Club de l'Ouest) określone dla klasy Hypercar skłoniły Ferrari do wejścia na ścieżkę innowacji i rozwoju, aby wyprodukować wierny Le Mans Hypercar (LMH). do tradycji, która postrzega tor jako idealny teren do opracowywania najnowocześniejszych rozwiązań technologicznych, które można zintegrować z samochodami drogowymi. 499P to manifest zaangażowania Ferrari w wyścigi wytrzymałościowe.
Prototyp z napędem na cztery koła jest zgodny z przepisami technicznymi i wymogami klasy Le Mans Hypercar z silnikiem hybrydowym, dostarczając na koła maksymalną moc 500 kW i przy minimalnej masie nie mniejszej niż 1030 kilogramów. Definiując model 499P, firma skorzystała z ogromnych zasobów technicznej, profesjonalnej i ludzkiej doskonałości, która uosabia markę Maranello.
Luksusowy sedan z napędem elektrycznym jak prywatny odrzutowiec na drogę. Na targach IAA 2021 Audi prezentuje studyjne studium Audi grandsphere concept.
Premiera najlepiej sprzedającego się kompaktowego modelu marki jest już za kilka tygodni. Tymczasem teraz nowa Astra jest na finiszu testowego maratonu.