Premiery | 05.03.24

Nowy Dodge Charger, pierwszy i jedyny na świecie elektryczny samochód typu muscle car

Dodge Charger Daytona zapewnia moc do 670 KM i ma rozpędzać się od 0 do 100 km/h w 3,3 sekundy, utrzymując tytuł najszybszego i najpotężniejszego samochodu typu muscle car na świecie.

Całkowicie nowy, w pełni elektryczny Dodge Charger nowej generacji elektryzuje legendę. Charger utrzyma tytuł najszybszego i najpotężniejszego samochodu typu muscle car na świecie, na czele którego stanie całkowicie nowy, w pełni elektryczny Dodge Charger Daytona Scat Pack 2024, który zapewnia 670 koni mechanicznych i ma rozpędzać się od 0 do 100 km/h w 3,3 sekundy oraz przebiegnąć ćwierć mili w szacunkowym czasie 11,5 sekundy. Zelektryfikowane modele obejmują także Dodge’a Chargera Daytona R/T 2024 o mocy 496 koni mechanicznych.

 

Całkowicie nowy Dodge Charger jest wyposażony w standardowy napęd na wszystkie koła we wszystkich modelach i będzie oferował wybór osiągów dzięki opcjom wieloenergetycznego układu napędowego – Dodge Charger SIXPACK H.O. o mocy 550 koni mechanicznych. napędzany silnikiem 3,0 l Twin Turbo Hurricane High Output i silnikiem Dodge Charger SIXPACK S.O. o mocy 420 koni mechanicznych. napędzany silnikiem 3,0 l Twin Turbo Hurricane o standardowej mocy.

 

Produkcja dwudrzwiowych coupe całkowicie elektrycznego Dodge’a Chargera Daytona Scat Pack 2024 i Dodge’a Chargera Daytona R/T 2024 rozpocznie się w połowie 2024 roku. Produkcja całkowicie elektrycznych, czterodrzwiowych modeli Daytona Scat Pack i R/T rozpocznie się w pierwszym kwartale 2025 r. Dwudrzwiowy Dodge Charger SIXPACK H.O. z napędem gazowym. oraz czterodrzwiowy Dodge Charger SIXPACK S.O. Rozpoczęcie produkcji modeli również zaplanowano na pierwszy kwartał 2025 r. Całkowicie nowy Dodge Charger będzie produkowany w zakładzie montażowym w Windsor (Ontario).

 

W pełni elektryczne modele Dodge’a Chargera Daytona z napędem na wszystkie koła są napędzane układem napędowym 400 V, który zapewnia osiągi doładowanego silnika V8 przy zerowej emisji z rury wydechowej i natychmiastowej reakcji momentu obrotowego. System składa się z zestawu akumulatorów wysokiego napięcia, podwójnego zintegrowanego modułu ładowania oraz przedniego i tylnego modułu napędu elektrycznego (EDM). Przedni EDM wykorzystuje rozłącznik po stronie przedniego koła, co poprawia zasięg i wydajność, podczas gdy tylny EDM jest wyposażony w mechaniczny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, który zwiększa przyczepność i osiągi. Zarówno przedni, jak i tylny EDM mają architekturę 3 w 1 (falownik, skrzynia biegów i silnik), a każdy z nich generuje 335 koni mechanicznych (250 kW) i 300 funtów na stopę. momentu obrotowego.

 

Zestaw akumulatorów zapewnia moc zainstalowaną 100,5 kW i szczytową prędkość rozładowania 550 kW — specjalnie zaprojektowany, aby zmaksymalizować przyspieszenie, umożliwiając silnikowi wykorzystanie największej mocy, jaką akumulator może wygenerować na dystansie ćwierć mili. Struktura ogniw akumulatora jest pryzmatyczna, co zapewnia bardziej stabilne strukturalnie ogniwo i lepszą wydajność cieplną dzięki sztywnej obudowie, co skutkuje niższą temperaturą akumulatora podczas wyczynowej jazdy. Skład chemiczny niklowo-kobaltowo-aluminiowy ogniwa akumulatora zapewnia większą moc na gram — jest to akumulatorowo-elektryczna wersja wysokooktanowego paliwa.

 

Układ napędowy 400 V łączy w sobie sześć poziomów wydajności w jednym układzie napędowym. Ładowarka Daytona R/T 2024 jest dostarczana ze standardowym zestawem aktualizacyjnym Direct Connection Stage 1, który dodaje 40 koni mechanicznych, aby osiągnąć łącznie 496 koni mechanicznych, natomiast Daytona Scat Pack jest dostarczany z zestawem Stage 2, który zapewnia wzrost o dodatkowe 80 koni mechanicznych. zwiększając całkowitą moc do 670 koni mechanicznych.

 

Modele Charger Daytona korzystają również z zaawansowanego i konfigurowalnego układu hamulcowego z odzyskiem energii, przekształcającego energię kinetyczną pojazdu w energię elektryczną podczas zwalniania, aby zwiększyć całkowity zasięg. Kierowcy mogą dostosować poziom hamowania regeneracyjnego (0,1 g, 0,2 g lub 0,3 g) za pomocą manetek zmiany biegów, aby dostosować wrażenia z jazdy.



Maserati GT2, opracowany w celu przywrócenia marki Maserati do zawodów GT
MotorSport | 03.07.23

Maserati GT2, opracowany w celu przywrócenia marki Maserati do zawodów GT

Podczas 24 Hours of Spa, jednego z najbardziej wyczekiwanych wyścigów w międzynarodowym sezonie sportów motorowych, Maserati zaprezentowało światu swoje najnowsze dzieło do jazdy na torze, Maserati GT2.

Mitsubishi XRT Concept zadebiutował na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Bangkoku 2023
Concept Cars | 22.03.23

Mitsubishi XRT Concept zadebiutował na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Bangkoku 2023

Pierwsza zapowiedź szóstej generacji najlepiej sprzedającego się modelu Mitsubishi Motors, średniej wielkości pickupa L200 pod roboczą nazwą Mitsubishi XRT Concept.

Volkswagen XL1 czyli 100 kilometrów na jednym litrze paliwa
Concept Cars | 19.02.21

Volkswagen XL1 czyli 100 kilometrów na jednym litrze paliwa

Dokładnie 0,99 litra. Rzadko kiedy pojawia się na świecie koncept jako model produkcyjny, który spełnia obietnice w zakresie stylizacji i przełomów technologicznych.