Premiery | 05.03.24

Nowy Dodge Charger, pierwszy i jedyny na świecie elektryczny samochód typu muscle car

Dodge Charger Daytona zapewnia moc do 670 KM i ma rozpędzać się od 0 do 100 km/h w 3,3 sekundy, utrzymując tytuł najszybszego i najpotężniejszego samochodu typu muscle car na świecie.

Całkowicie nowy, w pełni elektryczny Dodge Charger nowej generacji elektryzuje legendę. Charger utrzyma tytuł najszybszego i najpotężniejszego samochodu typu muscle car na świecie, na czele którego stanie całkowicie nowy, w pełni elektryczny Dodge Charger Daytona Scat Pack 2024, który zapewnia 670 koni mechanicznych i ma rozpędzać się od 0 do 100 km/h w 3,3 sekundy oraz przebiegnąć ćwierć mili w szacunkowym czasie 11,5 sekundy. Zelektryfikowane modele obejmują także Dodge’a Chargera Daytona R/T 2024 o mocy 496 koni mechanicznych.

 

Całkowicie nowy Dodge Charger jest wyposażony w standardowy napęd na wszystkie koła we wszystkich modelach i będzie oferował wybór osiągów dzięki opcjom wieloenergetycznego układu napędowego – Dodge Charger SIXPACK H.O. o mocy 550 koni mechanicznych. napędzany silnikiem 3,0 l Twin Turbo Hurricane High Output i silnikiem Dodge Charger SIXPACK S.O. o mocy 420 koni mechanicznych. napędzany silnikiem 3,0 l Twin Turbo Hurricane o standardowej mocy.

 

Produkcja dwudrzwiowych coupe całkowicie elektrycznego Dodge’a Chargera Daytona Scat Pack 2024 i Dodge’a Chargera Daytona R/T 2024 rozpocznie się w połowie 2024 roku. Produkcja całkowicie elektrycznych, czterodrzwiowych modeli Daytona Scat Pack i R/T rozpocznie się w pierwszym kwartale 2025 r. Dwudrzwiowy Dodge Charger SIXPACK H.O. z napędem gazowym. oraz czterodrzwiowy Dodge Charger SIXPACK S.O. Rozpoczęcie produkcji modeli również zaplanowano na pierwszy kwartał 2025 r. Całkowicie nowy Dodge Charger będzie produkowany w zakładzie montażowym w Windsor (Ontario).

 

W pełni elektryczne modele Dodge’a Chargera Daytona z napędem na wszystkie koła są napędzane układem napędowym 400 V, który zapewnia osiągi doładowanego silnika V8 przy zerowej emisji z rury wydechowej i natychmiastowej reakcji momentu obrotowego. System składa się z zestawu akumulatorów wysokiego napięcia, podwójnego zintegrowanego modułu ładowania oraz przedniego i tylnego modułu napędu elektrycznego (EDM). Przedni EDM wykorzystuje rozłącznik po stronie przedniego koła, co poprawia zasięg i wydajność, podczas gdy tylny EDM jest wyposażony w mechaniczny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, który zwiększa przyczepność i osiągi. Zarówno przedni, jak i tylny EDM mają architekturę 3 w 1 (falownik, skrzynia biegów i silnik), a każdy z nich generuje 335 koni mechanicznych (250 kW) i 300 funtów na stopę. momentu obrotowego.

 

Zestaw akumulatorów zapewnia moc zainstalowaną 100,5 kW i szczytową prędkość rozładowania 550 kW — specjalnie zaprojektowany, aby zmaksymalizować przyspieszenie, umożliwiając silnikowi wykorzystanie największej mocy, jaką akumulator może wygenerować na dystansie ćwierć mili. Struktura ogniw akumulatora jest pryzmatyczna, co zapewnia bardziej stabilne strukturalnie ogniwo i lepszą wydajność cieplną dzięki sztywnej obudowie, co skutkuje niższą temperaturą akumulatora podczas wyczynowej jazdy. Skład chemiczny niklowo-kobaltowo-aluminiowy ogniwa akumulatora zapewnia większą moc na gram — jest to akumulatorowo-elektryczna wersja wysokooktanowego paliwa.

 

Układ napędowy 400 V łączy w sobie sześć poziomów wydajności w jednym układzie napędowym. Ładowarka Daytona R/T 2024 jest dostarczana ze standardowym zestawem aktualizacyjnym Direct Connection Stage 1, który dodaje 40 koni mechanicznych, aby osiągnąć łącznie 496 koni mechanicznych, natomiast Daytona Scat Pack jest dostarczany z zestawem Stage 2, który zapewnia wzrost o dodatkowe 80 koni mechanicznych. zwiększając całkowitą moc do 670 koni mechanicznych.

 

Modele Charger Daytona korzystają również z zaawansowanego i konfigurowalnego układu hamulcowego z odzyskiem energii, przekształcającego energię kinetyczną pojazdu w energię elektryczną podczas zwalniania, aby zwiększyć całkowity zasięg. Kierowcy mogą dostosować poziom hamowania regeneracyjnego (0,1 g, 0,2 g lub 0,3 g) za pomocą manetek zmiany biegów, aby dostosować wrażenia z jazdy.



Morgan P101 w limitowanej edycji
Wiadomości | 19.11.20

Morgan P101 w limitowanej edycji

Firma Morgan Motor Company zaznacza koniec produkcji jednego ze swoich najbardziej lubianych modeli, 3 Wheeler, wraz z zapowiedzią edycji P101.

Pierwsze zdjęcia nowego prototypu Maserati GranCabrio
Wiadomości | 26.10.22

Pierwsze zdjęcia nowego prototypu Maserati GranCabrio

Przed premierą nowego GranCabrio, oczekiwaną w przyszłym roku, prototypowe modele przechodzą intensywne testy.

CUPRA w Extreme E
MotorSport | 01.04.21

CUPRA w Extreme E

CUPRA bierze udział w najbardziej ekstremalnych etapach wyścigów na świecie w inauguracyjnym sezonie serii Extreme E.