Premiery | 05.03.24

Nowy Dodge Charger, pierwszy i jedyny na świecie elektryczny samochód typu muscle car

Dodge Charger Daytona zapewnia moc do 670 KM i ma rozpędzać się od 0 do 100 km/h w 3,3 sekundy, utrzymując tytuł najszybszego i najpotężniejszego samochodu typu muscle car na świecie.

Całkowicie nowy, w pełni elektryczny Dodge Charger nowej generacji elektryzuje legendę. Charger utrzyma tytuł najszybszego i najpotężniejszego samochodu typu muscle car na świecie, na czele którego stanie całkowicie nowy, w pełni elektryczny Dodge Charger Daytona Scat Pack 2024, który zapewnia 670 koni mechanicznych i ma rozpędzać się od 0 do 100 km/h w 3,3 sekundy oraz przebiegnąć ćwierć mili w szacunkowym czasie 11,5 sekundy. Zelektryfikowane modele obejmują także Dodge’a Chargera Daytona R/T 2024 o mocy 496 koni mechanicznych.

 

Całkowicie nowy Dodge Charger jest wyposażony w standardowy napęd na wszystkie koła we wszystkich modelach i będzie oferował wybór osiągów dzięki opcjom wieloenergetycznego układu napędowego – Dodge Charger SIXPACK H.O. o mocy 550 koni mechanicznych. napędzany silnikiem 3,0 l Twin Turbo Hurricane High Output i silnikiem Dodge Charger SIXPACK S.O. o mocy 420 koni mechanicznych. napędzany silnikiem 3,0 l Twin Turbo Hurricane o standardowej mocy.

 

Produkcja dwudrzwiowych coupe całkowicie elektrycznego Dodge’a Chargera Daytona Scat Pack 2024 i Dodge’a Chargera Daytona R/T 2024 rozpocznie się w połowie 2024 roku. Produkcja całkowicie elektrycznych, czterodrzwiowych modeli Daytona Scat Pack i R/T rozpocznie się w pierwszym kwartale 2025 r. Dwudrzwiowy Dodge Charger SIXPACK H.O. z napędem gazowym. oraz czterodrzwiowy Dodge Charger SIXPACK S.O. Rozpoczęcie produkcji modeli również zaplanowano na pierwszy kwartał 2025 r. Całkowicie nowy Dodge Charger będzie produkowany w zakładzie montażowym w Windsor (Ontario).

 

W pełni elektryczne modele Dodge’a Chargera Daytona z napędem na wszystkie koła są napędzane układem napędowym 400 V, który zapewnia osiągi doładowanego silnika V8 przy zerowej emisji z rury wydechowej i natychmiastowej reakcji momentu obrotowego. System składa się z zestawu akumulatorów wysokiego napięcia, podwójnego zintegrowanego modułu ładowania oraz przedniego i tylnego modułu napędu elektrycznego (EDM). Przedni EDM wykorzystuje rozłącznik po stronie przedniego koła, co poprawia zasięg i wydajność, podczas gdy tylny EDM jest wyposażony w mechaniczny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, który zwiększa przyczepność i osiągi. Zarówno przedni, jak i tylny EDM mają architekturę 3 w 1 (falownik, skrzynia biegów i silnik), a każdy z nich generuje 335 koni mechanicznych (250 kW) i 300 funtów na stopę. momentu obrotowego.

 

Zestaw akumulatorów zapewnia moc zainstalowaną 100,5 kW i szczytową prędkość rozładowania 550 kW — specjalnie zaprojektowany, aby zmaksymalizować przyspieszenie, umożliwiając silnikowi wykorzystanie największej mocy, jaką akumulator może wygenerować na dystansie ćwierć mili. Struktura ogniw akumulatora jest pryzmatyczna, co zapewnia bardziej stabilne strukturalnie ogniwo i lepszą wydajność cieplną dzięki sztywnej obudowie, co skutkuje niższą temperaturą akumulatora podczas wyczynowej jazdy. Skład chemiczny niklowo-kobaltowo-aluminiowy ogniwa akumulatora zapewnia większą moc na gram — jest to akumulatorowo-elektryczna wersja wysokooktanowego paliwa.

 

Układ napędowy 400 V łączy w sobie sześć poziomów wydajności w jednym układzie napędowym. Ładowarka Daytona R/T 2024 jest dostarczana ze standardowym zestawem aktualizacyjnym Direct Connection Stage 1, który dodaje 40 koni mechanicznych, aby osiągnąć łącznie 496 koni mechanicznych, natomiast Daytona Scat Pack jest dostarczany z zestawem Stage 2, który zapewnia wzrost o dodatkowe 80 koni mechanicznych. zwiększając całkowitą moc do 670 koni mechanicznych.

 

Modele Charger Daytona korzystają również z zaawansowanego i konfigurowalnego układu hamulcowego z odzyskiem energii, przekształcającego energię kinetyczną pojazdu w energię elektryczną podczas zwalniania, aby zwiększyć całkowity zasięg. Kierowcy mogą dostosować poziom hamowania regeneracyjnego (0,1 g, 0,2 g lub 0,3 g) za pomocą manetek zmiany biegów, aby dostosować wrażenia z jazdy.



CUE AI. Toyota przedstawia swojego robota do koszykówki
Wiadomości | 30.05.20

CUE AI. Toyota przedstawia swojego robota do koszykówki

CUE to robot do koszykówki ze wsparciem sztucznej inteligencji (AI), który zdobywa 100 na 100 rzutów, opracowany przez wolontariuszy Toyoty w wolnym czasie. Zespół programistów pracujący nad projektem jako prawdziwą pracą, przedstawił CUE4, czwartą generację, pod koniec 2019 r. Nowicjusze próbują niemożliwego od zera. Trzecia odsłona tego specjalnego projektu wewnętrznego.

Chevrolet Corvette ZO6 nowy amerykański supersamochód
Premiery | 26.10.21

Chevrolet Corvette ZO6 nowy amerykański supersamochód

Z06 wyróżnia się bijącym sercem, całkowicie nowym 5,5-litrowym silnikiem LT6, najmocniejszym wolnossącym silnikiem V-8, jaki kiedykolwiek trafił na rynek w jakimkolwiek seryjnym samochodzie.

Czwarta generacja minivana KIA Carnival
Premiery | 18.08.20

Czwarta generacja minivana KIA Carnival

Sprzedawany na wielu rynkach na całym świecie jako Kia Sedona, nowy Carnival został dzisiaj zaprezentowany jako połączenie innowacji, przestrzeni, elastyczności i stylu.